Toon posts:

SM Bus Controller

Pagina: 1
Acties:
  • 918 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dit hier thuishoort en ik heb ook de search reeds gebruikt: wat is een SM Bus Controller?
Ik krijg deze foutmelding in mijn apparaatbeheer en ik moet de driver herinstalleren, maar dit gaat niet omdat ik niet weet welke driver ik moet installeren. 8)7

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt de laatste chipsetdrivers nodig.. Surf op de site van de chipsetfabrikant naar de page van jouw chipset en haal aldaar de drivers binnen :)

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:14
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 22:08:[...]
wat is een SM Bus Controller?
[...]
Volgens mij is dat de bus waar ook je temperatuursensoren en je geheugen instellingen op zitten.

https://github.com/atoomnetmarc/

Verwijderd

BalusC schreef op 11 november 2002 @ 22:15:
Je hebt de laatste chipsetdrivers nodig.. Surf op de site van de chipsetfabrikant naar de page van jouw chipset en haal aldaar de drivers binnen :)
als de topic starter nou ff type mobo oid vertelde :)

offtopic:
hoest met je kleine BalusC

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 13:27:
[...]

als de topic starter nou ff type mobo oid vertelde :)

offtopic:
hoest met je kleine BalusC
Daar komt ie dan:

Ik heb een ABIT IT-7
En ik heb inderdaad zoals hiervoor aangegeven de nieuwste chipset drivers bij Intel vandaan gehaald ende melding verdween.

Wat ik mij toch afvraag is waar zon bus nu eigenlijk allemaal voor dient?

Verwijderd

is dat niet: Supports card reader function for Memory Stick?, Secure Digital? and Type I/II CompactFlash?

:?

of vergis ik me nou?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Tempsensoren hangen o.a. aan je SMBus :) Sommige mobo's hebben een headertje waarmee je ook iets anders kan aansluiten, anders is hij af te tappen via een ongebruikt geheugenslot. Je PLL zit er geloof ik ook aan (Waarmee je je mobo je FSB en andere frequenties regelt). Meer info @ Google waarschijnlijk wel..

Verwijderd

Bij mijn Windows apparaat beheer wordt er ook als onbekend apparaat een SM bus controller aangegeven.

Ik heb zelf een Asus P5B Deluxe Wifi-AP, die een Intel P965 Express chipset bevat.

Er zat echter geen driver cd voor het moederbord bij mijn bestelling.
Ik heb Salland daarvoor al gemailt, maar nog geen reply terug gehad.
Daarom post ik hier, want ik wil het probleem snel opgelost hebben.
Op de Asus site zijn de drivers niet te downloaden (alleen voor andere shit, geluid e.d.)

Ik heb nu zelf drivers op de site van Intel gevonden, maar mijn vraag is (voor de zekerheid) welke de juiste zijn?

Link

Ik gebuik bijvoorbeeld niet de video mogelijkheden van de chipset, maar een eigen videokaart (PCI-E).

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 11:02

The CarNagE Man

SüperG33K

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:41:
Bij mijn Windows apparaat beheer wordt er ook als onbekend apparaat een SM bus controller aangegeven.

Ik heb zelf een Asus P5B Deluxe Wifi-AP, die een Intel P965 Express chipset bevat.

Er zat echter geen driver cd voor het moederbord bij mijn bestelling.
Ik heb Salland daarvoor al gemailt, maar nog geen reply terug gehad.
Daarom post ik hier, want ik wil het probleem snel opgelost hebben.
Op de Asus site zijn de drivers niet te downloaden (alleen voor andere shit, geluid e.d.)

Ik heb nu zelf drivers op de site van Intel gevonden, maar mijn vraag is (voor de zekerheid) welke de juiste zijn?

Link

Ik gebuik bijvoorbeeld niet de video mogelijkheden van de chipset, maar een eigen videokaart (PCI-E).
Hier kan je hem vinden:

http://downloadfinder.int...ng&strOSs=44&submit=Go%21

Gewoon de eerste downloaden....

Verwijderd

Thanks, dat moest ik ff (zeker) weten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:47:
[...]Thanks, dat moest ik ff (zeker) weten.
Ik heb deze driver dus gedownload, waarna bij de installatie ervan de onbekende SM bus bij de device manager verdween.

Enkele usb 2.0 poorten bleven het alleen niet doen.

Salland heeft me echter alsnog de (vergeten) driver cd gestuurd (goede service dacht ik zo).
Na daarvan de chipset driver geïnstalleerd te hebben, deden de usb 2.0 poorten het ineens wel.
Pagina: 1