[Flash] automatisch downloaden

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ik heb dus een flash movie gemaakt maar er zijn ook nog computers zonder de flah 6 speler. nu vraag ik mij af hoe ik dit het beste duidelijk kan maken.
het liefst dus dat er automatich een venster komt dat je flash kan downloaden.
maar als er iets staat van dat de flah file niet afgespeelt kan worden omdat flash niet geinstalleerd is, vindt ik ook goed.
Dan plaats ik er wel een linkje onder.
het probleem is ik kan niks testen met mijn pc met flash geinstalleerd..

Wat kan ik het beste doen?

Verwijderd

Een flash detectie maken; www.moock.org staat de beste flash detectie die er is; ziet zelfs welke versie je hebt geinstalleerd...

Verwijderd

Die computers krijgen hoogstwaarschijnlijk een melding, en de vraag of er software geinstalleerd mag worden. Overigens zou je met javascript moeten kunnen checken of er een flash player geinstalleerd is. Hoe dat gaat weet ik niet precies, waarschijnlijk met het plugins object, maar ik vind het niet zo belangrijk.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-08 14:15

tweakerbee

dus..?

Dacht dat dat in IE automagisch ging?

You can't have everything. Where would you put it?

• Dnc1n
Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 21:53:
Een flash detectie maken; www.moock.org staat de beste flash detectie die er is; ziet zelfs welke versie je hebt geinstalleerd...
thanx,
ik zal er naar kijken :)

maar wat geeft ie standaard weer als er geen flash op de pc staat.
een melding?

Verwijderd

je kan zelf iets neerzetten; text, plaatje alles ...

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 21:53:
...www.moock.org staat de beste flash detectie die er is...
mmm, dat betwijfel ik..
Een collega van me vond pas deze van Henrik Gemal.
Ik moet zeggen dat ik um netter en zowiezo lichter vindt dan moock z'n detectie.

www.jurgroessen.nl

• Dnc1n
welke actie is dat in flash het plaatje wat weergeeft dat flash niet geinstalleerd is?

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Dnc1n schreef op 11 November 2002 @ 23:07:
welke actie is dat in flash het plaatje wat weergeeft dat flash niet geinstalleerd is?
volgens mij penlight complete leuke door men laten afgesloten, mits water is in laars...

wat bedoel je?

www.jurgroessen.nl

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:04
Topictitle fixed

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Dnc1n schreef op 11 november 2002 @ 23:07:
Wablief???

Wat bedoel, ik neem toch aan dat als ik flash niet geinstalleerd heb dat ik dat ook niet een plaatje in flash kan bekijken...

Verwijderd

ik denk dat hij bedoeld hoe hij een plaatje kan laten zien wanneer flash niet geinstalleerd is ... ofzoiets :? ...

Zoals ik zei, installeer de moock detectie (of die van Gemal), kijk eens naar hoe hij in zijn werk gaat, pas hem aan naar jou wensen, en zet het plaatje erin.

het script is erg simpel, dus veel moeite moet je er niet mee hebben1

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Het detecteren of een bezoeker wel of geen flash content kan zien, of maar een bepaalde versie kan via verschillende manieren. Hetzij via javascript, ofdanwel via VBScript of via een embedde SWF file. Een goede detection methode pakt al deze manieren in een makkelijke, installeerbaar pakketje met een goede uitleg. Ook weet dit script van de beperkingen van bepaalde combinaties, want 100% detectie is namelijk niet mogelijk. Een goed detectie script laat ook in deze combinaties geen rare foutmeldingen zien.

Zover ik weet zijn er maar een paar echt goede detection scripts, simpelweg omdat de andere maar van 1 manier gebruik maken, of niet voorbereid zijn op toekomstige flash versies.

moock bureau of flash investigation
Macromedia Flash MX Deployment Kit

HTH :)

"You're only as good, as what you did last week."

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

oh,when? schreef op 12 november 2002 @ 10:00:
Het detecteren of een bezoeker wel of geen flash content kan zien, of maar een bepaalde versie kan via verschillende manieren. Hetzij via javascript, ofdanwel via VBScript of via een embedde SWF file. Een goede detection methode pakt al deze manieren in een makkelijke, installeerbaar pakketje met een goede uitleg. Ook weet dit script van de beperkingen van bepaalde combinaties, want 100% detectie is namelijk niet mogelijk. Een goed detectie script laat ook in deze combinaties geen rare foutmeldingen zien.

Zover ik weet zijn er maar een paar echt goede detection scripts, simpelweg omdat de andere maar van 1 manier gebruik maken, of niet voorbereid zijn op toekomstige flash versies.

moock bureau of flash investigation
Macromedia Flash MX Deployment Kit

HTH :)
Oh,when? mag ik je naar m'n vorige post refereren; ik weet (bijna) zeker dat je het een interessante detectie-methode zult vinden :)

www.jurgroessen.nl

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Als je nou echt zo nieuwsgierig bent; (en een windows bak hebt)... ga naar Instellingen, Software, verwijder Flash, en ga weer es je pagina bekijken.
(ik meen toch dat Flash zich bij geinstalleerde progs zet?)
Het kan zijn dat computern00bs uit angst dat Macromedia downloadschermpje (in standaard Windows jasje) meteen wegklikken 'omdat je daarvan virussen krijgt' maar als je gewoon met html even onder je movie zet dat de gebruiker hiervoor moet toestemmen om Flash te downloaden als dat nog niet op zijn/haar computer aanwezig is, denk ik wel dat het begrijpelijk is. Maar stel ze voor de zekerheid even met een lief boodschapje gerust ;) .

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

die plugin kun je bij IE verwijderen door:
Tools-->options-->General-->(Temp. internet Files)Settings-->View Objects.
Shockwave Flash; rechtsklikken-->Remove.

Rechtsklik-->Properties laat bij Version de geinstalleerde versie zien.

Zo, ff 'for the record' en voor de search :)

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1