Toon posts:

GF2 mem probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een vaag probleem, als ik mijn videokaart instaleer onder windows ME gaat alles goed, zet ik er daarna 512MB (bij de 512 die er al inzit) intern geheugen bij dan gaat het fout. Dan 'gebruikt tie de drivers niet op een of andere manier, haal ik de MEM er weer uit dan pakt tie de drivers weer. Doe ik hetzelfde onder XP of 2K dan gaat het goed.
Heeft er iemand een id waaraan dit kan liggen?
Ik heb de reepjes al omgedraait, andere sloten, alleen de AGP kaart erin. Hij blijft t verrekken onder ME/98

SPECS:
XP1600+
512MB
GF2MX400
EIZO F520

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2002 20:10 . Reden: oohps ff de GRTZ eruit gehaald ]

Verwijderd

Lees eerst de Faq is door over het stellen van vragen! Er mogen hier geen groeten worden gedaan. Dat ken je ook doen op de radio ofzo. Maar niet hier.

Maar, waarom wil je ooit win ME draaien. Win XP is toch veel makkelijker?
K zou verder niet weten waarom hij het in ME niet doet. Is iets heel vreemds.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 20:07:
Lees eerst de Faq is door over het stellen van vragen! Er mogen hier geen groeten worden gedaan. Dat ken je ook doen op de radio ofzo. Maar niet hier.

Maar, waarom wil je ooit win ME draaien. Win XP is toch veel makkelijker?
K zou verder niet weten waarom hij het in ME niet doet. Is iets heel vreemds.
Ik wil juist ME draaien omdat tie sneller is en niet zoveel sys resources weg 'eet'.

Verwijderd

Nvidia drivers al geprobeert?

Xp is in de meeste benchmarks sneller dan ME hoor ;)

En ME met 1 gig ram is al helemaal zonde.

Verwijderd

Me is NIET sneller dan xp bijv bij spellen, das onzin, kijk maar op tomshardware.

Verder zouk zeggen pleur me eraf is een bagger os, ga voor 2000 sp3 of xp sp1.

btw mischien is je ram wel gewoon kapot, gewoon ff testen in andere pc

suc6

edit//// en wat masera zegt klopt me zal niet goed gebruik maken van 1024mb ram XP WEL ///edit

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 20:20:
Me is NIET sneller dan xp bijv bij spellen, das onzin, kijk maar op tomshardware.
Ik had dat ook gelezen, maar wat vreemd is, is dat spellen bij mij wèl sneller op XP draaien dan op ME.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind Xp een bagger OS met al z'n 'slimme' progsels die van alles achter je rug om uitvreten. Dat anderen dat vinden alla, ik vind t een onzinnig kinder OS.
Dat tie sneller is is all1 voor t opstarten voor mij belangerijk, die bak van mij reboot ik toch om de haverklap om van OS te wisselen of een image terug te zetten omdat ik uhm weer bevuilt heb met allerhande onzinnige progsels...

Reactie op de vraag of t mem wel goed is.
Uhm ik heb de mem reepjes al eens omgedraait en zoals ik al zei onder XP/2k doet tie het prima.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik meen ergens gelezen te hebben dat 98 en ME niet (goed) met meer dan 512MB geheugen om kunnen gaan. Mischien wordt je probleem daardoor veroorzaakt?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 20:41:
Ik vind Xp een bagger OS met al z'n 'slimme' progsels die van alles achter je rug om uitvreten. Dat anderen dat vinden alla, ik vind t een onzinnig kinder OS.
Dat tie sneller is is all1 voor t opstarten voor mij belangerijk, die bak van mij reboot ik toch om de haverklap om van OS te wisselen of een image terug te zetten omdat ik uhm weer bevuilt heb met allerhande onzinnige progsels...
hehe nog een medestander :)
en bij mij is ME toch echt wel sneller dan XP :P
en ja ME draait hier ook stabiel :z

maar met het geheugen heb ik ook last van.
maar 98 en me kunnen niet goed overweg met meer dan 512mb geheugen.
dan kan je wel de vreemste fouten krijgen.
het hoeft niet, maar meestal toch wel.
dus als je ME wil blijfen draaien kan je het beste er gewoon max. 512mb indoen :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Janoz schreef op 11 November 2002 @ 20:44:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat 98 en ME niet (goed) met meer dan 512MB geheugen om kunnen gaan. Mischien wordt je probleem daardoor veroorzaakt?
Ik denk ook dat het hieraan ligt, voor zoveel geheugen kun je het best windows 2000 of XP nemen.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:37
ik heb winME zelf ook een jaar lang tevreden gebruikt, het is gewoon een goed, stabiel en snel os.

Ik draai om bovenstaande redenen nu met w2k pro, en dat draait ook zeer snel en stabiel en heeft niet van die onnodige toeters en bellen als winXP

het enigste probleem van winME is dat het geheugen vreet en na afsluiten van programma het geheugen niet meer vrijgeeft, dat is voor mij de redenen geweest om over te stappen naar w2k

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb windows ME gehad met 128MB. Toen was het redelijk stabiel, nadat ik er 256MB bij geprikt had was het een en al bsod. ME werkt alleen fijn als je evenveel of minder dan 128MB ram hebt, win98 werkt fijn als je evenveel of minder dan 256MB hebt. Alleen XP kan bij mij met het geheugen omgaan. Ik heb nu ook weer windows 98 maar ik ben genoodzaakt geweest er 2*64MB uit te halen, wat erg irritant is bij het videobewerken.
* Gisae is ME hater. Win 98 gaat nog wel, maar winXP is eindelijk eens een redelijk proggel van microsuft

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Pagina: 1