Weet iemand hoe je onder linux opengl extensies moet gebruiken ?? (met name GL_ARB_multitexture)
ik ben al dagen aan het zoeken en expirimenteren.
Maar het meesten is of windows code of c++
Ik heb nu #include <GL/glext.h> toegevoegt en kijk dan met glGetString(GL_EXTENSIONS) of de extensie aanwezig is.(zo nee -> exit)
en in me draw() routine staat ongeveer dit:
glActiveTextureARB(GL_TEXTURE0_ARB);
glEnable(GL_TEXTURE_2D);
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, textures[0]);
en ik set de texture coors met glMultiTexCoord2fARB(GL_TEXTURE0_ARB,tx,ty);
Maar dan ziet het er naar uit dat hij 1 pixel van me texture gebruikt. aangezien de kleur wel overeen komt met de texture die ik wil gebruiken..(grass is dus groen maar geen patroon, net zoals met hour = bruin maar geen patroon)
Het lijkt op een foutive waarde van tx,ty maar ik heb daar bijna alles geprobeerd.
en de goede waarde zijn 0,0 - 0,1 - 1,0 (voor een triangle)
Heeft iemand een goude tip of een beetje sample code ??
En ik heb nog een raar prob is dat met glGetString(GL_EXTENSIONS) krijg ik een andere string dan in SDL(c++) progjes...maar dat zal ergens in aan me lib's liggen denk ik..
ik ben al dagen aan het zoeken en expirimenteren.
Maar het meesten is of windows code of c++
Ik heb nu #include <GL/glext.h> toegevoegt en kijk dan met glGetString(GL_EXTENSIONS) of de extensie aanwezig is.(zo nee -> exit)
en in me draw() routine staat ongeveer dit:
glActiveTextureARB(GL_TEXTURE0_ARB);
glEnable(GL_TEXTURE_2D);
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, textures[0]);
en ik set de texture coors met glMultiTexCoord2fARB(GL_TEXTURE0_ARB,tx,ty);
Maar dan ziet het er naar uit dat hij 1 pixel van me texture gebruikt. aangezien de kleur wel overeen komt met de texture die ik wil gebruiken..(grass is dus groen maar geen patroon, net zoals met hour = bruin maar geen patroon)
Het lijkt op een foutive waarde van tx,ty maar ik heb daar bijna alles geprobeerd.
en de goede waarde zijn 0,0 - 0,1 - 1,0 (voor een triangle)
Heeft iemand een goude tip of een beetje sample code ??
En ik heb nog een raar prob is dat met glGetString(GL_EXTENSIONS) krijg ik een andere string dan in SDL(c++) progjes...maar dat zal ergens in aan me lib's liggen denk ik..
Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ