ik ben zoals sommige al hebben gezien op zoek naar een pda. alleen of het een kleur of monochroom gaat worden ben ik nog niet uit. ik ben dus benieuwd wat iedereen vind. en waarom. dus laat eens horen waarom ik de duurdere kleur zou kunnen halen. dan kan ik me een beetje indenken wat de voordelen zullen zijn.
Gebruiken waar ie voor bedoeld is: zwart
Patsen, gamen: kleur
kleur heeft opzich weinig meerwaarde dus, tenminste voor een simpele PDA, als je iets als een iPaq zoekt dan is kleur natuurlijk wel handig
Patsen, gamen: kleur
kleur heeft opzich weinig meerwaarde dus, tenminste voor een simpele PDA, als je iets als een iPaq zoekt dan is kleur natuurlijk wel handig
nee ik zoek echt een palm. al die fratsen hoeven van mij niet, maar ik had begrepen dat je de agenda afspraken kleuren kon geven en dat het scherm wat duidelijker zou zijn in kleur. klopt dat??
Ben het helemaal eens met SyBeRSPiN ,
Als je echt alleen maar een palm wilt voor afspraken noteren e.d. dan kun je goed met een zwart-wit scherm af. Wil je echter iets meer (games, tekenen en webpagina's) dan kom je al snel met kleur.
Bij de PocketPC kun je geen kleuren aan afspraken geven (standaard agenda. Mogelijk 3rd party software kan dit wel). Dit zou idd wel een extra dimensie toevoegen.
Houdt er trouwens rekening mee dat een zwart/wit veel minder energie verbruikt als een kleuren, waardoor de hele PDA langer met zijn batterijen kan doen. Voor veel als agenda gebruiken kan dit ook een afweging zijn.
Als je echt alleen maar een palm wilt voor afspraken noteren e.d. dan kun je goed met een zwart-wit scherm af. Wil je echter iets meer (games, tekenen en webpagina's) dan kom je al snel met kleur.
Bij de PocketPC kun je geen kleuren aan afspraken geven (standaard agenda. Mogelijk 3rd party software kan dit wel). Dit zou idd wel een extra dimensie toevoegen.
Houdt er trouwens rekening mee dat een zwart/wit veel minder energie verbruikt als een kleuren, waardoor de hele PDA langer met zijn batterijen kan doen. Voor veel als agenda gebruiken kan dit ook een afweging zijn.
ik wil ook wel wat webpagina's bekijken en smsen enzo. ik wil in ieder geval geen pocketpc. alleen palm os. zat zelf naar de sony's te kijken vanwege de hoge beeldinstellingen (320x320) alleen dan heb je de sj-10 en die is met batterijen en de sl-30 is kleur met 16 mb en met accu. is ook wel lekker. iemand een aanrader van deze 2 of natuurlijk 1 erbuiten zoals de m130?
ik heb hier de palm m505 met het 'matige' verlichte kleurenscherm.
vind kleur toch wel fijn. kweet niet waarom.. handiger misschien omdat je er dan meer mee kunt doen. (er is meer software geschikt)
verder is inderdaad sony een mooie oplossing. Ik heb deze palm meer als universele remote.
Maar als ik echt dat ding moet gaan gebruiken als aenda etc. zou ik eerder een compaq/HP nemen
wellicht als je kleur wilt, kan je misschien even kijken naar een tungsten van Palm
wil je wat simpelers
is de palm m150 (Zire) toch wel een leuke aanrader..
mooi uiterlijk, monochrome display en 2mb
is zat denk ik als je em puur als agenda gebruikt
vind kleur toch wel fijn. kweet niet waarom.. handiger misschien omdat je er dan meer mee kunt doen. (er is meer software geschikt)
verder is inderdaad sony een mooie oplossing. Ik heb deze palm meer als universele remote.
Maar als ik echt dat ding moet gaan gebruiken als aenda etc. zou ik eerder een compaq/HP nemen
wellicht als je kleur wilt, kan je misschien even kijken naar een tungsten van Palm
wil je wat simpelers
is de palm m150 (Zire) toch wel een leuke aanrader..
mooi uiterlijk, monochrome display en 2mb
is zat denk ik als je em puur als agenda gebruikt
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
ik zat zelf al een beetje aan de sony sl-30 te denken. heeft accu hoge resolutie scherm en is in kleur. tevens veel geheugen en goed uitbreidbaar terwijl hij lekker klein en licht is, maar daarentegen ook best wel prijzig. ben helaas niet de rijkste man van de wereld.
kijk of je ze 2e hands vind.
ik heb mijn palm voor 200 euro.. vind ik een mooie prijs voor een bijna niet uitziende gebruikte palm
ik heb mijn palm voor 200 euro.. vind ik een mooie prijs voor een bijna niet uitziende gebruikte palm
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
Het belangrijkste is waar je deze PDA voor gaat gebruiken.
-Agenda functionaliteit (zwart wit is meer dan genoeg)
-Navigatie (bijv. met TomTom NAvigator) kleur is zeker nodig hiervoor.
-Foto's bekijken en filmpjes (zeker kleur voor nodig)
-E-mails lezen (voldoende met zwart wit)
Laat dus weten waar je het voor wil gaan gebruiken.
-Agenda functionaliteit (zwart wit is meer dan genoeg)
-Navigatie (bijv. met TomTom NAvigator) kleur is zeker nodig hiervoor.
-Foto's bekijken en filmpjes (zeker kleur voor nodig)
-E-mails lezen (voldoende met zwart wit)
Laat dus weten waar je het voor wil gaan gebruiken.
Verwijderd
Je geeft het antwoord in principe zelf al; geen fratsen, maar gewoon de (heel) basic dingen wil je doen. Dan moet je de PDA natuurlijk zo goedkoop mogelijk houden. Als je in de toekomst een nieuwe aan wilt schaffen, kun je altijd nog meer features opnemen in je eisen-pakketVerwijderd schreef op 11 November 2002 @ 20:55:
nee ik zoek echt een palm. al die fratsen hoeven van mij niet, maar ik had begrepen dat je de agenda afspraken kleuren kon geven en dat het scherm wat duidelijker zou zijn in kleur. klopt dat??
dat is waar, maar ik twijfel tussen een kleur en een monochroom. ik wil dus geen monochroom kopen en dan over een maand een kleuren willen hebben. dat schiet niet op. vandaar deze draad. ben wel al wat wijzer. iemand voor de rest nog suggesties??
Misschien is dit het bekijken waard voor het geval je deze nog nooit heb gezien
Hier is de link: Sony-Ericsson P800 Topic
En hier een plaatje van de agenda functie

Hier is de link: Sony-Ericsson P800 Topic
En hier een plaatje van de agenda functie

edit:
Ik weet dat dit meer is dan een PDA, maar je zou je zelf toch voor je kop slaan als je net een PDA gekocht heb en dan deze pas opmerk en denk:
Daarom post ik deze link hier even!!
Ik weet dat dit meer is dan een PDA, maar je zou je zelf toch voor je kop slaan als je net een PDA gekocht heb en dan deze pas opmerk en denk:
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Kleurenschermen zijn contrastrijker dan monochrome schermen. Dat kan een extra voordeel zijn bij het lezen van ebooks of wanneer je van schemerverlichting houdt.
Pagina: 1