Toon posts:

printen via zip-drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Besten,

Ik heb een laserjetIIIp van HP deze wil ik laten printen via mijn ZIP-drive 100 van Iomega. Nou...dat lukt dus niet;-) [de zipdrive heeft een speciale printerpoort, omdat de zip is aangesloten op LPT1] Weet iemand hier meer van. Ik heb alles geprobeerd. Echter mijn pc ziet de printer gewoon niet meer. Ik zou een parallele poort kunnen kopen. Om er vanaf te zijn. (beide hun eigen poort) is dat duur? liever gewoon beide op LPT1 en printen maar.

Ik heb windows XP en de nieuwste drivers voor de zip-drive.

bedankt

kompas

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Misschien een domme vraag maar heb je dit wel geprobeerd als de zipdrive aan staat? Als die uit staat geeft hij het signaal sowieso niet door aan de doorgelusde parallele poort. (dacht ik, is al lang geleden dat ik m'n zip-drive heb aangesloten)

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 16:37
Wat je ook niet moet doen is printen en lezen/schrijven van de zipdrive tegelijk.

Heb je de printer al een keer rechtstreek aangesloten op de PC??

Verwijderd

Topicstarter
allebij yep.
mijn zip-drive kan niet aan en uit. Althans er zit geen knop o.i.d. op.
Deze zit op de main power system voor mijn hele systeem.
In de zipdrive zit geen zip en is derhalve niet aan het werk.
Ik was van mening dat de poort gewoon was doorgelust in de ZIPdrive.
Is dat niet zo?

thanx

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
In theorie wordt hij doorgelust, maar ik heb gemerkt dat er vaak een stuk electronica tussen zit. Ik heb een Iomega 100 en een epson 640 en dat gaat wel goed, maar soms moet ik mijn zipdrive resetten (uit een aan zetten), dan wil hij printen. Mijn vaderheeft een parallelle scanner en een HP 1100 eerst een 5L. Voor die %L moest ik die alternative driver installeren voor dat hij wou printen.

Maar probeer eens die LPT poort op 'zoeken naar oude pnp apparaten' te zetten (config, systeem, hardware, apparaatbeheer, LPT1, eigenschappen). Misschien ziet hij de printer zo wel. BTW ik heb helemaal geen iomega driver laten installeren. Door de poort op pnp te zetten dag XP hem al.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.