Toon posts:

FreeBSD IPrange blocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lezer,

Ik ben op dit moment voor een school (mbo) een shellscript aan het schrijven die het uitgaande msn verkeer moet blokkeren. De iprange van MSN is 64.4.13.30 - 64.4.13.227 en ben nu opzoek naar iemand die me kan vertellen hoe ik de range moet configureren in ipfw. Ik heb het nu gefixed door een heel subnet te blocken maar dat is niet de bedoeling. (64.4.13.0/24)

Hoe ban ik een ip range met ipfw???

alvast bedankt...

Groeten,
RvMp

Verwijderd

Topicstarter
euh.. het kan gewoon niet denk ik.... ik zal misschien al die servers er manual in moeten gooien.. blaaaah @ script restarten, da gaat lang duren

• EricV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03-2024

EricV

Telematicus collosus

Ik heb de poort die MSN gebruikt om in te loggen geblokeerd. Als je wilt dan zoek ik die morgen ff op in de firewall.

• egeltje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04-2019

egeltje

BOfH: BSD Operator from Hell

Je kunt je afvragen of het dodelijk is om 64.4.13.0/24 dicht te gooien (heb ik gedaan). Wat voor machines hangen er omheen? Het draait nu drie maanden en ik heb nog niemand horen klagen...
Een poort dichtgooien gaat niet, want tegenwoordig gebruikt MSN poort 80.

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...

• EricV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03-2024

EricV

Telematicus collosus

Een poort dichtgooien gaat niet, want tegenwoordig gebruikt MSN poort 80.
Voor berichten sturen of om je aan te melden? Ik zal't zo ff testen, maar zolang een gebruiker zich met MSN maar niet kan aanmelden hoef je je ook niet druk te maken over berichten sturen...

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ook.. nadat ik een sniffer een dag op de server heb laten draaien kwam ik erachter dat er bij het aanmelden van msn een https server wordt geraadpleegd die de username en het wachtwoord checkt. De kortste klap is om deze server te blocken lijkt me.

Als dit niet werkt deny ik inderdaad het hele laatste subnet block.
Pagina: 1