Toon posts:

[premiere] haperingen bij terugzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een film aan het monteren, alles loopt lekker, binnenhalen van de film van digitale camera, monteren, mp3's erin zetten etc. Maar wanneer ik de film terug zet met "export to tape" dan krijg ik soms haperingen in het beeld. De invoer en uitvoer zijn gelijk, is er een optie die ik aan of uit moet zeggen waardoor ik dit haperen kan verhelpen?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:15

tweakerbee

dus..?

Specs van je videoediting kaart?
Gebruik je de RT versie?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik geen videoediting kaart. ik laad alles binnen via firewire, en zet het ook weer terug! RT? RealTime? ik weet niet precies wat je bedoeld, ik gebruik Premier 6.0, en gebruik export to tape; hierbij zie ik het beeld, en hoor ik het geluid via mijn digitale camera. Dus dit is realtime ja, ik weet echter niet of je dit bedoelde!

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Export to tape is niet eens nodig; ik gooi het programma altijd in de preview en laat de tape meelopen. (nu heb ik het wel over een opstelling met een G4 aan een JVC-firwire videorecorder, al hoeft dat in principe niet uit te maken)
Premiere 6.0 is bekend om een aantal vroege Firewire-bugs, ik ben wel eens tegen rare interlacing en brakke kwaliteit aangelopen terwijl ik geen compressie gebruikte) Wellicht is het een idee om 6.01 of 6.5 te gebruiken.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Verwijderd

Mac of PC? ken het probleem nl. ook met de haperingen, dit werd veroorzaakt doordat ik al het geheugen toe had gewezen aan Premiere, waardoor er geen RAM meer vrij was voor het OS 8)7

Verwijderd

Topicstarter
PC ... ik zal sowieso eens een upgrade halen, plus naar 't RAM kijken! Ik maak gebruik van een JVC digicam (die zwarte kleine, parade paartje van JVC op dit moment)...

• waxle

waxle

Schavuit & Schobbejak

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 13:39:
(die zwarte kleine, parade paartje van JVC op dit moment)...
Heeeej... ik dacht dat ik hier de patser was :P

ouwe meuk

Verwijderd

Topicstarter
het gras is altijd groener .... :P

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik al bang vioor was is dat ik op de PC geen RAM kan toewijzen aan 't programma; wanneer ik het programma wil updaten dankrijg ik alleen een update voor de SVG viewer! Heeft iemand een URL waar ik de update kan halen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 07:58:
Waar ik al bang vioor was is dat ik op de PC geen RAM kan toewijzen aan 't programma; wanneer ik het programma wil updaten dankrijg ik alleen een update voor de SVG viewer! Heeft iemand een RL waar ik de update kan halen?
Ok, kijk eens of je settings allemaal hetzelfde zijn (capture, project en export), ook dit zou een oorzaak kunnen zijn.

Updates zijn hier te vinden:
http://www.adobe.com/supp...oduct=42&platform=Windows

Verwijderd

Topicstarter
de settings zijn helemaal hetzelfde ... maar wat ik me ook afvroeg, wanneer je nou een mp3 importeert die een lagere rating heeft dan de rest, wat moet je dan doen? ik zal eens de update downloaden; thnx!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 10:07:
de settings zijn helemaal hetzelfde ... maar wat ik me ook afvroeg, wanneer je nou een mp3 importeert die een lagere rating heeft dan de rest, wat moet je dan doen? ik zal eens de update downloaden; thnx!
wat dacht je van hersamplen naar wave (44,1 khz stereo 16 bit) van alle files, of er voor zorgen dat je je mp3's allemaal naar dezelfde bitrate resamplet?

* HunterPro haat het om met 'gecomprimeerde' geluidsbestanden te werken in realtime-bewerkprogramma's: daar is wav voor.

Verwijderd

Topicstarter
daar heb je een goed punt :D ... ik ga direct even alles omzetten naar mooie WAV'jes... thnx!

Verwijderd

Wellicht kun je proberen om eerst naar je harde schijf te exporteren als DV AVI? Als je film niet al te groot is uiteraard....

• waxle

waxle

Schavuit & Schobbejak

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 13:59:
daar heb je een goed punt :D ... ik ga direct even alles omzetten naar mooie WAV'jes... thnx!
Wat denk je, dat de kwaliteit dan ineens beter wordt?
mp3 omzetten naar wav blijft mp3-kwaliteit... zoek de originelen vand mp3, zou ik zeggen.

ouwe meuk

Verwijderd

Topicstarter
daarvoor zet ik ze niet om ... ik weet ook wel dat een JPG geen TIF meer word, maar het gaat erom dat premier ze beter kan verwerken

Verwijderd

waxle schreef op 13 november 2002 @ 14:43:
[...]

Wat denk je, dat de kwaliteit dan ineens beter wordt?
mp3 omzetten naar wav blijft mp3-kwaliteit... zoek de originelen vand mp3, zou ik zeggen.
omdat wavs minder processingtijd nodig hebben zou het er voor kunnen zorgen dat het resultaat minder schokt
Pagina: 1