[wc] radiator echt nodig ?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:16
is een radiator nou echt nodig ? ik heb namelijk een amd k6 233 volgens mij wordt dit ding niet echt warm dus is het nou echt nodig ik kan wel aan een radiator komen maar dat is van een koelkast(tafel model) dat ding is vrij groot en heeft ook vrij dunne buizen (is dat normaal trouwens)kan iemand mij hier info over geven

Verwijderd

ja is volgens mij echt nodig aangezien het water anders niet kan afkoelen, afgezien van het feit dat je AMD k6 niet warm wordt

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een k6 233 kun je veel beter met een flink groot koelblok met fan @ 5v koelen. Dat is veel makkelijker/goedkoper/handiger :)

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:11

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

(jarig!)
Een kachelradiator van een auto is vaak wel een goeie optie .. zónder kan ook wel, je ziet welles wat met zo'n verticaal geplaatste buis waarin het water op_en_neer circuleert, maar dat is meer voor de gevorderden denkik .. 'k doe er zelf niet zo actief aan mee :D

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 13:15
ja kan natuurlijk ook een kleinere radiator nemen, eentje uit een auto bv

maar als je geen radiator gebruikt is het gevolg logisch:
de cpu word gekoeld met steeds warmer water waardoor de temperatuur behoorlijk kan oplopen afhankelijk van je cpu en inhoud van je reservoir

edit --> moet toch echt sneller leren typem ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Mitchelll010
nee ik wil persee water koeling hebben :P ziet er veel leuker uit
maarre die dunne leidingen in een radiator is dat normaal ?

• Mitchelll010
oke dat wordt toch dus een radiator :D ik post van de week pics van mijn zelfgemaakre koelblok

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 13:15
MaChOmIdGeT schreef op 11 November 2002 @ 20:54:
nee ik wil persee water koeling hebben :P ziet er veel leuker uit
maarre die dunne leidingen in een radiator is dat normaal ?
ik wil het, kwil het, kwil het

waarom :? het is toch zinloos om wc op een k6-2 te zette en dan zeker omdat het er goed uitziet

een goede socket-a koeler is net zo goed en met de juiste fan waarschijnlijk nog stiller ook.

maar ja, modden ed is gewoon leuk ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Mitchelll010
juist vooral voor het modden maar het is stil en ziet er gewoon ehh jah 1337 uit ook als er mensen bij mij binnen zijn : wtf is dat dan >:)

Verwijderd

MaChOmIdGeT schreef op 11 November 2002 @ 20:50:
is een radiator nou echt nodig ? ik heb namelijk een amd k6 233 volgens mij wordt dit ding niet echt warm dus is het nou echt nodig ik kan wel aan een radiator komen maar dat is van een koelkast(tafel model) dat ding is vrij groot en heeft ook vrij dunne buizen (is dat normaal trouwens)kan iemand mij hier info over geven
leuk berichtje vond het ook al op waterkoeling.nl :D

• Mitchelll010
klopt had geen zin om het over te typen :) ff gecopyd

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
TLRnZ schreef op 11 November 2002 @ 21:08:
[...]

ik wil het, kwil het, kwil het

waarom :? het is toch zinloos om wc op een k6-2 te zette en dan zeker omdat het er goed uitziet

een goede socket-a koeler is net zo goed en met de juiste fan waarschijnlijk nog stiller ook.

maar ja, modden ed is gewoon leuk ;)
blijkbaar heeft hij geld over :D

• Mitchelll010
het blok kan ik gratis zelf maken,
de pomp kost 13 euro
en de slangen 6 euro
reservoir heb ik al
radiator heb k ook gratis
dus zoveel gaat et me niet kosten ja tijd :D

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je een reservoir met genoeg oppervlakte hebt is het niet nodig, een aquarium oid dus. Anders wel.

En die dunne leidingen op je koelkast-rad: daar gaat gas doorheen geloof ik, iig niet geschikt voor waterkoeling.

Verwijderd

Ik heb een K6-2 450 @ 550 passief lopen, heel die K6 serie kan prima passief gekoelt worden, de heatsink wordt ongeveer 80 graden (de core zal dus een 100-120 graden zijn) en dat kan ie goed hebben. Draait al maanden zo, no prob.
Als je WC erop zet doe dan een Gamma WC want het is zonde om er een mooi blok aan te verspillen.

Verwijderd

Searchvraag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.