Toon posts:

Systeem voor videobewerking

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuw systeem te gaan bouwen, speciaal voor videobewerking.

Ik heb al een Pinnacle DV500 videobewerkingskaart.
Ik heb gelezen dat een dualprocessorsysteem beter is, omdat het sneller rendert enzo. Maar is dit ook zo ? Het renderen is toch maar 1 proces, verdeelt het systeem de load dan wel over de 2 procs ?

Ik zit te denken aan een Matrox Parhelia videokaart.

Welke componenten zijn geschikt ?

Ik heb de search gebruikt, maar kan niet echt een specifiek topic hierover vinden.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:49
Het ligt ook aan de software of deze met een dual processor optimaal gebruik maakt van de extra rekenkracht.
Ik geloof (maar weet niet zeker) dat Adobe Premiere wel ondersteuning biedt voor dual proc. Je winst zal zowiezo nooit 100% zijn.

Verder is belangrijk dat je genoeg RAM aan boord hebt.
Zorg ook dat je een snelle harde schijf hebt. hoe sneller hoe beter. Bovendien flink groot. Je zou er ook aan kunnen denken een raid 0 systeem te bouwen.

Je videokaart is niet echt van belang. De rekenkracht daarvan gebruik je toch niet. Ga gewoon voor een kaartje wat mooi beeld levert.

En als je geld teveel hebt ga je voor een dual monitor setup...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
sanderb schreef op 11 November 2002 @ 22:08:
Het ligt ook aan de software of deze met een dual processor optimaal gebruik maakt van de extra rekenkracht.
Ik geloof (maar weet niet zeker) dat Adobe Premiere wel ondersteuning biedt voor dual proc. Je winst zal zowiezo nooit 100% zijn.

Verder is belangrijk dat je genoeg RAM aan boord hebt.
Zorg ook dat je een snelle harde schijf hebt. hoe sneller hoe beter. Bovendien flink groot. Je zou er ook aan kunnen denken een raid 0 systeem te bouwen.

Je videokaart is niet echt van belang. De rekenkracht daarvan gebruik je toch niet. Ga gewoon voor een kaartje wat mooi beeld levert.

En als je geld teveel hebt ga je voor een dual monitor setup...
Bij een Dual processor is je "winst" nooit 100%
Maar om te renderen zou ik wel voor een Dual gaan. Goeie verhalen overgehoord :)

If you can't beat them, buy them !

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:12

FastBunny

Give it the Works !

de DV500 heeft een onboard cpu die ruim 100 effecten en transformaties realtime kan. Alleen als je veel dingen gaan doen die de DV500 niet kan merk je een dual cpu. De standaard effecten kan de DV500 zelf in real time :)

Verder minimaal 512MB ram en het liefst een SCSI harddisk of een RAID0 van IDE schijven :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• sanderb
raid 0 is niet perse nodig. Ik heb een 7200 rpm 60GB schijfje erin hangen op ata 133...en die houdt het ook al prima bij. Maar het kan nooit kwaad idd.. En zoals ik al zei. Het is niet veel duurder. Enige waar je voor betaald is de extra harde schijf. Beetje ruimte kan ook natuurlijk geen kwaad.... DV is 3,5 MB/s.....

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 21:41

Scighera

swim-bike-run

-Misschien wel handig om een tweede schijf nemen voor je video, ivm met defragmentatie

-Stabiel systeempje bouwen (is zonde van je tijd als hij vlak voor het einde van het renderen crashed...

-een tower met een FireWire aansluiting aan de voorkant, is wel zo handig

www.triathlete.nl

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:56
pinnacle:
intel proc
intel chipset
geen nvidia videokaart

als je daar ook rekening mee houd ga je veel problemen voorkomen.

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:30
Ik zit er ook sterk aan te denken een dual pentium systeem te bouwen. Ik heb even gezocht, maar welk mobo zou nou ideaal daarvoor zijn ? Ik wil het liefst DDR-RAM geheugen gebruiken.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:12

FastBunny

Give it the Works !

superjoost schreef op 12 november 2002 @ 16:45:
Ik zit er sterk aan te denken een dual pentium systeem te bouwen. Ik heb even gezocht, maar welk mobo zou nou ideaal daarvoor zijn ? Ik wil het liefst DDR-RAM geheugen gebruiken.
Vaak heb je wel ECC DDR-ram nodig. Maar hangt ervanaf welke cpu je wilt gaan gebruiken, Dual P3, Dual P4Xeon, Dual AMD Athlon. Maar niet elk bordje kan met 'normaal' DDR ram werken, moet je even zoeken op t.net is genoeg over te vinden :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• superjoost
Ik heb even zitten puzzelen en reviews gelezen. Ik ben tot dit systeem gekomen. Iemand nog op/aan merkingen ? Een monitor heb ik al.

geheugen: 512 MB DDR PC-266 / PC2100 Registered 241,00 (comptechtworld)

Moederbord: Tyan S2466 Thunder K7 760MPX ATX 2x Socket A 370,00 (comptechworld) ftp://ftp.tyan.com/datasheets/d_s2466_270.pdf

processors: 2 x AMD Athlon MP 2000+, 266Mhz, SocketA, Box 36 216.00 (informatique)

kast: Thermaltake PC case A5000+ 420 watt voeding EUR 199.00 (alternate)
http://www.thermaltake.com/products/cases/5000.htm

RAID-controller: Dawicontro DC-100 Raid
(kit) max. 100 MB/s 2 PCI EUR 65.00 (incl. alle bekabeling)(alternate)
http://www.tomshardware.c...2/raid_controller-13.html

harddisks 2 x Western Digital Caviar WD800JB EUR 149.00 (alternate)
http://www.storagereview....05/20020529WD800JB_1.html

videokaart: Matrox Millennium G550
(Retail, TV-out, DVI) 32 MB SDRAM Matrox G550 AGP 360 MHz EUR 145.00

DVD/CDRW-drive: Sony DRU500A DVD-R/+R/W - ATAPI EUR 399.00 (alternate)
http://www.cdrinfo.com/Se...etails.asp?RelatedID=2725

geluidskaart: SoundBlaster Audigy Player 2 (Retail) EUR 137.00
http://www.soundblaster.com/products/audigy2/specs.asp
nieuws: Bespreking Creative Audigy 2 geluidskaart
http://www.soundblaster.c...lery/new/Audigy2_Card.jpg

Diskette: Samsung 1,44 MB Floppy-drive EUR 18.00 (alternate)

Toetsenbord/muis: Cordless Desktop Optical
(toetsenbord + muis) 105 + 21 toetsen USB, PS/2 EUR 119.00 (alternate)

kabels: Kabel U133-IDE (alternate)
1 x (3 connectoren, 0,6 meter, rond) 133 MB/s 40 pins (80 aderig) standaard EUR 14.00
1 x Floppykabel (0,45 meter, rond) - 34 pins standaard EUR 9.00
3 x Y-Powerkabel (0,2 meter) - 1x 3,5" + 1x 5,25" standaard EUR 5.00

[ Voor 0% gewijzigd door superjoost op 14-11-2002 19:43 . Reden: even de totaalprijs weggehaald (klopte niet) ]

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-03 09:52

Barca

In Search Of Sunrise

Er zijn hierover al enorm veel topics geweest en dit topic valt in mijn ogen onder --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---.

• superjoost
Barca schreef op 14 november 2002 @ 20:19:
Er zijn hierover al enorm veel topics geweest en dit topic valt in mijn ogen onder --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---.
mmm. wijs me dan eens een topic aan ?!!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-03 09:52

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd

Ik kan voor videomontage AMD zeker afraden....
Het is nou eenmaal zo dat Intel sneller en stabieler is met beeldbewerking.

• sanderb
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 22:22:
Ik kan voor videomontage AMD zeker afraden....
Het is nou eenmaal zo dat Intel sneller en stabieler is met beeldbewerking.
Heeft weinig zin om hier de eeuwige discussie Intel-Amd te gaan voeren..
Jouw stelling is echter inmiddels wel enigzins achterhaald. Amd heeft tegenwoordig ook SSE instructies aanboord, en dat was de voornml reden om eerder voor Intel te kiezen op videobewerkingsgebied.

Ik heb zelf een Amd en heb nergens problemen mee met videobewerking. ( en dan heb ik nog een systeempje dat behoorlijk wat minder geavanceerd is dan dat van de topicstarter.)
Laat de keuze voor het merk processor dus maar van andere dingen afhangen wat mij betrefd...

Ik kan je wel melden dat je besturingssysteem ook nog het een en ander kan uitmaken. XP werkt wat mij betrefd een stuk prettiger dan Win98.

Verwijderd

'T IS GEWOON ZO DAT IK ZELF EEN BOEL ERVARING HEB MET DE VERSCHILLENDE PROCESSORS EN PROEFONDERVINDELIJK HEB ONDERVONDEN DAT INTEL BETER SCOORT.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:48

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Hmm, jah, caps-lock nog niet gevonden op je keuboard?

Verder hoort dit toch echt gewoon in: --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.