Gaat sega2002 nu wel of niet een GT3 killer worden.

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik las in een NL tijdschrift een review en die waren razend enthousiast over het gratis bij xbox geleverde spel GT2002. Ze hadden het zelfs over een spel wat niet alleen alleen claimde een GT3 killer te zijn, maar het ook werkelijk waar maakte.
Klonk erg goed dus.

Maar wat vinden jullie ervan klopt dit een beetje of wordt dat blad gesponsord door MS.

btw is er een kans dat deze game ook op de ps2 uitkomt?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-01 15:25

reapher

Z POWER

nee :D

maar zeker wel gelijkwaardig als je het mij vraag

Click hier niet

• ErikRo
Ok killer is misschien wat overdreven. Hij was ietje makkelijker en daardoor net even wat speelbaarder. Maar ik denk dat als een gelijkwaardige game weten te maken, dit al een hele prestatie is.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waarom hebben we het over GT3 al GT4 al bijna klaar is?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:12
Bor_de_Wollef schreef op 11 november 2002 @ 19:28:
Waarom hebben we het over GT3 al GT4 al bijna klaar is?
En waar slaat dat op :?
Omdat het ene spel bijna klaar is (dus er nog niet is) moet je het andere spel maar vergeten :?

The devil is in the details.

• ErikRo
Nou bijna klaar, ik geloof dat ze pas 50% af hebben. Dus eer het af, getest en in de winkel ligt. Zijn we wel een half jaartje verder, als het niet uitloopt tenminste.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:08
Ben benieuwd want hoorden we dat eerder niet over Project Gotham racing? Volgens mij mag dat nog niet eens met GT3 in 1 post genoemd worden, want hoor daar helemaal niets meer van. Maar goed, goeie racegames zijn nooit weg al denk ik dat GT3 op eenzame hoogte zal blijven staan .... blij met m'n PS2 dan maar he :)

Flickr | Lego collectie

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

ErikRo schreef op 11 november 2002 @ 19:43:
Nou bijna klaar, ik geloof dat ze pas 50% af hebben. Dus eer het af, getest en in de winkel ligt. Zijn we wel een half jaartje verder, als het niet uitloopt tenminste.
Dat is ook wat ik gelezen heb. Ongeveer 50% af, en met een release date van eind 2003. En die releasedate is waarschijnlijk de Japanse, dus voordat GT4 in Amerika gereleased is, laat staan Europa dan zitten we al lekker in 2004.

Maar goed, SegaGT 2002 dus. Ik heb zowel GT3 als SegaGT, maar ik heb SegaGT nog te kort gespeeld om er een definitief oordeel over te vellen.

Wat ik wel eens ergens gelezen heb, is dat er dus add-ons komen voor SegaGT. Die zouden extra cars en tracks bevatten. Als dat werkelijk waar is lijkt het me zeker een aanrader om aan te schaffen, aangezien er niet al te veel tracks in het spel zitten.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Verwijderd

project gotham racing vond ik anders niet zoveel aan, het ging niet meer echt om het racen

Verwijderd

Je kan niet eens over Gran Turismo killer praten want je hebt Racegames en je hebt Gran Turismo!!!!! Het is en blijft een niet te evenaren spel

Verwijderd

De Gran Turismo van Sega, Sega GT 2002 vind ik overigens wel al stukken beter op meerdere vlakken dan Polyphony's Gran Turismo 3.

Ik heb Gran Turismo 3 zo goed als uitgespeeld. Ik ben op 93% gestopt omdat het te saai was. De moeilijkheid is veel te laag, wat natuurlijk goed is voor kinderen. De AI in GT3 slaat nergens op, je tegenstanders rijden 'blind' hun rondjes. Maak je een inhaalmaneuver, dan zal je tegenstander het nooit zien en blind tegen je beuken. Hier is nog heel wat werk aan de winkel voor een eventuele GT4. De graphics in GT3 zijn zeer goed (vooral voor een Ps2) maar daar merk je het pas goed in de replays. Verder is de controller van de Ps2 niet erg goed geschikt om analoog gas te geven en te remmen, en te sturen (aangezien de analoge sticks op een meer secundaire plaats op de controller zitten), wat het rijplezier iets minder goed maakt. En dan nog een van de meest ergerlijke zaken: wanneer ik de TC en SC uitschakel, dan werkt het nog steeds tijdens het rijden. Dit zullen ze heus niet zo bedoeld hebben, en deze fout zat in elk geval al niet meer in GT Concept, maar dit vind ik wel erg spijtig.
Gran Turismo 3 is ondanks alle minpunten toch een klassieker geworden n mijn ogen, maar ik zal het niet veel meer in m'n Ps2 steken.

Sega GT heeft graphics die soms iets minder scherp lijken, maar effecten waar je in GT3 alleen maar van kan dromen. En daarom vind ik de graphics in z'n geheel, vooral de replays dan weer, zeker niet moeten onderdoen voor Gran Turismo 3. Verder zijn er de wagens. GT3 en SGT tellen ongeveer evenveel wagens, waarvan in SGT een deel bestaat uit oudere wagens. De controls in SGT zijn zeer geslaagd te noemen en je merkt, itt GT3, echt een serieus verschil in weggedrag tussen de wagens. De moeilijkheid in SGT is wel veel hoger dan in GT3, wat het dan weer minder toegankelijk maakt voor de meeste mensen, maar des te uitdagender voor de die-hards. GT3 bevat misschien wel meer tracks, maar het zijn zo goed als allemaal tracks die ze uit GT1&2 gekopiëerd hebben. SGT is hier dus duidelijk origineler en boeiender, want de tracks zijn aangenaam, zelfs plezant. De sound is zeer goed in SGT en misschien gewoon goed in GT3.

Mijn conclusie is dus enkel dat SGT beter is dan GT3, op zo goed als alle vlakken. Natuurlijk gaan heel wat mensen hier waarschijnlijk niet mee akkoord gaan, maar dat komt dan grotendeels door de populariteit van de Ps2 en omdat velen Sega GT 2002 nog niet eens deftig gespeeld hebben en dus hun eigen GT3 onoverwinnelijk wanen.

Overigens vond ik Project Gotham Racing ook wel een zeer goede en mooie racer, die misschien net iets te kort was.

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:24

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 21:48:
De moeilijkheid is veel te laag, wat natuurlijk goed is voor kinderen. De AI in GT3 slaat nergens op, je tegenstanders rijden 'blind' hun rondjes. Maak je een inhaalmaneuver, dan zal je tegenstander het nooit zien en blind tegen je beuken. Hier is nog heel wat werk aan de winkel voor een eventuele GT4.
Dat ben ik helemaal met je eens en vind ik ook ontzettend jammer. Het haalt voor mij de meeste spanning uit de races. Alleen in de arcademode op het 'hard'-niveau vind ik nog enig tegenstand maar ook daar rijden de auto's teveel op rails.

Ik ken SGT verder niet dus zal het er niet mee vergelijken maar ik vind GT3 nog altijd het beste racespel dat ik ken. Nu weet ik niet hoe dat bij SGT zit, maar dé kracht van de GT serie blijft het aanbod van auto's en circuits. Ik vind het gewoon veel leuker om in een Honda Civic te kunnen racen dan in de nieuwste Ferrari/Lambo/whatever...
De graphics in GT3 zijn zeer goed (vooral voor een Ps2) maar daar merk je het pas goed in de replays.
Ik vind de graphics in-game ook al geweldig. Vooral de reflecties op de auto's heb ik nog nooit zo mooi gezien, in geen enkel spel.
Verder is de controller van de Ps2 niet erg goed geschikt om analoog gas te geven en te remmen, en te sturen (aangezien de analoge sticks op een meer secundaire plaats op de controller zitten), wat het rijplezier iets minder goed maakt.
Tja, voor het beste racen zal je dan een stuurtje moeten hebben. Het heeft mij ook even wat tijd gekost maar ik kan nu heel aardig half sturen of half gas geven met de standaard controls (d-pad)
En dan nog een van de meest ergerlijke zaken: wanneer ik de TC en SC uitschakel, dan werkt het nog steeds tijdens het rijden. Dit zullen ze heus niet zo bedoeld hebben, en deze fout zat in elk geval al niet meer in GT Concept, maar dit vind ik wel erg spijtig.
En dan even het belangrijkste waarom ik je quote: als je de TC en SC uitschakelt geldt dat alleen voor de arcademode. Daarom werkt het ook in GT Concept, dat spel is namelijk alléén arcademode. Wil je in de GT-mode ook zonder TC en SC rijden, ga dan voor de race naar het scherm voor de settings van je auto en zet de sterkte van de TC en SC allebei op 0. Dan zie je dat ze staan uitgeschakeld.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Ik vind de graphics in-game ook al geweldig. Vooral de reflecties op de auto's heb ik nog nooit zo mooi gezien, in geen enkel spel.
Ik heb echt al prachtige weerkaatsing gezien van de zon op een wagen in SGT :)
Wil je in de GT-mode ook zonder TC en SC rijden, ga dan voor de race naar het scherm voor de settings van je auto en zet de sterkte van de TC en SC allebei op 0. Dan zie je dat ze staan uitgeschakeld.
Heb ik ook al geprobeerd en toch blijft die TC en SC control goed werken :( Zal wel iets bij mijn versie dan zijn zekers....

Verwijderd

Hoe dan ook, ik hoop dat GT4 wél een pareltje wordt op alle vlakken :)

• MrTinux

MrTinux

Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 22:06:
Hoe dan ook, ik hoop dat GT4 wél een pareltje wordt op alle vlakken :)
Agree :)

Hopelijk halen ze dan ook wat van die andere nukkigheidjes eruit, zoals altijd de replay na een race (ik heb daar vaak helemaal geen behoefte aan) en, wat echt zwaar irri is, dat je in de GT-mode bij het kiezen van een competitie de cursor gelijk op 'race' staat i.p.v. 'preview'... wat heb ik zwaar vaak per ongeluk de preview gestart zeg... :)

Maar goed, het zal wel even duren. GT2 en GT3 zijn ook meerdere malen uitgesteld dus voor begin 2004 lijkt me irreeël.

Verwijderd

Mja, denk het ook niet dat een eventuele GT4 nog niet voor nu is.

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-01 20:20

mvz

muziek verslaafde

ik heb GT3 es gespeeld bij maat van me, en ik heb zelf een xbox met sega gt 2002, sinds 4 dagen.. en sega gt bestuurt echt veeeeeeeeel lekkerder, woei.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Verwijderd

hm aangezien ik een DIE HARD gt3 freak ben, heb ik zeer uit gekeken naar sggt 02 ( die de Beater zou moeten worden ) Beter vind ik hem zeker niet.. het stuurt onnatuurlijk, geen lekkere weg ligging, ZEKER niet moeilijker dan GT3 < Licht er zwaar aan HOE je het speeld.
Grafix zijn nix beter dan GT3.

hij is wel leuk.. maar ZEKER niet zo goed als Gt3

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:08
GT3 kan je natuurlijk zo moeilijk maken als je zelf wil, met de Polyphony001 cross ik ook zo door het pro championship heen (op de F1 en de Vitz :r race na), maar met een gelijkwaardige of iets mindere auto als de competitie is het best spannend rijden vind ik. Maar goed, helaas heb ik geen vergelijkings materiaal in de vorm van een X-Box en staat GT3 bij mij op een heel groot voetstuk dus ben eigenlijk wat bevooroodeeld ;)
Toch maar is een keer ergens SGT2k2 zien te spelen.

Trouwens dat punt van controls is natuurlijk erg persoonlijk, ik heb absoluut geen problemen bv met de "rare" plek van de stick en kan ook goed gedosseerd gas geven. En de handling van de wagens in GT3 vind ik echt heel erg top (als SGT dat beter doet _/-\o_ ), je "voelt" echt wanneer je de wagen verliest en je kunt hem dan ook fijn opvangen.

Flickr | Lego collectie

• Bor
  • Nu online

Bor

MaRc0 schreef op 11 november 2002 @ 19:42:
[...]

En waar slaat dat op :?
Omdat het ene spel bijna klaar is (dus er nog niet is) moet je het andere spel maar vergeten :?
Nee, maar je vergelijkt nu een game die net uit is met een game die er al tijden is. Ik denk dat je dan de lat iets hoger moet gaan leggen. Het is een beetje een vreemde vergelijking nu. Je bent nu iets bezig te evenaren of verslaan wat onwijs oud is al. Het was niet als flame bedoelt oid.

Verwijderd

Wat een gezeur. Nu rockt SegaGT2002 gewoon. Het is alleen niet zo'n grote schok als wat Gran Turismo 3 destijds was. Als ik niet al m'n geld aan Vice City had uitgegeven, had ik nu dat spel zeker wel gehaald!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
Heb het heel even snel gezien en zag er mooi uit.. Maar of het aan GT3 kan tippen durf ik nog niet te zeggen.. Feit is wel dat zoals al eerder gezegd GT3 alweer een tijdje oud is, en de vergelijking dus niet helemaal eerlijk is...

Verwijderd

Nu we het toch over Gran turismo 3 hebben, ik hoorde een hele tijd geleden dat deze ook voor de pc zou uitkomen, is dat nog steeds zo, of is ie al afgelast voor de pc?

• .GoO
Is volgens mij nooit sprake van geweest.. GT3 komt écht niet voor PC :)

• MrTinux

MrTinux

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 23:46:
Nu we het toch over Gran turismo 3 hebben, ik hoorde een hele tijd geleden dat deze ook voor de pc zou uitkomen, is dat nog steeds zo, of is ie al afgelast voor de pc?
Forget it :) GT3 is PS2-only (volgens mij is Polyphony ook een 2nd party developer voor Sony), en reken er maar op dat voor de komende versie(s) ook zo zal zijn.

Verwijderd

Heb wel al gehoord dat er binnen enkele jaren eens een Gran Turismo voor Pc zou gemaakt worden door Polyphony hoor ;)

• Bor
  • Nu online

Bor

Heb net het hele net afgezocht, maar kan niets over een pc versie vinden. Hoax lijkt me.

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

pics?

Verwijderd

geen image linking naar gaming-age helaas...

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
hehe dat werkt dus niet. Nu hebben we nog steeds geen pics :)

Verwijderd

Heb dat GT3->Pc bericht ooit op Telenet games eens gelezen
Je kan niet eens over Gran Turismo killer praten want je hebt Racegames en je hebt Gran Turismo!!!!! Het is en blijft een niet te evenaren spel
Ik vind het bijzonder raar dat iemand zoiets zegt, maar iedereen z'n eigen gedacht zullen we maar zeggen ;)

• .GoO
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 18:21:
Heb dat GT3->Pc bericht ooit op Telenet games eens gelezen

[...]

Ik vind het bijzonder raar dat iemand zoiets zegt, maar iedereen z'n eigen gedacht zullen we maar zeggen ;)
Forget it, denk je echt dat Sony zo dom is.. En hij heeft gelijk..

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Hmm.. ik heb hem sinds vandaag ook, maar ik vind het erg jammer dat je gas/remmen niet met het rechterpookje kan.. dus nu maar leren dat met de flippers te doen ;)..

Ik vind die super-refelctie wel jammer, ook al in project gotham, soms gaan ze een beetje over de top daarmee, dan zie je in een keer de lijnen van de auto niet meer [en is het niet erg realistisch..]

Ik keek al behoorlijke tijd al uit naar dit spel, en het gaat me vooral om de classics [de moderne auto's zitten ook al in GT3.] Echt super, de Merc 190 'Batmobile', Audi Ur-Quattro, Renault 5 Turbo en Lotus Europa zijn wel een paar van mijn favorieten...

nu moet ik ze alleen nog even winnen, maar als ik dat gas geven onder de knie heb zal dat niet zo'n probleem zijn :).

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:28
hmm ik kom niet verder met Sega GT2002... schiet echt niet op
heb een 206 en alles gekocht wat er te kopen valt maar ik zit bij de official races vast bij 7, en bij de events win ik ook nog amper iets...
help?!

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-01 22:55
Ik heb sinds vandaag dus ook Sega GT2002 en dit spel is echt bruut! Rlxde sounds, auto's, graphics en natuurlijk de beste handling die een racespel ooit gehad heeft tot nu toe. GT3 en GTConcept heb ik ook uitgespeeld, dus weet wel waar k over praat. Maar vind dit een vd beste zoniet het beste racespel ooit op een console uitgebracht!

..::System Specs::..

Verwijderd

F355 Challenge was tot ik Sega GT 2002 had m'n favoriete game aller tijden :)
Nu is Sega GT 2002 dat :)
Ook ik heb de Gran Turismo's uitgespeeld, dus ik weet ook waarover ik spreek.
Ik vind echt de graphics fenomenaal, zowel de in-game graphics als de replays. De besturing eveneens :) En de sound is ook top. Ik zit al in Season 2 en heb al een mooie verzameling aan wagens :) Vooral de Tipo die minder dan 500 kg weegt (dacht ik) rijdt fenomenaal. Heb net de Super Racing Tyres unlocked :) Echt het is een fenomenaal spel, een goddelijk spel. Als je van Race Sims houdt tenminste ;)

Verwijderd

hmm ik kom niet verder met Sega GT2002... schiet echt niet op
heb een 206 en alles gekocht wat er te kopen valt maar ik zit bij de official races vast bij 7, en bij de events win ik ook nog amper iets...
help?!
Ik heb in't begin ook begonnen met een 206, maar die was niet bijzonder goed. Ik heb m'n eerste centen verdiend met een Fiat Abarth Rally (of zoiets) die ik gewonnen had in één van de eerste races met m'n 206. Zodra ik genoeg centen had hem ik een Audi TT gekocht en volledig ge-upgrade. En dan heb ik zo'n oude Mercedes 300 SL gewonnen, waarmee ik ben gaan rijden.
Afbeeldingslocatie: http://www.teamxbox.com/images/games/ss/145/1029249311.jpg
Tenslotte rijd ik nu met een Tipo, na al geexperimenteerd te hebben met enkele andere wagens...oa. deze mooie Viper ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.teamxbox.com/images/games/ss/145/1029511607.jpg
En hier nog een mooi plaatje->
Afbeeldingslocatie: http://www.teamxbox.com/images/games/ss/145/1024958363.jpg
Echt de moeite :9

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 11:03

NoTimeRemains

I know

Nooit omdat GT3 een andere feel heeft de menu sound etc dat is met nix te vergelijken

This is the Way.

Verwijderd

Natuurlijk heeft GT3 een andere feel, maar de feel van Sega GT 2002 is zoveel machtiger.

• mvz

mvz

muziek verslaafde

ik begon met 206, die was klere langzaam met alles erop getuned.. , en had als extra auto on the side, een Cosmo Sport, met de vering zo verrot zacht dat je aan de weg plakte als een 3 weken oude dode egel..

met die cosmo sport, heb ik een nieuwe toyota supra opgespaard =]

die nu op 483 HP zit.. met alles erop en eraan.. alleen wel heel moeilijk want nu moet ik license B halen.. en ik red et nie :P ( wel vet die supra, knallen en vlammen uit de uitlaat )

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:28
hmm
ik heb met de 206 de license B gehaald
en de 3 auto's die ik gewonnen had heb ik verkocht
nu heb ik een audi TT, en daarmee blijf ik nog 3-4 sec boven de tijden die ik met de 206 reed... plus dat je opeens moeilijkere tegenstanders hebt maakt dat ik er vet op achteruit ben gegaan

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• agentorangina
Ik heb alleen nog maar classics, en aan tunen doe ik helemaal niet,

garage nu:

Oude Toyota Supra [eerste auto]
Mazda Cosmo [superbak, een van de eerste productieauto's met wankelmotor.]
Datsun 240Z [de eerste fairlady ;)]
Fiat Abarth
Alpine A110 [vet duur voor een niet zo bijzonder rappe auto, maar het is wel een van de mooiste uit het spel]
Honda S800 [de rev's !!! super die bike-engine]
en de Mazda tegenhanger voor de Honda [ik ben ff de naam kwijt :(]

Verwijderd

Phusebox
plus dat je opeens moeilijkere tegenstanders hebt maakt dat ik er vet op achteruit ben gegaan
Probeer met je TT enkele keren de 3de race van Stage 2 (Season 1) te winnen. Das een redelijk kort parcours, en als je wint zonder schade krijg je 4500 cr. Dit zou wel moeten lukken en zo kan je ineens sparen voor je TT wat beter te maken.

Verwijderd

Mijn lijstje van wagens die in m'n garage staan :)

Cosmo Sport
1000CTR Berlina Corsa
Fiat Abarth 131 Rally
Audi TT Coupe
Zero
Skyline GTR Rading Edition
Mercedes 300SL
Savanna RX-3 Racing Edition
Mustang GT390
Tipo 33/2 Stradale
Impreza 22B STi ver.
Charger
Superseven R500R
Ford GT
240Z Racing
Viper GTS/R
Lotus Esprit 2002
Audi Sports Quattro
Caspita Jiotto

Zeg maar als je niet weet van welk merk sommige wagens zijn, waar zie je dat dan? Zoals die Tipo bv.

• agentorangina
Tipo Stradale is een Alfa Romeo, maar ik heb geen idee waar de logootjes staan van de manufacturer..

• mvz

mvz

muziek verslaafde

me supra is nu 518 HP, maar nog steeds geen license B :P

Pagina: 1