[Illustrator] Gradient Probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Helaas zijn er hier volgens mij maar weinig mensen die veel met Illustrator werken, maar ik ga toch maar een vraagje stellen.

Ik ben bezig voor een poster van een feestje met oud en nieuw hier in een hotel.
Nu ben ik er vrijdag mee begonnen en ik wil er nu mee verder, maar als ik hem open geeft ie een bepaalde gradient niet weer. het stomme is dat ie het wel weergeeft in het icoontje van het .ai bestand...
weet iemand waarom illustrator dit doet?

Afbeeldingslocatie: http://www.exploitation.nl/sites/bramszooi/0001.gif
Hier kun je zien dat de gradient wel degelijk in het plaatje hoort te zitten...

Afbeeldingslocatie: http://www.exploitation.nl/sites/bramszooi/0002.jpg
En hier kun je zien dat hij hem niet in het document weergeeft.

Kan iemand mij hiermee helpen?
Vrijdag gaf hij de gradients nog gewoon goed weer...
Ik snap er niks van... en zo werkt het absoluut niet lekker!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 07:34
Waarschijnlijk een keer opgeslagen in een oudere versie van illustrator ?

• Fubaruba
moet je eventjes kijken in het licht gele vakje bij het bestand als ik m wil openen. daar staat toch echt duidelijk "Adobe Illustrator Artwork 10.0"

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

ja dat zou kunnen omdat je lokaal met illustrator 10 werkt. dat zeg dus meer over hoe het .ai file-type geregistreerd is dan over waar het bestand mee gemaakt is. Ik zou ook alleen kunnen verzinnen dat het met verschillende versies te maken heeft

dus waarin heb je het oorspronkelijke bestand gemaakt?
en wil je zegen dat de gradient volledig weg is of dat hij niet goed wordt weergegeven. misschien dat de layer misschien lager is terecht gekomen?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 06:56
Het plaatje in je openscherm is een preview een apart plaatje wat samen met je bestand wordt opgeslagen...

...kan je je gradient opnieuw toepassen?

• Fubaruba
ja, ik kan dus wel de gradient opnieuw toepassen, maar ik vind het echt superlomp dat hij weg wordt gehaald. dat zou betekenen dat elke keer als ik het bestand open, de gradient opnieuw moet toepassen!

ik heb trouwens het bestand nooit in een ander programma geopend of bewerkt.

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

daFubar schreef op 11 november 2002 @ 21:58:
ja, ik kan dus wel de gradient opnieuw toepassen, maar ik vind het echt superlomp dat hij weg wordt gehaald. dat zou betekenen dat elke keer als ik het bestand open, de gradient opnieuw moet toepassen!

ik heb trouwens het bestand nooit in een ander programma geopend of bewerkt.
het lijkt mij ook nogal vaag dat hij zomaar verdwijnt?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Fubaruba
nou, illustrator doet bij mij nog wel eens vaker vaag.
zo kan ik bijvoorbeeld ook geen dingen bewegen als ik ze eerst selecteer en ze dan ga slepen. ik moet ze meteen als ik erop klik verslepen, anders bewegen ze gewoon echt niet!

rare zaken hiero...

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

heb je een beta-versie soms?

Kan het soms zijn dat je gradient disabled was op het moment van saven?
En dat je um dus alleen maar ff aan moet zetten?

www.jurgroessen.nl

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Is het alleen een gradient ? [geen transparantie / gradient mesh ?], niet dat echt veel uit zou moeten maken, maar oudere illustrator versies weten daar niet echt raad mee [als je bijv. hebt opgeslagen als een oudere illustrator versie.] Ik ken dit probleem voor de rest niet..

maar Illustrator heeft behoorlijk wat bugs [dus als je geen transparantie enzo gebruikt is het altijd veiliger om je .ai's te saven op ill. 8 format. [want ik heb gemerkt dat soms ill 9 & 10 files behoorlijk kunnen buggen en soms opeens niet meer te openen zijn ! [het laatste is een bug die ik meerdere malen op de mac ben tegengekomen].

[ Voor 0% gewijzigd door agentorangina op 12-11-2002 11:24 . Reden: oranginas denkt aan de mooie illustrator-auto-crash bug ]

• Fubaruba
agentorangina schreef op 12 November 2002 @ 11:22:
Is het alleen een gradient ? [geen transparantie / gradient mesh ?], niet dat echt veel uit zou moeten maken, maar oudere illustrator versies weten daar niet echt raad mee [als je bijv. hebt opgeslagen als een oudere illustrator versie.] Ik ken dit probleem voor de rest niet..

maar Illustrator heeft behoorlijk wat bugs [dus als je geen transparantie enzo gebruikt is het altijd veiliger om je .ai's te saven op ill. 8 format. [want ik heb gemerkt dat soms ill 9 & 10 files behoorlijk kunnen buggen en soms opeens niet meer te openen zijn ! [het laatste is een bug die ik meerdere malen op de mac ben tegengekomen].
nah... mijn illustrator kan gewoon niet eens in 8 of 9 formaat opslaan.
zucht. ik moet nu elke keer dat ik mijn document open, de gradient opnieuw toepassen.

zucht. het is even niet anders. ik heb denk ik gewoon een brakke versie van het proggie. hoewel het toch een release build is...
achja. je kan niet alles hebben
tnx anyway

edit, ik kan _wel_ in 9 formaat opslaan en daar blijft de gradient wel behouden.
perfect dus!

tnx!

[ Voor 0% gewijzigd door Fubaruba op 12-11-2002 15:39 . Reden: foutje... bedankt ]

Pagina: 1