aansluiting Wanadoo Cable Broadband Basic zwart com21

Pagina: 1
Acties:

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023
Hi,

Ik ben al even aan het zoeken hier maar kan geen duidelijke topic vinden.
Binnenkort (26 november) krijgt mijn vriendin wanadoo broadband basis. Zij draait windows 2000.

Het gebeurt in Amstelveen dus een zwart com21 modem (?). Nu las ik dat je Ras PPoe moet gebruiken onder windows 2000.

Heeft iemand geen goede installatiehandleiding om casema aan de gang te krijgen of een link? Heb geen ervaring hiermee en wil graag niet lopen kloten.

Rasppoe is een apart progje of beschikbaar onder windows.

Alvast bedankt.

Frank

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:52
Zip schreef op 11 november 2002 @ 21:10:
Hi,

Ik ben al even aan het zoeken hier maar kan geen duidelijke topic vinden.
Binnenkort (26 november) krijgt mijn vriendin wanadoo broadband basis. Zij draait windows 2000.

Het gebeurt in Amstelveen dus een zwart com21 modem (?). Nu las ik dat je Ras PPoe moet gebruiken onder windows 2000.
Zoals waar?
Heeft iemand geen goede installatiehandleiding om casema aan de gang te krijgen of een link? Heb geen ervaring hiermee en wil graag niet lopen kloten.
http://internet.casema.net/helpdesk/c_w2k_install_ovz.html
Rasppoe is een apart progje of beschikbaar onder windows.
[google=raspppoe]

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:45

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Je kan Hier RasPPPoE downloaden.

Mijn advies: doen! Tis veel makkelijker en handiger dan de standaard Wanadoo software. Wel even goed de handleiding lezen, maar als je dat gedaan hebt is het een eitje.

De hardwarematige aansluiting wordt voor het grootste deel door de installateur verzorgd. Je dient alleen een netwerkkabel (straight) te plaatsen tussen het modem en de netwerkkaart.

Laatste tip: als de netwerkkaart alleen aan het modem komt te hangen, is het niet nodig andere protocollen aan de kaart te koppelen dan het PPPoE protocol. Ook TCP/IP kan je weglaten.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023
MrTinux schreef op 11 November 2002 @ 21:15:
Je kan Hier RasPPPoE downloaden.

Mijn advies: doen! Tis veel makkelijker en handiger dan de standaard Wanadoo software. Wel even goed de handleiding lezen, maar als je dat gedaan hebt is het een eitje.

De hardwarematige aansluiting wordt voor het grootste deel door de installateur verzorgd. Je dient alleen een netwerkkabel (straight) te plaatsen tussen het modem en de netwerkkaart.

Laatste tip: als de netwerkkaart alleen aan het modem komt te hangen, is het niet nodig andere protocollen aan de kaart te koppelen dan het PPPoE protocol. Ook TCP/IP kan je weglaten.
Dank je

Frank