#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
Verwijderd
en dan vind je onder ander dit:
Waarvoor is het grote bestand RETTEN.EXE in de map Medion op de D-schijf?
Dit bestand is voor het herstellen van de leveringsstatus, zie pagina 74 van het handboek. Dit bestand is een nieuwer bestand dan degene op de Medion Support CD, dus als U overweegt dit bestand van de D: schijf te verwijderen, doet U er verstandig aan er eerst een backup van te maken op cd-r.
Hoe brand ik die rommel het beste, zijn die cd's dan bootable voor een herinstall?!? Je geeft helemaal nergens antwoord op, laat dat bijdehandte dus voortaan aub...
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
Hij beantwoord je vraag toch grootdeels?VageGast schreef op 12 november 2002 @ 03:25:
mja je geeft nog steeds geen antwoord op de vraag dus lekker bijdehand doen helpt je nu niet veel. staat alleen een beetje zielig eigenlijk...
Hoe brand ik die rommel het beste, zijn die cd's dan bootable voor een herinstall?!? Je geeft helemaal nergens antwoord op, laat dat bijdehandte dus voortaan aub...
Jij vroeg waar die bestanden voor zijn, en hij geeft antwoord.
Maar volgens mij is sowieso maar één van de bestanden de ghost (maar dat weet ik niet zeker), dus ik denk dat je sowieso, alle bestanden min de meest recente zou kunnen verwijderen.
MAAR dat weet ik dus niet zeker, dus doe maar niet
Maar zoals paar posts hierboven gezegd, je kan de ruimte sowieso wel vrijmaken door het te back-uppen op een cdtje...
En over dat branden/restoren gesproken, daar weet ik even niks van, ik zoek wel even...
Gezocht. Ook bij Google, maar nu bij discussiegroepen
Hier wordt het volgende gezegd:
Is zo je vraag beantwoord?Mag op een cd gebrand worden, maar maak er dan meteen een bootable cd van.
Trouwens : het zijn niet alleen de instellingen die je terugzet maar de
volledige C:-partitie van de hardeschijf staat na uitvoeren van retten.exe
in dezelfde staat (incl. programma's) zoals die was bij de aankoop. Dus
alleen maar uitvoeren indien een ander "reddingsmiddel" faalt. Je hebt voor
retten.exe ook de code nodig die ergens achteraan het handboek staat (is wel
voor alle pc's van die serie hetzelfde).
En volgende keer minder lui
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Beetje liever voor elkaar, zo midden in de nachtVageGast schreef op 12 november 2002 @ 03:37:
Als je niets toe te voegen hebt hou dan gewoon je kop....
Maar jij vraagt dus of je die .001 en .002 bestanden nodig hebt?
Ik denk het niet. Zijn waarschijnlijk de backups van oude backup (Retten) bestanden. Ik denk persoonlijk dat die .EXE de meest recente is. Als dat klopt, dan kan je de rest waarschijnlijk zonder problemen wegflikkeren. Dan zijn dat gewoon backups gemaakt van de oude .EXe, toen er een nieuwe .EXE gemaakt werd. Snappie?
En als je het niet zeker weet, dan moet je ze gewoon op een cdtje gooien. Dan heb je ze toch nog ergens
Verder nog vraagjes?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
ja waar komt die ooievaar dan vandaan?!?Verder nog vraagjes?
just kidding mode
Verwijderd
je moet al die bestanden op cd's branden -> kijk maar eens hoe groot ze zijn
je kunt die bestanden op elk moment kopieren naar een hd (niet je c: want die wordt hersteld), of gewoon laten staan. als je dan retten.exe draait krijg je een duitstallig programma die je c: partitie weer hersteld naar de situatie van toen hij net uit de doos kwam (incl. windows, progs, etc). de andere partities laat hij ongemoeid. als retten.exe het niet doet moet je iets doen met de master boot record, maar dat zal wel per pc verschillen, bij mij staat dat in ieder geval heel duidelijk in de handleiding.
Dit topic is gesloten.
![]()