• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik ben op zoek naar een portable digitale radio (voor in de trein enzo).

Ik heb nu een walkman met radio ingebouwd, maar die werkt niet helemaal lekker meer. Het zoeken van verschillende zenders gaat lastig (klein draaischijfje) en het ontvangst valt tegen.

Het is dus belangrijk dat de radio een goed ontvangst heeft en het liefst digitaal (met voorkeuzezenders) en ook niet al te duur (100 euro voor een radio vind ik toch wel prijzig). In winkels heb ik al een paar modellen zien liggen:

Philips AE6775
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/ae6775axxs_l.jpg
40 euro
Deze is er geloof ik ook in een iets andere versie met ingebouwde speaker.

Philips ACT 100/psa
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/act100psafm_l.jpg
Prijs??? (zal wel duur zijn :()

Grundig City Boy 52
Afbeeldingslocatie: http://www.grundig.nl/images/shared/products/cb52_2c05_0150.jpg
30 euro
met uitschuifantenne, werkt deze ook goed zonder de uitgeschoven antenne? Fietst zo moeilijk met die antenne uit ;)

SONY SRF-M95
Afbeeldingslocatie: http://www.sony-europe.com/resources/image/51784_SRF-M95.gif
85 euro (wel duur)

SONY SRF-M35
Afbeeldingslocatie: http://www.sony-europe.com/resources/image/51777_SRF-M35.gif
58 euro

Ik heb verder nergens een vergelijkende test kunnen vinden dus graag jullie tips, adviezen en ervaringen!

Vooral kwaliteit koptelefoon, ontvangst etc.

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

Ik denk dat die Philips AE6775 goed aan je wensen zal voldoen.
Een buurjongen van mij heeft die en je hebt ten alle tijden goede ontvangst en (mits je een goede koptelefoon gebruikt) altijd goed geluid. :)

#StopBurningStuff

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik lees dat je hem in de trein wilt gaan gebruiken. Ik heb zelf een paar keer zo'n philips meegenomen in de trein, maar daar is de ontvangst niet goed.

Dat komt volgens mij doordat je in een kooi van faraday zit. En de trein rijdt vervolgens ook nog eens hard. Volgens mij heeft het dus geen zin om met een radio in de trein te gaan zitten.

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

Oscar Mopperkont schreef op 12 November 2002 @ 13:53:
Ik lees dat je hem in de trein wilt gaan gebruiken. Ik heb zelf een paar keer zo'n philips meegenomen in de trein, maar daar is de ontvangst niet goed.

Dat komt volgens mij doordat je in een kooi van faraday zit. En de trein rijdt vervolgens ook nog eens hard. Volgens mij heeft het dus geen zin om met een radio in de trein te gaan zitten.
Ik weet van m'n buurjongen dat het in de bus in ieder geval wel werkt!
Maar volgens mij heeft dat dus niet zoveel met die Philips te maken maar met alle radio's! :)

#StopBurningStuff

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

_WgV_ schreef op 12 november 2002 @ 14:27:
[...]

Ik weet van m'n buurjongen dat het in de bus in ieder geval wel werkt!
Maar volgens mij heeft dat dus niet zoveel met die Philips te maken maar met alle radio's! :)
Nee dat heeft het denk ik ook niet! Daarom zei ik ook dat het geen zin heeft om met een radio in de trein te gaan zitten.

Had misschien beter kunnen zeggen dat het überhaupt geen zin heeft om met een radio in de trein te gaan zitten, dat had wat duidelijker geweest.

Maar ik baal daar wel van, want ik vind radio erg rielekst om naar te luisteren. Niet zo saai als normaal naar een cd'tje of een stel mp3'tjes luisteren.

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb ook geen probleem met de ontvangst in de trein hoor! Alleen even als je binnenstapt (veel storing van de apparatuur ofzo, weet ik het), maar in de coupé is alles prima. En dan dab ik zo'n héél goedkoop Blokkerding van 3 hele euro's :) Stelt overigens niet veel voor, maarja.

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• Sick Nick
  • Laatst online: 03-03 17:44

Sick Nick

Drop the top!

Oscar Mopperkont schreef op 12 November 2002 @ 13:53:

Heb zelf een sony mzg750 (portable minidisc recorder) met radio in de afstandsbediening (digitaal ofcourse). In de metro en trein heb ik perfect ontvangst dus daar hoef je je niet echt druk over te maken mits je een beetje kwaliteit hebt.

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bovendien is het ook sterk afhankelijk van het signaal van het radiostation: 3FM en SkyRadio krijg je overal wel goed, Fresh FM weer een heel stuk minder bijvoorbeeld.

Maar kun je niet zo'n ding even testen? Zou je eens aan de winkel kunnen vragen... Heb overigens wel eens gehoord dat een analoge radio beter zou ontvangen dan dezelfde maar dan met een digitale ontvangst... (hoewel me dat vreemd in de oren klonk, moet ik zeggen)

System Specs Desktop | System Specs Laptop

Verwijderd

ik heb het ook weleens me tmijn nokia 6510 dat hij in de trein niks doet muziek speelt of gewoon ruisd. Maar voor derest goed dingentje hoor

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024
Oscar Mopperkont schreef op 12 november 2002 @ 13:53:

Nee dat is onzin, ik zit al jaren met m'n cheap-ass-walkman-met-ingebouwde-radio in de trein en heb altijd wel ontvangst. Inderdaad zoals Gullie007 zegt de ene zender beter dan de andere, maar dat is logisch.

Ik vroeg me dus eigenlijk af of zo'n digitaal duur ding nou een beter ontvangst heeft dan m'n huidige walkman. Omdat ik nu bijvoorbeeld iedere dag tussen Amsterdam Sloterdijk en Haarlem CS bij dat #@!%$ station Haarlem Spaarnwoude m'n radio uit moet zetten omdat er een of andere dorre zender loopt te storen. En na Spaarnwoude is Yorin (Jensen in de Ochtend :)) ook al heel slecht te ontvangen.

Testen is misschien een idee, zal het eens vragen, maar het vergelijken is natuurlijk best moeilijk. Moet je een slecht te ontvangen radio station gaan testen in de winkel. Hmmm is te proberen.

Verder heb ik ook wel eens gehoord dat analoog een beter ontvangst heeft, maar met digitaal kan ik zo makkelijk "zappen" tussen de zenders.
Pagina: 1