Toon posts:

Asus WLAN WL-300 + WL-100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Uch!

Ik heb pas gekocht:
1x Asus WL-300 AccessPoint
2x Asus WL-100 PCMCIA Adapters

1 van de PCMCIA adapters zit in een Compaq Evo N600c 1Ghz laptop en de andere in een Asus Celeron 600 laptop.

Schematisch:
Groen = AP
Rood = 1 van de 2 laptops
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~bask/schemahuis.jpg

Ik heb de AP al op diverse plekken gehad, ik zit zelf op zolder en het moet beneden gaan werken allemaal vooral. Met de AP op mijn kamer (Groen 1) is de kwaliteit met de Compaq laptop beneden redelijk te noemen (van Poor 6% tot Good 33% ontvangst) maar met de Asus laptop van Nada tot hooguit 6% ongeveer en een constant wegvallende verbinding.

Ik denk, ik hang het AP ergens op de voorzolder in het trapgat (Groen 2). De ene kant van het huis beneden heb ik dan met de Asus 40% ongeveer en aan de andere kant 10 a 20% met een beetje geluk. De Compaq draait gewoon goed, al kan het beter.

De specs van de AP zijn ongeveer 40m binnenshuis, ik woon in een ouder huis met vooral hout en alleen beneden 1 tussenmuur tussen de gang en de kamer die van steen is. Ik moet zeggen dat dit me dan wel heel erg tegenvalt. En ik denk er dan ook over om het hele spulletje hopsa-flops terug te brengen. Is dit een kapot AP (PCMCIA kaartjes zijn getest) of doe ik iets anders fout. Ik kom er eerlijk gezegd niet echt uit hoe ik dit nou het beste zou kunnen oplossen.

Khoop dat iemand me wat verder kan helpen met dit toch wel grote probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Aanvullend nog even:

De Compaq Laptop draait Windows 2000 en de Asus Laptop Windows ME, maybe dat er wel problemen met Wireless zijn in ME, maar ook daar ben ik niet zeker van :(

Verwijderd

Topicstarter
*kick* Niemand die er tip over heeft?

ServiceDesk van Mycom had het ook over een of ander signaal-opkrik-iets. Ook dat is nog een raadsel en konk nie vinden :( Ze zeiden dat het iets van een Tweaker was, maar waar het dan moet staan zal Joost of Kees wel weten dan :D

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

slaay

Natuurbeleven.com

Zie linksys.com ze bedoelen een signal booster!

Maar deze zijn in Nederland verboden, aangezien je signaalsterkte vergroot en dan kom je over het toegestane vermogen.

Koop anders een kleine omnistraler ofzo. Plaats deze zo centraal in huis.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-07 14:25
je kunt ook je accesspoint instellen zodat hij wat meer vermogen gaat geven, schol bij een klant van mij van 60%/60% naar 73%/66%wisselend met 73%
dus was wel stuk hoger geworden

moet je even zoeken op ATMEL AP Configuration gloof ik
om in te loggen: community is je paswoord (ASUS) dus

en misschien dat je isolatie ergens in de muren hebt zitten met van dat fijn zilver folie erop dan is je ontvangst ook klote & nada

en inderdaad haal Windows ME(UK) eraf en zet er 98 of 2000/xp op, zal ook wel kunnen schelen

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Verwijderd

Zelf heb ik een Edimax AP. Ik woon ook in een oud huis maar heb niet zoveel problemen met het bereik. Zelfs 5 deuren verder door steense muren heb ik nog bereik. Ik heb ooit voor iemand zo'n ASUS geinstalleerd en daar was het bereik bedroevend
Pagina: 1