Toon posts:

CDrom speler blijft cd zoeken

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal problemen met mijn cdrom spelers

Als ik mijn computer opstart begint het lampje van mijn cd brander te knipperen alsof hij opzoek is naar een cd hierdoor start windows heel traag. Windows start dan alleen door als ik de lade opendoe of 5 minuten wacht. Hij doet dit of er nu wel een cd inzit of niet.

Als windows eindelijk is opgestart en ik doe een cd in de brander blijft ie zoeken maar vind niets als ik de cd er dan uihaal blijft ie ook gewoon doorzoeken.

Als ik een cd in mijn dvd speler doe gaat ie zoeken op zowel de dvd speler als de brander en vind dan op beiden niets.

Wie weet wat dit kan zijn

Wat ik geprobeert heb

Ik heb de apparaten verwijdert en opnieuw opgestart apparaten worden herkend maar probleem blijft.
Heb de ide kabel vervangen helpt niet heb de drives op een andere ide poort gezet helpt ook niet.
Als ik een van de 2 verweider is het probleem ook niet opgelost.
Heb windows opnieuw geinstalleerd (xp) werkte voor ongeveer een week.
Allebei de drives werken normaal in een andere PC en hebben in deze config ook altijd gewerkt.

Mijn config:
Athlon 1333 niet oc'd
Asus A7V333 + raid
DVD Pioneer 16x40 slot in ide1 master
Plextor 8/4/32A brander ide1 slave
2xibm 40 gig raid
2x maxtor schijven ide0
en nog wat zooi

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:42
Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 22:14:
Ik heb een aantal problemen met mijn cdrom spelers

Als ik mijn computer opstart begint het lampje van mijn cd brander te knipperen alsof hij opzoek is naar een cd hierdoor start windows heel traag. Windows start dan alleen door als ik de lade opendoe of 5 minuten wacht. Hij doet dit of er nu wel een cd inzit of niet.

Als windows eindelijk is opgestart en ik doe een cd in de brander blijft ie zoeken maar vind niets als ik de cd er dan uihaal blijft ie ook gewoon doorzoeken.

Als ik een cd in mijn dvd speler doe gaat ie zoeken op zowel de dvd speler als de brander en vind dan op beiden niets.

Wie weet wat dit kan zijn

Wat ik geprobeert heb

Ik heb de apparaten verwijdert en opnieuw opgestart apparaten worden herkend maar probleem blijft.
Heb de ide kabel vervangen helpt niet heb de drives op een andere ide poort gezet helpt ook niet.
Als ik een van de 2 verweider is het probleem ook niet opgelost.
Heb windows opnieuw geinstalleerd (xp) werkte voor ongeveer een week.
Allebei de drives werken normaal in een andere PC en hebben in deze config ook altijd gewerkt.

Mijn config:
Athlon 1333 niet oc'd
Asus A7V333 + raid
DVD Pioneer 16x40 slot in ide1 master
Plextor 8/4/32A brander ide1 slave
2xibm 40 gig raid
2x maxtor schijven ide0
en nog wat zooi
Is die andere pc ook XP? of... ik zou als ik jouw was kijken of er misschien drivers bestaan of misschien een BIOS update die jouw probleem fixed.

Je zou ook eerst van een DOS boot floppy met CDROM drivers kunnen starten en kijken of het probleem zich nog steeds voordoet.

https://github.com/atoomnetmarc/

Verwijderd

Topicstarter
Andere PC is win2k
De firmware van de brander heb ik al ge update
Heb ook de via drivers geinstalleerd en ge uninstalled
Zal straks even kijken of het onder Dos wel werkt (denk het niet want hij begint al raar te doen als ik de pc aanzet).

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:42
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 16:59:
Andere PC is win2k
De firmware van de brander heb ik al ge update
Heb ook de via drivers geinstalleerd en ge uninstalled
Zal straks even kijken of het onder Dos wel werkt (denk het niet want hij begint al raar te doen als ik de pc aanzet).
Dan lijkt het net alsof je IDE chippies het niet leuk meer vinden.

https://github.com/atoomnetmarc/

Verwijderd

Topicstarter
Dat vermoed ik ook alleen de harde schijven die er aan hangen werken wel goed.