[raid] 2x WD80GB 8MB in raid 0 veel te traag

Pagina: 1
Acties:

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
Ik heb hier twee 80 GB schijfjes van WD met 8 mb cache gestriped hangen aan een nieuwe GigaByte 8PE667-Ultra. In Sisoft Sandra levert de HD-test echter maar iets meer dan 26000 op, waar dat toch veel hoger zou moeten zijn. Dit is meer de score voor een enkele schijf.

Op het systeem draait Win XP, ik ze wel de dubbele capaciteit dus het is niet zo dat het stiekem toch gemirrored is. Ik heb de FastTrak-drivers van de CD bij het moederbord gehaald.

Iemand tips waar hem dit in kan zitten?

Verwijderd

Goedkope RAID-controllers schakelen de cache van je schijven uit geloof ik.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 09:56

FastBunny

Give it the Works !

Staat het wel als DMA, hoe heb je de schijven beide op 1 poort als master/slave of op 2 poorten en welke RAID controller heb je?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
test eens met atto 0f hd-tach

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 20:38:
Goedkope RAID-controllers schakelen de cache van je schijven uit geloof ik.
En mocht dat het geval zijn, is dat dan weer in te schakelen? Lijkt me sterk dat deze dat doet overigens, dan zouden anderen er niet zo'n veel hogere score mee halen (>40000).

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
Trouwens, ik heb nergens de mogelijkheid gezien om DMA in te stellen voor de RAID-controller, is dat wel mogelijk? En waar zou dat dan moeten zitten in XP?

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 15:54
Marger schreef op 11 november 2002 @ 20:37:
Ik heb hier twee 80 GB schijfjes van WD met 8 mb cache gestriped hangen aan een nieuwe GigaByte 8PE667-Ultra. In Sisoft Sandra levert de HD-test echter maar iets meer dan 26000 op, waar dat toch veel hoger zou moeten zijn. Dit is meer de score voor een enkele schijf.

Iemand tips waar hem dit in kan zitten?
Ben benieuwd of hier geen slotje op komt, want lopen al meer threads over de WD800JB in RAID, maargoed.

Ik heb er ook 2 in RAID0 op onboard promise van m'n A7V333 en haal met Sandra > 55000 en ATTO max write/read 61/93 (op lege fat32 partities).

Hoe gedaan? Via4in1 drivers geinstalleerd, FullRAID Bios van LumberJacker.de geflashed, de aangepaste promise driver van LumberJacker, stripesize op 16, de VIA burstwrite patch, USB2.0 uitgejumpered, geen IRQ's geshared met controller, elke schijf op apart channel met shielded cables (weet niet of dat laatste nou echt invloed heeft).

Only dead fish go with the flow

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
Thanx voor de tips Escrimador! Dat kan nog wel eens helpen :)
Pagina: 1