Toon posts:

VPN-probleempje WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik probeer in te loggen op een VPN-server krijg ik de volgende foutmelding:

Checking network protocol connections...

TCP/IP CP reported error 733: A connection to the remote computer could not be completed. You might need to adjust the protocols on this computer. For further assistance click More Info or search Help and Support center for this errornumber.

Weet iemand misschien waar de fout zit en hoe ik dit kan oplossen? Het zal voor jullie (hopelijk) wel iets eenvoudigs zijn, maar voor mij (nog) een groot raadsel.

Misschien is het belangrijk om nog te melden dat ik via een draytek-router op het internet zit.

Bij voorbaat dank, Martijn

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:18

Arno

PF5A

Onder NAT zeker :?

als je client achter een NAT router zit, dan kun je geen VPN sessies opstarten. De reden is dat ipsec over L2TP (default encryptie protocol) het source address encrypt, waardoor je NAT router niet kan zien waar het pakket retour gestuurd moet worden. Het resultaat is een melding gelijk aan de jouwe.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:32

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik t ook niet doormappen naar mijn interne ip van mijn pc dan?

Verwijderd

Topicstarter
oh w8 dat is natuurlijk alleen als ik hem wil hosten

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Vanmiddag precies dezelfde melding gekregen op een XP machine via een getweakt ADSL modem. Volgens mij ligt het inderdaad aan NAT.. niets aan te doen dus.

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Verwijderd

Het kan wel werken, dan moet je bij TCP/IP instellingen van je binnenkomende verbinding een hard IP adres instellen.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:18

Arno

PF5A

En daarom kick je een topic van 3 jaar oud :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Pagina: 1