Toon posts:

[VIRUS] scrsvr.exe/brasil.pif

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die virussen al verschillende keren verwijderd (zoals uitgelegd op de site van symantec), maar ze blijven steeds terugkeren
ik heb ook een patch van microsoft gedownload & geinstalleerd (tegen dit virus)
norton geeft telkens opnieuw de melding "virus quarantained, it is now safe to use your computer"
dus telkens opnieuw
hoe krijg ik dit virus definitief weg??

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-04 12:57

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

same problem here ... norton antivirus had hem volgens mij wel weg??? bij mij dan...
heb je hem niet verwijderd>??

Verwijderd

Topicstarter
-Nexus schreef op 11 november 2002 @ 21:48:
same problem here ... norton antivirus had hem volgens mij wel weg??? bij mij dan...
heb je hem niet verwijderd>??
ik heb die bestanden al verwijderd, register uitgekuist, norton het werk laten doen,...
maar het probleem blijft terugkomen :(
PS: dit virus heeft toch geen schadelijke gevolgen voor mijn systeem?

Verwijderd

Is dat niet dat opasoft virus? w32/opaserv.worm :P

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Grappig ik had vandaag een colega met hetzelfde

Hij blijft in de restore hangen ............ (omdat je daar geen files mag deleten)
Gewoon restore disabelen->rebooten->enablen->rebooten

(scheelde mij 3 gig btw)

http://www.annoyances.org/exec/forum/winme/t1020619353

.

Iperf

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Hangt die pc aan een netwerk? Een collega van mij had ook dat virus en kreeg ,m konstant terug via de pc's in het netwerk

specs

Verwijderd

Topicstarter
topper schreef op 12 November 2002 @ 18:56:
Hangt die pc aan een netwerk? Een collega van mij had ook dat virus en kreeg ,m konstant terug via de pc's in het netwerk
ja ik heb een netwerkje met 2 pc's;
maar ik heb ze losgekoppeld en allebei virusvrij gemaakt en dan terug het netwerk aaneengekoppeld;
wat nu ? wat heeft je collega gedaan ?

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 11 November 2002 @ 23:41:
Grappig ik had vandaag een colega met hetzelfde

Hij blijft in de restore hangen ............ (omdat je daar geen files mag deleten)
Gewoon restore disabelen->rebooten->enablen->rebooten

(scheelde mij 3 gig btw)

http://www.annoyances.org/exec/forum/winme/t1020619353

.
wat is restore :? ?? hoe raak ik erin?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 20:47:
wat is restore :? ?? hoe raak ik erin?
Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Systeemherstel. Althans, zo is het onder XP.

Heb je verder ook al op de Symantec-site gekeken? Hier worden meestal uitgebreide handleidingen gegeven hoe een virus te verwijderen. Zie bijvoorbeeld hier :).

Verwijderd

Topicstarter
Compubiter schreef op 13 november 2002 @ 20:54:
Heb je verder ook al op de Symantec-site gekeken? Hier worden meestal uitgebreide handleidingen gegeven hoe een virus te verwijderen. Zie bijvoorbeeld hier :).
wel, ik heb dus inderdaad die info gelezen en het lukt me wel degelijk om het virus te verwijderen; probleem is echter dat het steeds blijft terugkomen, begrijp je? en ik kan het moeilijk alle dagen 20 keren verwijderen, dat steekt ook tegen op den duur, snappie ;) ? maw ik wil een duurzame oplossing
toch bedankt voor de reactie :> !

Verwijderd

ik heb w32/opaserv.worm ook gehad, kijk op www.virusalert.nl voor een tool die het weghaalt, ik heb daarna een patch geinstalleerd en zonealarm op hoogste paraatheid gezet, en ik heb geen last meer
Pagina: 1