Toon posts:

Games op DVD-Rom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er dus over na te denken om een DVD brander te halen maar ik had eigenlijk wat vragen.

- waneer komen de games ca op DVD-rom uit?
- waneer komt muziek ca op DVD-audio?
- is er verder nog iets interessant dan films?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
games zijn heeeeeel rustig bezig met op DVDrom uit te komen, muziek heb ik geen idee, en wat wel interessant is, is je mp3 collectie bijvoorbeeld te backuppen, een aantal divxen enzo, scheelt wat ruimte met je schijffies he :)

ik persoonlijk zou er nog geen kopen, ze zijn nog steeds niet eruit wat de standaard moet worden etc....
als je het echt nodig hebt -> kopen
als je echt zit te twijfelen -> inet doen zou ik zeggen :)

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:28
Er komen al zat DVD-R's uit op Internet. Hele films in DVD formaat dus. Met menu's alles erbij.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Je moet wel weten dat je met een DVD-brander niet zomaar een 1:1 kopie van een film kan maken he !

Mother, will they like this song?

• Scott_NL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 16:41
Ik zit zelf met een Pioneer te werken en naar mijn weten kun je met bepaalde programma's wel degelijk een kopie maken. Zelf nog nooit geprobeerd, maar heb programma's gezien waarmee je talen weg kan laten en dergelijke. Ik zit me eigenlijk af te vragen of er ooit zo'n multigame systeem komt net als voor de x-box...gewoon een paar spellen op DVD. Zou idiaal zijn!

Verwijderd

Je kan inderdaad geen 1:1 maken met dvd's. Games heb ik geen idee van. Backup zou een goede optie zijn.

Verwijderd

1 : 1 kan wel!!! heb het gister nog gedaan!! ligt aan wat voor dvd het is en hoe groot als de bron dvd dvd-5 is en kleiner dan 4,7 G kun je gewoon een 1:1 copy maken!! met dvddecrypter dan he, maakt ie wel eerst een image!! werkt perfect :)

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04:01
Games op DVD komen niet zo gauw. De meeste mensen hebben nog steeds een Cd-Rom speler en voor de meeste makers is het gewoon niet nodig om een DVD te gebruiken aangezien een game vaak toch past op 700mb. Ik denk dan ook dat die gasten zo'n DVD vol gaan stampen mat allemaal onzinnige extra's (making of) + de prijzen van de games zullen dan flink in prijs stijgen denk ik (E 69,95 schat ik). Duurt nog minimaal 1 jaar voordat een groot deel van de games op dvd uitkomen...

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 12:34:
1 : 1 kan wel!!! heb het gister nog gedaan!! ligt aan wat voor dvd het is en hoe groot als de bron dvd dvd-5 is en kleiner dan 4,7 G kun je gewoon een 1:1 copy maken!! met dvddecrypter dan he, maakt ie wel eerst een image!! werkt perfect :)
Dat noem ik geen 1:1, aangezien je data veranderd... 1:1 vind ik als in On-The-Fly kopieren.
Hi-Sintar schreef op 12 november 2002 @ 12:45:
Games op DVD komen niet zo gauw. De meeste mensen hebben nog steeds een Cd-Rom speler en voor de meeste makers is het gewoon niet nodig om een DVD te gebruiken aangezien een game vaak toch past op 700mb. Ik denk dan ook dat die gasten zo'n DVD vol gaan stampen mat allemaal onzinnige extra's (making of) + de prijzen van de games zullen dan flink in prijs stijgen denk ik (E 69,95 schat ik). Duurt nog minimaal 1 jaar voordat een groot deel van de games op dvd uitkomen...
Oohhkay, en waar baseer je DAT op ?

Mother, will they like this song?

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04:01
TheLunatic schreef op 12 November 2002 @ 13:11:
[...]
Oohhkay, en waar baseer je DAT op ?
Logisch nadenken. DTM Race Driver zou eerst uitkomen op DVD, na een tijdje zijn ze van mening verandert omdat er nog te weinig mensen een dvd speler hebben. Pas over 1 jaar zullen de meeste mensen beschikken over een Dvd-speler omdat de cd-romspelers dan wat verouderd zijn.

Verwijderd

Als ik nu een dvd brander zou aanschaffen voor het backuppen welke moet ik dan nemen een DVD-R/-RW of de DVD+R/+RW en kan iedereen dan die backup lezen

Verwijderd

Topicstarter
Dus over een jaar pas heeft het zin. Maar dan is de Lite-On DVD(+/-)R/RW 4speed brander er ook en die is onder de 200 euro!!! Dan haal ik die dan wel. Dat is beste keus dan of niet? Want ik heb 80 Gig HDD en ik heb dus geen gebrek aan ruimte. Ik zou hem gaan kopen voor games, data (back up), video en audio! Maar er is niks bekend over muziek op DVD? Hoeveel minuten kan daar dan op?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 16:19
Muziek-dvd (dvd-audio) is onlangs pas gestandariseerd, dus hoe dat met fikken zit weet ik ff niet....
Vooralsnog is SACD verder.. da's al leverbaar, dvd-audio moet echt nog van de grond komen.

DVD films kopieeren kan, hoogstens ff kloten ivm css keys, en dual layer/ dvd9 vs dvd5, maar het is te overkomen.

Verder is het heerlijk voor backup, 4.7Gb wegfikken, gaat stuk sneller dan een gewone writer.

Voor eigengemaakte films (vanaf een DV cam) is het ook ideaal, op hoge kwaliteit wegschrijven, en in je dvdspeler op de tv afspelen.

Tenslotte is 't ook handig om Twilight en MP3 collection DVD's te fikken.. wat overigens ook de enige data-dvd's zijn die ik eigenlijk tegenkom ;)

Software op dvd roepen ze al 2 jaar ofzo, maar ik zie het nog niet echt.. (ja, PS2 / Xbox)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-03 15:24
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 13:32:
Als ik nu een dvd brander zou aanschaffen voor het backuppen welke moet ik dan nemen een DVD-R/-RW of de DVD+R/+RW en kan iedereen dan die backup lezen
SOny D500RAU :? Die kan alles in een dus DVD+R(W) en DVD-R(W).

Ik denk dat games op dvd, beginnen te komen, want veel spellen zijn al 2 of 3 cd's :). Dus dan is het makkelijker op een 1 dvd :P.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 13:32:
Probeer in het vervolg een beetje research te doen in plaats van om een compleet offtopic vraagje in een ander topic te dumpen, wil je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga strax weer naar de HCC toe en het is dus nog wel de moeite waard om daar te kijken. Hoe duur zou hij op de HCC zijn?

Verwijderd

Er komen voorlopig nog niet veel games uit op cd-rom er zijn er wel al een aantal released maar dat zijn allemaal adventure games. Die hebben de dvd ook wel nodig want anders krijg je een 5 cdrom versie..

Maar veel andere games zie ik voorlopig nog niet op dvd uitkomen..

Verwijderd

dvd-r is erg handig (en goedkoop).
ik heb hier unreal tournament 2003 op een dvd-r gebrand.
normaal staat deze op 3 cd-roms.
verder gebruik ik hem voor dvd-films-backup en twilights.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 11:41:
dvd-r is erg handig (en goedkoop).
ik heb hier unreal tournament 2003 op een dvd-r gebrand.
normaal staat deze op 3 cd-roms.
verder gebruik ik hem voor dvd-films-backup en twilights.
Kan je dit zo doen dan? En dan vraagt hij bij de setup's niet meer om nog een cd zodat je dan een map moet selecteren?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 01:11
Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 16:56:
[...]

Kan je dit zo doen dan? En dan vraagt hij bij de setup's niet meer om nog een cd zodat je dan een map moet selecteren?
Beetje offtopic, maar goed. Er staat een bestand in de setup map waarin staat dat hij naar de volgende disc moet vragen wanneer hij een bepaald bestand niet kan vinden. Als hij dat bestand wèl kan vinden, gaat hij gewoon door.

/offtopic

Verwijderd

Topicstarter
internetinfo schreef op 13 november 2002 @ 17:00:
[...]

Beetje offtopic, maar goed. Er staat een bestand in de setup map waarin staat dat hij naar de volgende disc moet vragen wanneer hij een bepaald bestand niet kan vinden. Als hij dat bestand wèl kan vinden, gaat hij gewoon door.

/offtopic
oke, thx! /offtopic

//ontopic:

Zijn de later uitkomende DVD-audio dan wel te kopieeren met deze brander?

• Da_Jackal
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-01 15:05
DTM Race Driver zou eigenlijk op DVD uitkomen, maar dat is toch maar uitgesteld en een 3CD versie geworden. Voor de rest zou ik 't niet zo 123 weten wat er van games ed op DVD uit is. Ik zou wel w88 totdat de nieuwe LiteOn DVD writer uit is, vanwege de compatibiliteit met zowel -R(W) als +R(W) en natuurlijk de prijs!

Verwacht niet later veel DVD's te kunnen kopieren vanwege kopieerbeschermingen in de toekomst. :(

Verwijderd

Topicstarter
Jordy schreef op 13 November 2002 @ 21:39:
DTM Race Driver zou eigenlijk op DVD uitkomen, maar dat is toch maar uitgesteld en een 3CD versie geworden. Voor de rest zou ik 't niet zo 123 weten wat er van games ed op DVD uit is. Ik zou wel w88 totdat de nieuwe LiteOn DVD writer uit is, vanwege de compatibiliteit met zowel -R(W) als +R(W) en natuurlijk de prijs!

Verwacht niet later veel DVD's te kunnen kopieren vanwege kopieerbeschermingen in de toekomst. :(
Ik denk dat dat wel gekraakt word! ;) De lite-on komt ongeveer op 200 euro toch? Zou deze ook wat verder in de techniek zijn? Iemand meer info over DVD-audio?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wacht dan wel op de Lite-On...
Pagina: 1