Toon posts:

[debian] Server met webmail @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Debian Server thuis staan, en nou zou ik graag voor mijn @home mail, een webmail willen hebben. Zodat ik via internet, op mijn webserver kan inloggen en mijn @home mail kan ophalen (en verzenden). Ik heb gezien/gehoord dat Horde een zeer mooi pakket is, en heb het dan ook geinstalleerd (apt-get install imp). Maar ik ben er nog niet achter hoe ik mijn server moet instellen om die mail op te halen, etc. Ik ben nog een redelijke beginner, en via documentatie ben ik wel iets verder gekomen, en de search op GoT leverde niet erg veel op. Daarom wil ik jullie vragen, wat voor applicaties ik geinstalleerd moet hebben, om het Webmail gebeuren, mooi te hebben draaien. Graag heb ik info van mensen, die dit ook hebben, over hoe jullie dat gedaan hebben...

Alvast bedankt...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:48
Ik ken horde niet, maar wat je waarschijnlijk nodig hebt:
- SMTP server voor het afleveren van mail
- IMAP server voor het uitlezen van je mailbox met Horde
- Fetchmail of evt Getmail om mail van je provider z'n POP box naar je lokale mailbox te verplaatsen

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
kwam dpkg niet met een aantal vragen mbt. de settings voor IMP? doe anders dpgk-reconfigure imp en kijken wattiedoet.

Squirrelmail is trouwens ook een erg mooi pakket. apt-get install squirrelmail :)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
@home blokt toch alle mail servers?

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Verwijderd

x-force schreef op 11 November 2002 @ 21:14:
@home blokt toch alle mail servers?
@Home blokt inkomend Port 25 (van buiten het @home netwerk), uitgaand niet (anders kan je ook niet meer naar de @home mailserver zenden).
Dus als je zeker wilt zijn dat je uitgaande mail ook aankomt., kan je dus wel een mailserver gebruiken voor de uitgaande mail en je inkomende mail bv. via pop binnentrekken. Ik dacht dat voor inkomende mail nogwel wat oplossingen zijn, mail laten forwarden naar andere poort e.d..

Verwijderd

met fetchmail op laten halen en doorsturen naar je lokale email adres en die via webmail managen?

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:20

JaQ

ik heb zelf lokaal postfix draaien (om te versturen), ophalen van de mail doet fetchmail voor
mij. Als webmail gebruik ik squirrelmail, maar dat maakt op zich niet zo heel veel uit. Ik weet alleen wel dat je er tegen aan gaan lopen dat je maar een max upstream hebt van 14 kb. Het is daarom handiger om een site als postbakje.nl te gaan gebruiken, aangezien je anders vrij gauw je hele verbinding dicht trekt.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:48
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 21:42:
[...]

@Home blokt inkomend Port 25 (van buiten het @home netwerk), uitgaand niet (anders kan je ook niet meer naar de @home mailserver zenden).
Dus als je zeker wilt zijn dat je uitgaande mail ook aankomt., kan je dus wel een mailserver gebruiken voor de uitgaande mail en je inkomende mail bv. via pop binnentrekken. Ik dacht dat voor inkomende mail nogwel wat oplossingen zijn, mail laten forwarden naar andere poort e.d..
Heb laatst nog een medetweaker geholpen met QMTP op poort 209. Is een SMTP-achtig protocol voor mail uitwisseling maar dan niet zo bloated (Helo localhost, ja, ik weet ook wel met wie ik lul, dat soort zooi doet QMTP gewoon niet aan). @home blokkeert nog wel meer poorten kwam ik vandaag achter: docent wou vanaf school de website kunnen updaten. Aangezien ie met een normaal account chrooted is op de FTP server, kon het dan via Samba (gebruiken we op school in het interne LAN om dat ding te updaten). Kwam ie vandaag weer bij me: het werkt niet. ff gekeken: @home, hem nmappen: port 139 filtered :(
Pagina: 1