Toon posts:

[OC] 900Mhz amd thunderbird

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb dankzij de F.A.Q. mijn processor opgevoerd;) Nu draait mijn 900mhz op 1062Mhz met een multiplier van 9 en een system bus van 118. Nu zal je denken, allemaal leuk en aardig, wat wil je? Nou wat ik graag wil is dat mijn processor nog sneller word. Nu heb ik wel in de F.A.Q. wel wat gelezen over unlocken maar ik vond dat stukje maar heel kort. Nu heb ik wel ge-googléd op mijn processor en unlocken maar ik kon niet echt veel vinden. Hoe werkt dat unlocken nou precies? Verschilt het per processor? Zijn er sites met een preciese uitleg voor bijv. mijn processor te unlocken? Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest.

Verwijderd

Ik zou als je nu hoger wilt gewoon je FSB opschroeven en die MP ff laten liggen. Die FSB kan hoger als je een beetje willend geheugen hebt.
Je kan wel unlocken hoor is niet zo moeilijk, jij kan de L1 bruggen nog gewoon met een potlood verbinden en klaar!
We hebben het dus hier over:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/betapics/unlocken/thunderbird/unlocking1.jpg

Edit: Jij zegt dat je gegoogled hebt 8)7 Het eerste resultaat wat ik tegenkwam ging gelijk over het unlocken van een Thunderbird inc. foto's en in het Nederlands! Waarop heb jij in hemelsnaam gezocht?

Googlen naar thunderbird unlocken

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt he! Maar toen ik met mijn fsb op de 120 zat werd het hier onstabiel zit nu dus op 118 maar ik wil sneller:D (Ik heb nu trouwens 256sd-ram kingston geheugen en een a7v-133 asus mobo) Misschien heb ik wel een andere google 8)78 )7

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2002 21:14 . Reden: Andere Google:S ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand trouwens tot hoeveer zo'n amd thunder vogel 900 kan?

Verwijderd

Verschilt per systeem, gewoon proberen dus. Als je maar je temp in de gaten houd kan er (bijna) niks fout gaan.
klik hier voor een database met overklokresultaten van anderen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 21:17:
Weet iemand trouwens tot hoeveer zo'n amd thunder vogel 900 kan?
nou, dondervogels kunnen iig hoger dan 1062 ;) mijne draait op 1100 B)

ze werden officieel nog uitgebracht tot 1400, dus dat zou in principe ook moeten lukken. et hoogste wat ik stabiel had gezien, was met waterkoeling, en dat was een 1000 op 1566....

maar misschien kan et nog hoger :?

Verwijderd

Topicstarter
Weet je wat ook heel raar is, sinds ik deze 900mhz laat werken op 1062 is de temperatuur met 20 graden naar beneden gegaan! Eerst was ie telkens 60 nu is ie 39:S En tijdens 3dmark word ie maar 42 graden:S

Verwijderd

Topicstarter
Eh ja, Phytagoras, dat is je gelukt met unlocken en een hoop geheugen? Als ik 'm op 1100 zet boot windows niet meer:S:S En op hoeveel Vcore draait jouw tbird? Als ik mijn Vcore op 1.70 zet wilt windows gewoon niet meer terwijl m'n pc wel opstart... En op hoe hoog staat jouw fsb Phytagoras?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2002 21:28 . Reden: Typo's... ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 21:23:
Eh ja, Phytagoras, dat is je gelukt met unlocken en een hoop geheugen? Als ik 'm op 1100 zet boot windows niet meer:S:S En op hoeveel Vcore draait jouw tbird? Als ik mijn Vcore op 1.70 zet wilt windows gewoon niet meer terwijl m'n pc wel opstart... En op hoe hoog staat jouw fsb Phytagoras?
Misschien je voltage nog meer verhogen? En misschien wil er een PCI-kaart niet meer mee @ een hogere FSB?

Verwijderd

Topicstarter
Emh, ik heb wel een brakke netwerkkaart maar wel een create pci geluidskaart 1024 live platinum een een geforce 2 mx.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 21:09:
Bedankt he! Maar toen ik met mijn fsb op de 120 zat werd het hier onstabiel zit nu dus op 118 maar ik wil sneller:D (Ik heb nu trouwens 256sd-ram kingston geheugen en een a7v-133 asus mobo) Misschien heb ik wel een andere google 8)78 )7
Jouw mobo kan iig 133 fsb aan, zet de multiplier wat omlaag als je em unlocked hebt en zet de fsb op 150 ofzo, als je bord dat aankan.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 10:35
hoe unlock je een amd athlon 1800+ xp dan?

Verwijderd

amd_at_primus schreef op 11 november 2002 @ 22:19:
hoe unlock je een amd athlon 1800+ xp dan?
Nou op precies de zelfde mannier alleen het is een beetje meer gegogel omdat ze de L1 brugjes wat verder uit elkaar hebben gebrand dus een potlood werke nu niet meer je moet je ze dus met iets anders aan elkaar verbinden.
Maar daar zijn diverse topics over te vinden.

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 10:35
ik heb het gevonden. andere vraag: kun je de multiplier van een asus a7m266 niet verhogen?

Verwijderd

Topicstarter
bobo1on1 schreef op 11 November 2002 @ 22:09:
[...]

Jouw mobo kan iig 133 fsb aan, zet de multiplier wat omlaag als je em unlocked hebt en zet de fsb op 150 ofzo, als je bord dat aankan.
Hij kan tot over de 150 ingesteld worden i.i.g.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
wat voor mobo gebruik je? mijn AMD 900 wil niet harder dan 1000, temperatuur ligt het niet aan (wordt zo'n 40 graden, er zit een waterblok op :))

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Mijn 900tje wil booten op 1300 mhz, maar loopt stabiel op 1200mhz :). Mijn mobo is de ECS K7S5A.

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Verwijderd

Zoek eens zo :
Trefwoorden "Dabit 900"
Sorteren "Datum laatste Posting" "Oplopend"
Forums " Die hard Overclocking & Koeling"

Het record hier op TNet is dacht ik nog steeds van DaBit met een TB900 waterkoeling + peltier ca. 1,6Ghz oid..

;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2002 12:54 . Reden: spelvauten ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
BoyGenius schreef op 13 november 2002 @ 12:30:
Mijn 900tje wil booten op 1300 mhz, maar loopt stabiel op 1200mhz :). Mijn mobo is de ECS K7S5A.
hoe heb je dat voorelkaar gekregen, wat voor koeler zit erop, en heb je het voltage verhoogd en zo ja tot hoever :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus a7v-133 versie: 1.05 zonder puntje;(

Verwijderd

Ener-G schreef op 13 november 2002 @ 01:51:
wat voor mobo gebruik je? mijn AMD 900 wil niet harder dan 1000, temperatuur ligt het niet aan (wordt zo'n 40 graden, er zit een waterblok op :))
Same here, mijn 900 wil nou ook niet echt met vol enthousiasme hoger dan 1000

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Ener-G schreef op 13 november 2002 @ 13:40:
[...]

hoe heb je dat voorelkaar gekregen, wat voor koeler zit erop, en heb je het voltage verhoogd en zo ja tot hoever :)
De koeler is niet zo erg speciaal (standaard shit) >> hij is wel geschikt voor procs tot 1.8 ghz dus das wel fijn, met natuurlijk silver grease ertussen.

Op de K7S5A kun je niet je multiplier veranderen, dus moest ik kloten met de bruggen op de proc. Ik heb gewoon alle bruggen opengekrast (met diamantpen) en verschillende multipliers geprobeerd.

Het voltage heb ik op 1.85 V gezet. De FSB gewoon op 100 ( 12x100=1200 mhz :) )

Toen CPU-Burn gedaan en werd geloof ik iets van 58 graden (wel erg heet, das waar)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 12:50:
Zoek eens zo :
Trefwoorden "Dabit 900"
Sorteren "Datum laatste Posting" "Oplopend"
Forums " Die hard Overclocking & Koeling"

Het record hier op TNet is dacht ik nog steeds van DaBit met een TB900 waterkoeling + peltier ca. 1,6Ghz oid..

;)
maar die leefde niet al te lang >:)

Mijn tbtje 800 kan max op 1000 met waterkoeling :/ :/. heb een brak exemplaar.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Zo gister mijn geforce2mx/400 ge-oc'ed nu haal ik met 3dmark2001SE 3045 zonder ge-oc'de gf2mx/400 haal ik maar 2400! Nu loopt eindelijk gta3 vloeiend;) En binnenkort maar is even die proc van mij unlocken:-D

Verwijderd

TB900@1551MHz (AFFA core) d.m.v. 172W TEC + WC + voltmod. Dit op een A7V133.
Hij leefde niet lang, maar dat was gewoon domme pech.

Anyway, dit is een 100% searchvragen topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.