[divx] hoe framerate veranderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb een divx file met een framerate van 23.97. Als ik hier een PAL svcd van maak met TMPGENC schokt het beeld als ik de svcd met mijn losse dvd-speler afspeel. Het maken van een ntsc svcd is geen oplossing, omdat mijn tv dat niet ondersteund, ook kan mijn dvd speler geen ntsc als pal afspelen.

Mijn vraag: hoe kan ik de 23.97 omzetten naar 25 fps, zodat ik een niet schokkende svcd krijg?

• bigahoona
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-03-2023
Je kunt het doen met bv Virtualdub onder video->framrate. Ik moet je wel op attenderen dat na de conversie het geluid niet meer synchroon gaat lopen met het beeld. Het betekent in wezen dat je fim korter wordt maar het geluid blijft immers qua lengte hetzelfde. Hoe je dat probleem oplost weet ik niet zo uit me hoofd 8)7 . Het lukt zeker niet met een simple oplossing zoals het instellen van een start delay.

succes :)

- if you want to succeed, double you failure rate -

Verwijderd

voor deze guides en meer www.doom9.net (alles staat er)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2002 20:15 . Reden: typo ]

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Afhankelijk van wat je maakt
vcd geeft
- PAL 352x288 =25 fps
- NTSC 352x240 =23.976 fps

Svcd geeft
- PAL 480x576 =25 fps
- NTSC 480x480 = 23.976 fps

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 09:29
Misschien iets te ver in detail, maar volgens mij wel de beste oplossing:
http://forum.doom9.org/showthread.php?threadid=35387

edit:

sorry, staat dat dit alleen voor Interlaced-video's is...

Gebruik aan avisynth script om de framerate van de video naar 25fps te zetten, je kunt met avisynth ook direct het geluid omzetten, zodat deze wel gesynced is...

Hoe anisynth werkt, effe zoeken op: http://www.doom9.org
Misschien dat het script op het forum hierboven wel een goede indruk geeft hoe avisynth werkt...

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
tnx! Heb al aardig wat helpende reacties gehad, heeft iemand nog een idee voor het geluid? Of gewoon met cooledit stretchen tot-ie goed is?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Stretchen zou imo gewoon de beste oplossing zijn ja... al is het natuurlijk wel zo, dat bij het veranderen van de framerate, de lengte (in seconden) van de film gelijk zou moeten blijven ! Toch ?

Mother, will they like this song?

• The Collector
  • Laatst online: 22-02 09:29
TheLunatic schreef op 12 November 2002 @ 12:52:
Stretchen zou imo gewoon de beste oplossing zijn ja... al is het natuurlijk wel zo, dat bij het veranderen van de framerate, de lengte (in seconden) van de film gelijk zou moeten blijven ! Toch ?
Nee, bv. een film is 24fps en PAL is 25fps. Over het algemeen worden deze gewoon iets sneller gemaakt (ook het geluid natuurlijk, maar men houd dan wel de toonhoogte gelijk). Daarom zit er ook vaak verschil in lengte tussen amerikaanse versies en europeese versies van films

Verwijderd

Veranderden van framerate != film op een andere snelheid afspelen.

Als je de framerate met virtualdub/nandub veranderd zou hij precies even lang moeten zijn, je moet waarschijnlijk de 2:1 pulldown optie gebruiken. Geluid niks mee doen

linkje: http://nickyguides.digital-digest.com/interlace.htm ongeveer halverwege de pagina staat wat handige info

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2002 14:35 . Reden: link toegevoegd ]

• Jag
  • Laatst online: 22:41

Jag

Hier zijn guides voor op doom9.net en divx-digest.com enzo. Dit is wat ik vond met google: link.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.