Toon posts:

PC -> MD-player

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik wil een MD gaan kopen, maar ik wil eerst graag weten wat de mogelijkheden zijn met het opnemen via de pc. Ik heb een SB live Player 1024 met een digitale output (geen optische bleek het te zijn ofzo) maar hoe kan ik dan opnemen? En kan je op geen enkele wijze sneller opnemen via de pc dan 1x zegmaar? Als er wel mogelijkheden zijn om sneller op te nemen, wat zijn die dan?

Met vriendelijke groet,
zawpz

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 15:35

Flotter

Pelipper!

Je zou kunnen overwegen een USB-MB-speler te kopen, ik heb alleen geen flauw idee hoe duur die zijn en of je dan ook sneller kunt kopiëren.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Sneller zeker niet, je neemt gewoon op wat de pc afspeelt. Als je sneller opneemt, dan krijg je een beetje muziek van de Chipmuncks.. Nadeel van USB is dat het wel weer eerst omgezet woordt naar analoog signaal..

Bas

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dus niet gewoon analoog opnemen met me geluidskaart?
Dus ik kan niet me md aan me geluidskaart hangen en dan mp3's afspelen?
of kan dat wel analoog?

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Om een zo hoog mogelijke kwaliteit te houden, is digitaal het beste. Maar als je een gewone geluidskaart hebt, kun je ook gewoon met je minidisc opnemen hoor. Alleen wordt het signaal een keer omgezet naar analoog en weer terug naar digitaal. That's all

Bas

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gehoord dat het verschil niet zo heel groot is, je hoort alleen een hele lichte ruis, klopt dit of is het verschil toch wel heel groot?

greetz

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 12:57
afhankelijk van de mp3kwaliteit..
neem zelf regelmatig md'tjes op..zowel optisch(via me cd-speler van me hifi) en analoog..via me geluidskaart..maar het klinkt erg fatsoenlijk hoor via je analoge uitgang..alleen vervelend is dat ie niet altijd automatisch naar het volgende nummer gaat en alle mp3's als 1 track ziet..maarja..dat is makkelijk te editen op je md

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Verwijderd

Topicstarter
Dus als je via je stereo opneemt, dan is het wel digitaal, hmmm
Ik gebruik al jaren me stereo als boxen voor me computer, laat gewoon tulp stekkertjes in me aux poort en dan naar me geluidskaart, en als dus dan me aux kanaal opneem op me md (via de stereo dus) dan blijft het signaal wel digitaal??
Snappen jullie het nog? :)
Greetz..

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 12:57
nope...maar veel cd spelers hebben tegenwoordig een optische uitgang...en dan is het zeker wel digitaal;)..gaat rechtstreeks vanaf je cd speler naar je md

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op donderdag 02 november 2000 18:56 schreef amsterdammertje het volgende:
afhankelijk van de mp3kwaliteit..
neem zelf regelmatig md'tjes op..zowel optisch(via me cd-speler van me hifi) en analoog..via me geluidskaart..maar het klinkt erg fatsoenlijk hoor via je analoge uitgang..alleen vervelend is dat ie niet altijd automatisch naar het volgende nummer gaat en alle mp3's als 1 track ziet..maarja..dat is makkelijk te editen op je md
ligt eraan hoe je het doet, als je bijv van winamp naar je MD opneemt hoef je alleen te zorgen voor een 2sec stilte tussen de 2 nummers, dan slaatie automatisch over naar een volgend nummer

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Wil je een MD-walkman of MD-HomeDeck? Aangezien je SB live alleen een digitale coax uitgang heeft zal je dit namelijk nooit aan kunnen sluiten op een MD-walkman omdat die geen digitale coax-in hebben. Optische digitale ingang hebben ze wel (althans de Sony typen). Als je dus digitaal van je PC naar MD wilt opnemen zal je een homedeck moeten nemen met digitale coax ingang.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 15:35

Flotter

Pelipper!

Op donderdag 02 november 2000 19:01 schreef zopsjh het volgende:
Dus als je via je stereo opneemt, dan is het wel digitaal, hmmm
Ik gebruik al jaren me stereo als boxen voor me computer, laat gewoon tulp stekkertjes in me aux poort en dan naar me geluidskaart, en als dus dan me aux kanaal opneem op me md (via de stereo dus) dan blijft het signaal wel digitaal??
Snappen jullie het nog? :)
Greetz..
Ja, ik snap het nog maar het signaal blijft niet digitaal op die manier. Die soundcard-uitgang en die aux-ingang zijn gewoon analoog.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Je kunt bij creative een simpel uitbreidingssetje kopen waardoor je SB ineens zowel coax als optisch in/out heeft. Gebruik het hier ook, werkt perfect.

Of je koopt een live drive maar dat vond ik persoonlijk nix.
Als je de SB gebruikt om digitaal te remixen en je wil echt Hi-Q vergeet dan niet dat je 44.1kHz signaaltje in de SB wordt ge-upsampled naar 48kHz en bij het opnemen weer terug naar 44.1kHz..

maar gezien de compressie op md zal dat wel meevallen.. Ik hoor soms wel klachten over de geluidssterkte van de digitale output, heb er zelf niet zoveel last van gehad tot op heden, het is gewoon ff zoeken naar het juiste volume.

Laatst stond er in de elektuur ook een zelfbouw printje met die uitbreidingen, kost iets van 180 als bouwpakket geloof ik, kun je beter het digital I/O printje van creative kopen..

IP Rocks

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik heb vanaf september ook een MD gehad, en vanaf september de wens gehad (god het lijkt wel een sinterklaasgedicht) optisch te kunnen opnemen. Een aantal mensen op dit forum verwezen me toen naar een bouwpakketje van 3 tientjes bij conrad (nr. 116726-89). Dat heb ik gekocht, en vervolgens met een doodnormaal 3,5mm --> tulp kabeltje verbonden met de gele poort op de Live, en opnemen maar!

Ik heb echt lang lopen zoeken naar de beste oplossing, en als solderen geen bezwaar is, is dit bouw[akket echt de beste (voor weinig geld dan) oplossing.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Verwijderd

Of je koopt een geluidskaart met optische uitgang (Terratec DMX Xfire bijv.), zo'n 150 gulden. Heb ik ook gedaan :)

Verwijderd

Voor de SB Live 1024 zijn er zelfbouw setjes voor drie tientjes bij Conrad, die van het Coax een TOS-Link maakt, heb ik ook gedaan, werkt perfect op de MD recorder en DAT bij mij.
Bij http://www.hoontech.nl zijn er ook complete kastjes voor te koop, ongeveer 75.-

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
Het begint verwarrend te worden.
Ik heb een Sharp MD32 en wil een terratec DMX (coax en opt digi)of een Xfire (opt)kopen.
Kan ik voor de coaxiale verbinding gewoon een phonosnoer gebruiken? Waar en tegen welke prijs koop ik een optische kabel van 10 meter? Geldt het mp3-pauze probleem ook bij de digitale coax verbinding?
Pagina: 1