Toon posts:

[Win98] af en toe valt internetverbinding weg *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem.
Als ik ongeveer 10 min aan het surfen ben dan lijkt het wel of mijn verbinding wordt verbroken, op welke link ik ook druk er gebeurt helemaal niks meer.
Na ongeveer 2 min. dan doet op eens alles het weer.
Het ligt niet aan de provider, ik ben namelijk al een keer veranderd van provider.

Wat kan dit zijn?

Alvast bedankt

Paul

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:34
welk os?
welke provider('s)?
wat meer info svp
wij zijn niet helderziend

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 06:28

Movinghead

ing.

ik heb dit zelfde probleem ik heb geen idee waar het aan ligt maar ik hou dit topic in de gaten.

Verwijderd

welkom op got wij tweakers zijn veel maar inderdaad niet helderziend [helaas] maar hoe een vraag te formuleren staat in de faq. en dan kunnen we veel problemen met elkaar oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
win98
euronet ( ik heb nu raketnet omdat ik wou kijken of hier het zelfde probleem was. ja dus)

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik had dit ook weleens een tijd geleden. was om het uur ofzo.. toen ging ik formateren (was hard nodig :))en toen was het over 8)7

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Goed... je geeft nu 2 extra gegevens...
Er wordt gevraagd om meer info.... we hebben nog steeds bar weinig...

Heb je bijvoorbeeld ook een proxyserver/router draaien? Zo ja, welke?
Heb je een netwerk draaien? (zo ja: wat voor instellingen e.d.)

En verzin zelf nou ook eens zoveel mogelijk gegevens. Als we op deze manier doorgaan, zijn we 4 pagina's verder nog steeds bezig met uit te pluizen wat je thuis voor situatie hebt voordat we eens kunnen kijken wat een mogelijke oorzaak is...

Verwijderd

Topicstarter
oke
win98
p2 400 128 sdram
isdn
geen netwerk/router. gewwon op nt1 kastje.
gewoon computer met een internet aansluiting. ( ik gebruik hem ook aleen maar daarvoor.)
Hij heeft het altijd goed gedaan. maar na het installeren van een nieuwe windows ging het mis.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Een tiental minuten had ik dit ook. Alleen GoT en T.net deden het normaal (voor de verandering :D). De rest ging of heel sloom of deden het gewoon niet, maar nu is het ineens weer allemaal weer goed :?

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit probleem al maanden.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 20:32:
oke
win98
p2 400 128 sdram
isdn
gewoon computer met een internet aansluiting. ( ik gebruik hem ook aleen maar daarvoor.)
Hij heeft het altijd goed gedaan. maar na het installeren van een nieuwe windows ging het mis.
Hoe bedoel je mis? Heb je een andere Windows versie erover heen geinstalleerd?

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

heb je al gekeken bij de instelingen automatich verbinding verbreken gekeken.
zo iets zal wel verkeerd staan vermoed ik.

maar ik kan het mis hebben ik internet al bijna een jaar via adsl.

Verwijderd

en adsl wil dat ook nog wel eens doen met een USB gebakkie eraan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 20:39:
en adsl wil dat ook nog wel eens doen met een USB gebakkie eraan
ik heb/had nergens last van heb je die laatse driver al van thompson/alcatel. leen eens een usb kaartje dat lost ook veel probs op met de groene usb ramp

Verwijderd

Heb ik ook weleens last van dat ik gewoon 20x op F5 moet rammen voordat n pagina t doet.
En dat is vrij irritant met 56k :(

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien draaien er op de achtergrond programma's welke de verbinding kunnen afsluiten. Outlook en download accelerator pro (DAP) kunnen dit bijvoorbeeld. Verder kan je d8 ik ook in windows instellen hoe lang een verbinding open moet staan.

Mogelijkheid 2 is dat je verbinding helemaal niet wordt afgesloten, maar dat er een programmaatje 2 min lang vollop info aan het verzenden is (bijv een trojan die screenshots verstuurd, trojans zijn programma's waarmee andere mensen jouw pc kunnen besturen).

Mogelijke oplossing: Sluit eens alle nutteloze programma's af tijdens het surfen. Download DU meter (http://www.dumeter.com/download.php) welke je download en upload verkeer in de gaten houdt. Zie je dat er tijdens die 2 min vollop verzonden wordt, dan weet je dat er iets goed fout zit. Regel een virusscanner in dat geval.

Verder even de instellingen in outlook enz door neuzen. Suc6

Verwijderd

Ad Aware
Verbinding Time Out? :?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik pas de titel iets aan. Dit was wat overdreven, het leek wel een coming out ;) :+
En inderdaad welkom op GoT :)

Is het trouwens alleen de browser of alles dat wegvalt? Kan je dus wel pingen etc in de periode dat je niets kan klikken?

Als alles wegvalt zal ik je vraag zo even verplaatsen naar de buren van Windows Operated Systems

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet zo dat de verbinding wordt verbroken maar gewoon dat hij niks meer laad. Op welke link ik ook druk er gebeurt helemaal niks. Zelfs waarneer je net voor zo'n uitval een link indrukt en hij gaat laden dan houdt hij gewoon op en een tijdje later gaat hij weer verder. Ik gebruik geen andere programma's in combinatie met explorer. Als ik tijdens zo'n uitval op het verbindingsicon (2 computers rechtonderin) druk zie je ook dat er geen bytes worden verzonden opgeladen.
Ik snap er helemaal niks van. Ik heb windows al 2 keer opnieuw geinstalleerd en steeds heb ik het zelfde probleem. ( ook andere windows cd's gebruikt)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je hebt mijn vraag niet beantwoord, maar vanwege verbindingsicon dus maar SA -> Windows Operated Systems. Het lijkt voor heel Windows te gelden namelijk :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met PINGEN

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Als je even totaal niet kan internetten moet je iets doen zoals:

[start]
[uitvoeren]
cmd.exe
[enter]
ping http://www.tweakers.net
[enter]

En kijken of je een time-out krijgt of zinnige waardes

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 20:32:
oke
win98
p2 400 128 sdram
isdn
Ik denk dus dat het met je nieuwe Windows is fout gegaan.

In een grijs verleden had ik hier ook weleens last van( had toen ook een PII met ISDN internet)
Windows er opnieuw opzetten (schone install) was toen meestal het alternatief,verder kan het ook zo zijn dat je te snel achter elkaar op de linkjes drukten je PII het spoor kwijt raakt. ;)

Kijk verder eens in je Inbelverbinding en kijk of daar alles goed staat...o.a je manier van verbinding...zoals hier boven al wordt geopperd.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
[quote]wfvn schreef op 11 November 2002 @ 23:57:
[start]
[uitvoeren]
cmd.exe
[enter]
ping...

hij heeft wel win98 : heeft geen cmd.exe
in de tijden van win 98 hebben we een snelkoppeling naar de dos prompt
(of we typen ping xxx onmiddellijk bij uitvoeren)

Verwijderd

Bekijk ook meteen even of je file-share programma's zoals Kazaa etc.. hebt draaien.. Dergelijke applicatie's kunnen heel je bandbreedte wegnemen.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 09:28:
Bekijk ook meteen even of je file-share programma's zoals Kazaa etc.. hebt draaien.. Dergelijke applicatie's kunnen heel je bandbreedte wegnemen.
Hij Internet via ISDN....dus de bandbreedte zal wel meevallen,maar oplossing daarvoor is om je Upload op 1 te zetten of je bandbreedte omlaag te zetten.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Arno schreef op 12 November 2002 @ 10:57:
[...]

Hij Internet via ISDN....dus de bandbreedte zal wel meevallen,maar oplossing daarvoor is om je Upload op 1 te zetten of je bandbreedte omlaag te zetten.
Ik heb kabel maar als ik mijn upload niet inperk blijft er van mijn internetverbinding niets of weinig over... zeker als er veel connecties gemaakt worden.( om te kunnen downloaden moet je ook kunnen uploaden. )
Uiteraard is je gegeven oplossing een juiste mits je dus niet te veel connecties hebt via desbetreffende software.

Verwijderd

probeer eens een nieuwe bios te downen. Ik weet nie wat voor mobo je hebt. Ik zelf heb een ECS en als ik me proc op de goede FSB zette dan gooide me bord me na ehh 10 min- 15min van het inet af en dan weer erop/eraf/erop/eraf. Wat was de reden: Mac werd gereleased na een tijdje :) dus toen de nieuwe bios uitkwam was alles ok.

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
voor W98 cmd.exe vervangen door command.com

chaozz.nl | RetroGameCouch

Pagina: 1