Service Pack 6a voor windows NT4.0

Pagina: 1
Acties:

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 16:38
Ik heb al heel de microsoft site af gezocht naar dit service pack.
het gaat namelijk om deze

High Encryption version for the Intel (x86) platform
En dan de nederlandse versie.

Als ik deze namelijk installeer dan geeft hij aan dat de taal niet over eenkomt maar dat is natuurlijk logisch als je een nederlands OS hebt met een engels service pack.

Wie kan me aan dit service pack helpen.

BVD.

Verwijderd

AFAIK bestaat er geen Internationalised High Encryption version van SP6a, dus ook niet in het Nerderlands.

Maarr, je kunt wel Internet Explorer 6.0 op NT 4.0 SP6a installeren, en dan heb je óók High Encryption. Dat is wat Microsoft aanraadt.

Verwijderd

Ik kan helemaal mis zijn, maar ik dacht dat die HighEncryptie versie er alleen in het Engels is. Iets met export rechten van de encryptie ofzo, doen die Amerikanen wel vaker moeilijk over.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 09:12

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 20:25:
Ik kan helemaal mis zijn, maar ik dacht dat die HighEncryptie versie er alleen in het Engels is. Iets met export rechten van de encryptie ofzo, doen die Amerikanen wel vaker moeilijk over.
Jups alleen de 56bits encryptie is in nederlands leverbaar. Dat is de standaard service pack. Als je perongelijk je NL versie van NT naar 128bits encryptie hebt gebracht kan je daar geen service pack meer overheen zetten ook geen engelse :)

Heeft inderdaad met export van cryptografische software te maken :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Guider
das wel klote dan
dus ik moet alles weer opnieuw gaan installeren of kan ik hem toch terug zetten op die 56 bits encryptie???

Want het is denk ik wel slim om een service pack te installeren of wordt hij dan heel erg onveilig wil er namelijk een webserver van bouwen

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Guider schreef op 11 November 2002 @ 20:31:
das wel klote dan
dus ik moet alles weer opnieuw gaan installeren of kan ik hem toch terug zetten op die 56 bits encryptie???

Want het is denk ik wel slim om een service pack te installeren of wordt hij dan heel erg onveilig wil er namelijk een webserver van bouwen
dan is een servicepack zekers een must, neem dan ook even de post sp6a mee... (zelfde site)

welke server ga je draaien? iis4? dan moet je ook even windowsupdate draaien, whitepapers downloaden (over hoe je het dicht moet zetten), simpelweg een SP draaien is niet genoeg...

A wise man's life is based around fuck you

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 13:12
Je kan gewoon SP6A installeren, ook al heb je explorer geupdated (en dus 128bits nodig).

Er zijn 2 workarounds: schannel.dll ff vervangen, of een paar regeltjes uit je update.inf (vanaf je sp6a install) weghalen.

ff zoeken, heb 't ergens wel staan.

Zoals zwelgje trouwens al zegt: SP6 erop, nieuwste IE, en windows update...

Edit: gevonden:
Als je Service Pack 6a (SP6a) probeert te installeren op een machine waar je internet explorer High Encryption Pack hebt geinstalleerd dan zal de servicepack installatie weigeren met de melding:

You have chosen to install a version of the Service Pack with Standard Encryption onto a system with High Encryption. This is not supported. To successfully install this version of the Service Pack, you must install the High Encryption version. Press Help for more information about obtaining the High Encryption Version of this Service Pack. Service Pack Setup will now exit

Oorzaak is dat de IE high encryption Schannel.dll heeft vervangen door een die niet past bij de servicepack install.

Er zijn twee workarounds":

1. Start Notepad
2. Open Update.inf in de Service Pack 6a map
3. Verwijder de referentie naar Schannel.dll uit [CheckSecurity.System32.files].
4. Opslaan
5. En installeren maar

Of

1. Haal een normale Schannel.dll van een andere machine of door SP6 uit te pakken.
2.Plaats de schannel.dll van uit de system32 dir naar de tempdir
3. Plaats de low encryptie versie in de system32 map
4. Voer SP6a uit
5. Reboot
6. Plaats de Schannel.dll weer terug
Ik gebruik zelf altijd de 1e workaround.... SP6 laten uitpakken, setup fout laten genereren, dan de uitgepakte shit kopieeren, inf editten, en update.exe runnen.

niet je SP6 setup afsluiten, dan wist ie nl je temp. uitgepakte files en kun je nooit je update.inf wijzigen ;)

Zie ook:
http://support.microsoft....spx?scid=KB;en-us;q250867
http://www.lrz-muenchen.d...indowsnt/faq/q250867.html

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 09:12

FastBunny

Give it the Works !

Guider schreef op 11 November 2002 @ 20:31:
das wel klote dan

De service pack gooit een hoop beveiligingslekjes dicht, bovendien moet je voor veel software al minimaal SP4 hebben :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• spokey
  • Laatst online: 28-08 17:18
Het is wel mogenlijk om SP6a erover heen te zetten, je moet in een .inf bestand ff 3 files met een # "uitzetten" volgens mij moet je hiero met een search de juiste .inf en de 3 encryption lines die uitgezet moeten worden wel vinden.

Op mn werk heb ik de juiste info wel bij de hand maar thuis helaas niet, maar een search moet het antwoord opleveren, als het niet hiero is dan wel met google.

MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF

• DJSmiley
spokey schreef op 11 November 2002 @ 20:36:
Het is wel mogenlijk om SP6a erover heen te zetten, je moet in een .inf bestand ff 3 files met een # "uitzetten" volgens mij moet je hiero met een search de juiste .inf en de 3 encryption lines die uitgezet moeten worden wel vinden.

Op mn werk heb ik de juiste info wel bij de hand maar thuis helaas niet, maar een search moet het antwoord opleveren, als het niet hiero is dan wel met google.
Dat bedoelde ik, zie hierboven.

• spokey
  • Laatst online: 28-08 17:18
Mensen replyen te snel :)

MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF

• Guider
ga even kijken of het werkt.

Welke servers ga ik draaien,
apache, Bulletproof, MDaemon mailserver

• DJSmiley
Guider schreef op 11 november 2002 @ 21:00:
ga even kijken of het werkt.

Welke servers ga ik draaien,
apache, Bulletproof, MDaemon mailserver
Suc6!

Bij mdaemon moet je wel ff goed je config instellen, met name mbt je smtp. Standaard staat ie behoorlijk open..

• Guider
Als ik hem installeer gaat hij die bestanden decomprimeren naar C:\temp\ext9996 als ik dna die fout melding krijg ga ik het bestand zoeken update.inf maar die kan ik dan niet vinden.

Hoe moet ik dit in goed naam oplossen wordt er een beetje moe van

• DJSmiley
Guider schreef op 11 november 2002 @ 21:08:
Als ik hem installeer gaat hij die bestanden decomprimeren naar C:\temp\ext9996 als ik dna die fout melding krijg ga ik het bestand zoeken update.inf maar die kan ik dan niet vinden.

Hoe moet ik dit in goed naam oplossen wordt er een beetje moe van
in die map staat, als het goed is, ook een mapje update. Daarin vind je dan weer die update.inf dinges.

• Guider
maar de map ext9996 bestaat nog niet eens dus hoe kan ik ooit dat bestand vinden dan???

Vindt het allemaal wel erg vaag

• DJSmiley
Guider schreef op 11 November 2002 @ 21:15:
maar de map ext9996 bestaat nog niet eens dus hoe kan ik ooit dat bestand vinden dan???

Vindt het allemaal wel erg vaag
nofi, maar als je nu al de hoop opgeeft en het allemaal vaag vind... hoe-de-fuck wil je dan de rest aan de gang krijgen?

dit zijn allemaal praktijkprobleempjes, die je met wat proberen en googlen zo kunt oplossen.

Net ff getest, als je SP6 setup doet, staat die map er echtwel, je moet alleen niet de setup wegklikken, want dan wist ie de map natuurlijk

• Guider
ok het wordt een beetje duidelijk.

Sorry maar ben een beetje geirriteerd namelijk kunnen jullie ook helemaal niets aan doen. Ben blij dat jullie mij kunnen helpen.

Ik geef zeker niet de moed op maar wilde hem vanavond helemaal af hebben maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken

Ga het nogmaals proberen.

• DJSmiley
http://www.djsmiley.com/got/apps/sp6nl.zip

SP6, met geupdate INF ;)
uitpakken, en update/setup.exe runnen
Pagina: 1