• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Is er een mogelijkheid of truuk om de PS A40 als virtuele drive aan je PC te knopen, zodat ie gewoon als drive F: ofzo zichtbaar wordt? Het zou dan veel makkelijker zijn om bestanden van de camera te halen, ipv via een imaging pakket of de Canon software.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
als je xp hebt is dat al zo

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Ja, ik zie hem idd, maar ik wil hem graag een driveletter geven, zodat ik lekker met Windows Commander de bestanden kan kopieren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Is het niet net zo eenvoudig om CTRL-A te doen en vervolgens de handel in een directory slepen? Dat Windows Commander het niet ziet is een probleem van WC imho. Beetje achterhaalde software vind je niet?

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 10:40
Ik heb XP maar ik zie m niet, dwz ik weet niet hoe dat moet. Gewoon in de USB en dan ziet ie m als drive in "deze computer" ?

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

stefijn schreef op 12 November 2002 @ 11:54:
Ik heb XP maar ik zie m niet, dwz ik weet niet hoe dat moet. Gewoon in de USB en dan ziet ie m als drive in "deze computer" ?
Hij ziet een 'device' en die krijg je als device te zien onder je driveletters in de explorer.
Het werkt verder wel net als een drive. Copy/paste gaat prima.

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verrek! Da's handig! Met m'n S20 werkt 't ook, prima! Ik gebruikte daarvoor altijd een (simpel) programmaatje, maar di's nog beter!

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• Stefke
hmm..es uitproberen dan, dat is wel handig idd :) Die zoombrowser heb je niet nodig met de browsefunctie van XP

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
dit probleem heb ik al een tijde, ik gebruik windows 2000 en daar heb je die driveletter dus niet :(

maar niemand een oplosing hiervoor?

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
juanp schreef op 12 november 2002 @ 13:20:
dit probleem heb ik al een tijde, ik gebruik windows 2000 en daar heb je die driveletter dus niet :(

maar niemand een oplosing hiervoor?
XP en 2000 zien practisch alle digicams als 'USB-apparaat voor massa-opslag', je hoeft hiervoor geen drivers te installeren, gewoon de cam inpluggen, en je cam wordt gewoon behandeld als zijnde een extra 'schijf' (krijg automatisch een drive-letter). Verwijderen doen we heel netjes door te dubbelklikken op het groene pijltje rechtsonder in de hoek (bij het klokje) en dan op 'verwijderen' te klikken.

Zie je door wat voor reden helemaal niks als je cam inplugged: download de drivers voor het gewenste OS van de site van de fabrikant (dus Canon, Olympus etc).

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

ik heb voor 12,50 bij mediamarkt een CF > PCMCIA gekocht. ideaal!

mijn canon A40 pics komen nu als F:\canon101\* binnen

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• juanp
dit werkt dus niet

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-03 16:38

CAP-Team

XBL: CAPTeam

DaRuLe schreef op 12 november 2002 @ 11:53:
Is het niet net zo eenvoudig om CTRL-A te doen en vervolgens de handel in een directory slepen? Dat Windows Commander het niet ziet is een probleem van WC imho. Beetje achterhaalde software vind je niet?
Hoezo achterhaald !?
De software van Canon/WinXP/2K maken gewoon geen schijfletter aan, maar een drive \\Powershot S30 e.d. (Canon Powershot S30 geeft ook geen schijfletter)
Misschien dat je je camera in Total Commander kunt benaderen via cd \\Powershot A40 (check naam van je camera, of pad in verkenner)

Mede hierdoor heb ik een USB CF Reader gekocht, werkt ideaal :Y)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Stefke
Ik heb het gevonden, de software stond gewoon op de bijgeleverde CD met Canon software..en het werkt idd perfect :)

• juanp
stefijn schreef op 12 November 2002 @ 20:35:
Ik heb het gevonden, de software stond gewoon op de bijgeleverde CD met Canon software..en het werkt idd perfect :)
dus jou is het nu wel gelukt om een drive letter te krijgen voor je camera?? en welke software is dat dan op die cd??

• Stefke
ja, en ik weet niet welke software, hij vond die vanzelf. Camera ingeplugged, XP ging software zoeken en ik hoefde m niet eens naar de CD te verwijzen, hij vond het zelf

• smallboy
  • Laatst online: 22-02 12:10

smallboy

N/A

Ik gebruik gewoon een kaartlezer, zo duur zijn die niet. Aangezien in win 98 heb, moest ik die sh.tsoftware van Canon gebruiken, dat vond ik niks. Kaartlezer krijgt gewoon een letter en is nog sneller ook.

Verwijderd

Oke.
Ik gebruik Win2k Pro.
Ik heb de TWAIN drivers voor mijn Canon Powershot A40 geïnstalleerd.

Ik zie geen driveletter en ik kom ook niet via "\\Powershot A40" op de CF van mn camera.
Hoe zorg ik dat ik via windows verkenner op m'n camera kom?

Verwijderd

Met de twain-driver krijjg je iig geen letter.
Je moet de wia-driver hebben.

Verwijderd

En die is er dus alleen voor WinXP/WinME?

Verwijderd

XP heeft al een ingebouwde ondersteuning, van ME weet ik het niet.

Verwijderd

DaRuLe schreef op 12 november 2002 @ 11:53:
nou dat vind ik dikke flame

sorry maar windows commander is ideaal voor vele dingen

en mijn diva mp3speler pakt ie wel gewoon als drive letter (ik draai 2k)
dus ik heb de software van canon nog niet eens geinstalleerd

• xychix
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Ik heb een pcmcia <-> CF kaartje gekocht.
€12,50 bij MediaMarkt. da's ideaal!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• juanp
xychix schreef op 18 November 2002 @ 11:19:
Ik heb een pcmcia <-> CF kaartje gekocht.
€12,50 bij MediaMarkt. da's ideaal!
Sommige mensen zijn te lui om hun flash kaartje uit hun camera te halen!
Pagina: 1