Toon posts:

ADSL en routers/modems

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je denkt dat jouw ISP bout is heb je nog nooit zeelandnet meegemaakt. Ok, ze zijn superstabiiel, nooit storingen en altijd volle download/upload snelheid (1024 down, 192 up), maar met een max trafic van 5 (!) gig en 0.16€ per extra mb voor € 56,22 per maand (ex modemhuur) zijn ze belachelijk duur. We moeten hier wel, aangezien ze een deal hebben gesloten met Zekatel en als enige internet over de kabel mogen aanbieden.

Om het nog even helemaal idioot te maken: een buddie van mij doet aan telewerken in de grafische industrie en komt met 5 gig niet toe. Dus moest hij het duurste abonnement van € 112,47 (ex modemhuur) voor max....10 gig per maand en zelfde snelheid. Go figure. |:(

Dus willen we allebei binnen afzienbare tijd overstappen op ADSL met drie aanbieders op het oog: Eweka, Tweakdsl en Cistron. (mede vanwege de hoge snelheden). Nu leek in eerste instantie Eweka ons wel wat, maar na het GoT forum en Eweka forum door te hebben gespit, valt deze dus af. Ik heb geen zin om maanden op een aansluiting te wachten en constant storingen te hebben.

Dus...Cistron of Tweakdsl. Het enige wat ons tegenhoudt zijn de hoge aansluitkosten, dus willen we daar zoveelmogelijk op bezuinigen en dus zelf een modem/router kopen ipv via de isp zelf. En daar hebben we dus totaal geen kaas van gegeten. (het liefst een router ivm thuisnetwerk)

Is het bijvoorbeeld mogelijk om langs de Dixons te gaan en een Sitecom DC-202 (http://80.247.198.48/prod...p?product_id=152&grp_id=7) met nieuwe firmware te gebruiken voor Tweak of Cis of zijn daar speciale eisen aan gesteld? Weet je misschien een betere router/isp/modem? Het liefst first-hand ervaringen, ipv een vriend heeft dat en die en is best tevreden blabla.

Any info would be much appreciated :)

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:56

Neowam

[Booting...]

Verwijderd

Topicstarter
Mjah ok, wat heb ik hier aan?

Weet ook wel de verschillende abo prijzen te vinden tussen de isp's, maar het gaat mij hier om de beste prijs/kwaliteit van de modems/routers voor ADSL aanbieders. Is goedkoop automatisch duurkoop ivm een lagere snelheid en dat soort zaken.

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 22:37
Cistron heeft nog altijd de actie van 119 euro korting op de aansluitkosten bij een MAXX abo. Je betaalt dus 238 - 119 = 119 euro aansluitkosten + 159 euro voor het SMC Barricade ADSL-modem + maand- of jaarbetaling. Uitgaande van de maandbetaling kom ik uit op een eerst rekening van 119 + 159 + 99 = 377 euro. Daarna zijn je kosten 99 euro per maand + een netwerk dat altijd UP is en constant een hoge snelheid van 8Mbit haalt. Vraag maar eens rond bij Cistron MAXX gebruikers, ze zijn allemaal dik tevreden!!!

Bovendien zit Cistron al een tijdje in de business en staan ze bekend om hun klantvriendelijkheid en service.

Suc6 met de keuze!

Het is overigens wel aan te raden de afstand van je huis tot de kpn telefooncentrale waar jij op aangesloten bent te bepalen. Zeker in wat afgelegen gebieden is de ADSL-snelheid sterk afhankelijk van de afstand tot de telefooncentrale.

Check je afstand hier:
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/