Toon posts:

Kan geen files downloaden van Serve-U Server

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar ik ben een complete NOOB in FTP progjes of web disign dus daarom probeer ik het hier :) . Ik heb vanmiddag voor de grap het programma (op het tweakers forum veel goede dingen over gehoord) Serve-U uitgeprobeerd.

De interface is vrij simpel, maar ik heb nogal wat vragen B)

(offtopic)Ik en een vriend van me hebben al een tijdje het idee om dit te doen maar het kwam er nooit van (offtopic). O-)

Nu heb ik hem geinstalleerd en heb de wizzard gevolgt. De server heeft zijn verbinding gemaakt, domein staat aangegeven, user is aangemaakt ect ect.

Maar hoe kan ik nu mijn server benaderen?? 8)7 Ik heb al enkele dingen geprobeerd
adress:[ip adress]
http:[ip adress]
ftp:/[ip adress]
ftp://ftp.[ip adress]

In de meest succesvolle gevallen kreeg ik een aanlogschermpje voor mijn username en paswoord in te vullen, maar dit werkte ook niet.

ftp://[domein]@[ip adress]
ftp://[domein]@[ip adress]:[ftp port nummer]
ftp://[domein]@[ip adress]:[administration port nummer)

Ik vroeg me af of het zoiezo mogelijk is om je ftp te benaderen onder je eigen ip adress.. . Moet ik hiervoor een ftp client installeren? Ik heb FTP Voyager geprobeerd maar werd er niet wijs uit. Het moet toch ook gewoon via een browser kunnen:?

Als iemand mij op weg wil helpen zou ik hem/haar enorm dankbaar zijn _/-\o_

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
't is heel makkelijk heur :)

In je browser kom je er zo bij:
ftp://loginnaam:wachtwoord@jeip:poortnummer

Met een speciaal ftp progsel is het toch wel wat beter, hoe het daar mee werkt moet je maar zelf uitzoeken, het is echt niet moeilijk :o
Ik vroeg me af of het zoiezo mogelijk is om je ftp te benaderen onder je eigen ip adress..
Hoe dacht jij dan? :? :)

🌞🍃

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Dit is zelf prima te vinden. Denk aan de Help files van Serv-u, maar ook met de search kun je erachter komen :)

De juiste manier is inderdaad: ftp://user_name:user_pass@user_ip:port :)

Dit topic is gesloten.