"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
maar zeker wel gelijkwaardig als je het mij vraag
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
En waar slaat dat opBor_de_Wollef schreef op 11 november 2002 @ 19:28:
Waarom hebben we het over GT3 al GT4 al bijna klaar is?
Omdat het ene spel bijna klaar is (dus er nog niet is) moet je het andere spel maar vergeten
The devil is in the details.
Dat is ook wat ik gelezen heb. Ongeveer 50% af, en met een release date van eind 2003. En die releasedate is waarschijnlijk de Japanse, dus voordat GT4 in Amerika gereleased is, laat staan Europa dan zitten we al lekker in 2004.ErikRo schreef op 11 november 2002 @ 19:43:
Nou bijna klaar, ik geloof dat ze pas 50% af hebben. Dus eer het af, getest en in de winkel ligt. Zijn we wel een half jaartje verder, als het niet uitloopt tenminste.
Maar goed, SegaGT 2002 dus. Ik heb zowel GT3 als SegaGT, maar ik heb SegaGT nog te kort gespeeld om er een definitief oordeel over te vellen.
Wat ik wel eens ergens gelezen heb, is dat er dus add-ons komen voor SegaGT. Die zouden extra cars en tracks bevatten. Als dat werkelijk waar is lijkt het me zeker een aanrader om aan te schaffen, aangezien er niet al te veel tracks in het spel zitten.
Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb Gran Turismo 3 zo goed als uitgespeeld. Ik ben op 93% gestopt omdat het te saai was. De moeilijkheid is veel te laag, wat natuurlijk goed is voor kinderen. De AI in GT3 slaat nergens op, je tegenstanders rijden 'blind' hun rondjes. Maak je een inhaalmaneuver, dan zal je tegenstander het nooit zien en blind tegen je beuken. Hier is nog heel wat werk aan de winkel voor een eventuele GT4. De graphics in GT3 zijn zeer goed (vooral voor een Ps2) maar daar merk je het pas goed in de replays. Verder is de controller van de Ps2 niet erg goed geschikt om analoog gas te geven en te remmen, en te sturen (aangezien de analoge sticks op een meer secundaire plaats op de controller zitten), wat het rijplezier iets minder goed maakt. En dan nog een van de meest ergerlijke zaken: wanneer ik de TC en SC uitschakel, dan werkt het nog steeds tijdens het rijden. Dit zullen ze heus niet zo bedoeld hebben, en deze fout zat in elk geval al niet meer in GT Concept, maar dit vind ik wel erg spijtig.
Gran Turismo 3 is ondanks alle minpunten toch een klassieker geworden n mijn ogen, maar ik zal het niet veel meer in m'n Ps2 steken.
Sega GT heeft graphics die soms iets minder scherp lijken, maar effecten waar je in GT3 alleen maar van kan dromen. En daarom vind ik de graphics in z'n geheel, vooral de replays dan weer, zeker niet moeten onderdoen voor Gran Turismo 3. Verder zijn er de wagens. GT3 en SGT tellen ongeveer evenveel wagens, waarvan in SGT een deel bestaat uit oudere wagens. De controls in SGT zijn zeer geslaagd te noemen en je merkt, itt GT3, echt een serieus verschil in weggedrag tussen de wagens. De moeilijkheid in SGT is wel veel hoger dan in GT3, wat het dan weer minder toegankelijk maakt voor de meeste mensen, maar des te uitdagender voor de die-hards. GT3 bevat misschien wel meer tracks, maar het zijn zo goed als allemaal tracks die ze uit GT1&2 gekopiëerd hebben. SGT is hier dus duidelijk origineler en boeiender, want de tracks zijn aangenaam, zelfs plezant. De sound is zeer goed in SGT en misschien gewoon goed in GT3.
Mijn conclusie is dus enkel dat SGT beter is dan GT3, op zo goed als alle vlakken. Natuurlijk gaan heel wat mensen hier waarschijnlijk niet mee akkoord gaan, maar dat komt dan grotendeels door de populariteit van de Ps2 en omdat velen Sega GT 2002 nog niet eens deftig gespeeld hebben en dus hun eigen GT3 onoverwinnelijk wanen.
Overigens vond ik Project Gotham Racing ook wel een zeer goede en mooie racer, die misschien net iets te kort was.
Dat ben ik helemaal met je eens en vind ik ook ontzettend jammer. Het haalt voor mij de meeste spanning uit de races. Alleen in de arcademode op het 'hard'-niveau vind ik nog enig tegenstand maar ook daar rijden de auto's teveel op rails.Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 21:48:
De moeilijkheid is veel te laag, wat natuurlijk goed is voor kinderen. De AI in GT3 slaat nergens op, je tegenstanders rijden 'blind' hun rondjes. Maak je een inhaalmaneuver, dan zal je tegenstander het nooit zien en blind tegen je beuken. Hier is nog heel wat werk aan de winkel voor een eventuele GT4.
Ik ken SGT verder niet dus zal het er niet mee vergelijken maar ik vind GT3 nog altijd het beste racespel dat ik ken. Nu weet ik niet hoe dat bij SGT zit, maar dé kracht van de GT serie blijft het aanbod van auto's en circuits. Ik vind het gewoon veel leuker om in een Honda Civic te kunnen racen dan in de nieuwste Ferrari/Lambo/whatever...
Ik vind de graphics in-game ook al geweldig. Vooral de reflecties op de auto's heb ik nog nooit zo mooi gezien, in geen enkel spel.De graphics in GT3 zijn zeer goed (vooral voor een Ps2) maar daar merk je het pas goed in de replays.
Tja, voor het beste racen zal je dan een stuurtje moeten hebben. Het heeft mij ook even wat tijd gekost maar ik kan nu heel aardig half sturen of half gas geven met de standaard controls (d-pad)Verder is de controller van de Ps2 niet erg goed geschikt om analoog gas te geven en te remmen, en te sturen (aangezien de analoge sticks op een meer secundaire plaats op de controller zitten), wat het rijplezier iets minder goed maakt.
En dan even het belangrijkste waarom ik je quote: als je de TC en SC uitschakelt geldt dat alleen voor de arcademode. Daarom werkt het ook in GT Concept, dat spel is namelijk alléén arcademode. Wil je in de GT-mode ook zonder TC en SC rijden, ga dan voor de race naar het scherm voor de settings van je auto en zet de sterkte van de TC en SC allebei op 0. Dan zie je dat ze staan uitgeschakeld.En dan nog een van de meest ergerlijke zaken: wanneer ik de TC en SC uitschakel, dan werkt het nog steeds tijdens het rijden. Dit zullen ze heus niet zo bedoeld hebben, en deze fout zat in elk geval al niet meer in GT Concept, maar dit vind ik wel erg spijtig.
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Verwijderd
Ik heb echt al prachtige weerkaatsing gezien van de zon op een wagen in SGTIk vind de graphics in-game ook al geweldig. Vooral de reflecties op de auto's heb ik nog nooit zo mooi gezien, in geen enkel spel.
Heb ik ook al geprobeerd en toch blijft die TC en SC control goed werkenWil je in de GT-mode ook zonder TC en SC rijden, ga dan voor de race naar het scherm voor de settings van je auto en zet de sterkte van de TC en SC allebei op 0. Dan zie je dat ze staan uitgeschakeld.
AgreeVerwijderd schreef op 11 November 2002 @ 22:06:
Hoe dan ook, ik hoop dat GT4 wél een pareltje wordt op alle vlakken
Hopelijk halen ze dan ook wat van die andere nukkigheidjes eruit, zoals altijd de replay na een race (ik heb daar vaak helemaal geen behoefte aan) en, wat echt zwaar irri is, dat je in de GT-mode bij het kiezen van een competitie de cursor gelijk op 'race' staat i.p.v. 'preview'... wat heb ik zwaar vaak per ongeluk de preview gestart zeg...
Maar goed, het zal wel even duren. GT2 en GT3 zijn ook meerdere malen uitgesteld dus voor begin 2004 lijkt me irreeël.
Verwijderd
Grafix zijn nix beter dan GT3.
hij is wel leuk.. maar ZEKER niet zo goed als Gt3
Toch maar is een keer ergens SGT2k2 zien te spelen.
Trouwens dat punt van controls is natuurlijk erg persoonlijk, ik heb absoluut geen problemen bv met de "rare" plek van de stick en kan ook goed gedosseerd gas geven. En de handling van de wagens in GT3 vind ik echt heel erg top (als SGT dat beter doet
Nee, maar je vergelijkt nu een game die net uit is met een game die er al tijden is. Ik denk dat je dan de lat iets hoger moet gaan leggen. Het is een beetje een vreemde vergelijking nu. Je bent nu iets bezig te evenaren of verslaan wat onwijs oud is al. Het was niet als flame bedoelt oid.MaRc0 schreef op 11 november 2002 @ 19:42:
[...]
En waar slaat dat op
Omdat het ene spel bijna klaar is (dus er nog niet is) moet je het andere spel maar vergeten
Verwijderd
Verwijderd
Forget itVerwijderd schreef op 12 november 2002 @ 23:46:
Nu we het toch over Gran turismo 3 hebben, ik hoorde een hele tijd geleden dat deze ook voor de pc zou uitkomen, is dat nog steeds zo, of is ie al afgelast voor de pc?
Verwijderd
Verwijderd
Ik vind het bijzonder raar dat iemand zoiets zegt, maar iedereen z'n eigen gedacht zullen we maar zeggenJe kan niet eens over Gran Turismo killer praten want je hebt Racegames en je hebt Gran Turismo!!!!! Het is en blijft een niet te evenaren spel
Forget it, denk je echt dat Sony zo dom is.. En hij heeft gelijk..Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 18:21:
Heb dat GT3->Pc bericht ooit op Telenet games eens gelezen
[...]
Ik vind het bijzonder raar dat iemand zoiets zegt, maar iedereen z'n eigen gedacht zullen we maar zeggen
Ik vind die super-refelctie wel jammer, ook al in project gotham, soms gaan ze een beetje over de top daarmee, dan zie je in een keer de lijnen van de auto niet meer [en is het niet erg realistisch..]
Ik keek al behoorlijke tijd al uit naar dit spel, en het gaat me vooral om de classics [de moderne auto's zitten ook al in GT3.] Echt super, de Merc 190 'Batmobile', Audi Ur-Quattro, Renault 5 Turbo en Lotus Europa zijn wel een paar van mijn favorieten...
nu moet ik ze alleen nog even winnen, maar als ik dat gas geven onder de knie heb zal dat niet zo'n probleem zijn
heb een 206 en alles gekocht wat er te kopen valt maar ik zit bij de official races vast bij 7, en bij de events win ik ook nog amper iets...
help?!
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Nu is Sega GT 2002 dat
Ook ik heb de Gran Turismo's uitgespeeld, dus ik weet ook waarover ik spreek.
Ik vind echt de graphics fenomenaal, zowel de in-game graphics als de replays. De besturing eveneens
Verwijderd
Ik heb in't begin ook begonnen met een 206, maar die was niet bijzonder goed. Ik heb m'n eerste centen verdiend met een Fiat Abarth Rally (of zoiets) die ik gewonnen had in één van de eerste races met m'n 206. Zodra ik genoeg centen had hem ik een Audi TT gekocht en volledig ge-upgrade. En dan heb ik zo'n oude Mercedes 300 SL gewonnen, waarmee ik ben gaan rijden.hmm ik kom niet verder met Sega GT2002... schiet echt niet op
heb een 206 en alles gekocht wat er te kopen valt maar ik zit bij de official races vast bij 7, en bij de events win ik ook nog amper iets...
help?!

Tenslotte rijd ik nu met een Tipo, na al geexperimenteerd te hebben met enkele andere wagens...oa. deze mooie Viper

En hier nog een mooi plaatje->

Echt de moeite
This is the Way.
met die cosmo sport, heb ik een nieuwe toyota supra opgespaard =]
die nu op 483 HP zit.. met alles erop en eraan.. alleen wel heel moeilijk want nu moet ik license B halen.. en ik red et nie
ik heb met de 206 de license B gehaald
en de 3 auto's die ik gewonnen had heb ik verkocht
nu heb ik een audi TT, en daarmee blijf ik nog 3-4 sec boven de tijden die ik met de 206 reed... plus dat je opeens moeilijkere tegenstanders hebt maakt dat ik er vet op achteruit ben gegaan
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
garage nu:
Oude Toyota Supra [eerste auto]
Mazda Cosmo [superbak, een van de eerste productieauto's met wankelmotor.]
Datsun 240Z [de eerste fairlady ;)]
Fiat Abarth
Alpine A110 [vet duur voor een niet zo bijzonder rappe auto, maar het is wel een van de mooiste uit het spel]
Honda S800 [de rev's !!! super die bike-engine]
en de Mazda tegenhanger voor de Honda [ik ben ff de naam kwijt :(]
Verwijderd
Probeer met je TT enkele keren de 3de race van Stage 2 (Season 1) te winnen. Das een redelijk kort parcours, en als je wint zonder schade krijg je 4500 cr. Dit zou wel moeten lukken en zo kan je ineens sparen voor je TT wat beter te maken.plus dat je opeens moeilijkere tegenstanders hebt maakt dat ik er vet op achteruit ben gegaan
Verwijderd
Cosmo Sport
1000CTR Berlina Corsa
Fiat Abarth 131 Rally
Audi TT Coupe
Zero
Skyline GTR Rading Edition
Mercedes 300SL
Savanna RX-3 Racing Edition
Mustang GT390
Tipo 33/2 Stradale
Impreza 22B STi ver.
Charger
Superseven R500R
Ford GT
240Z Racing
Viper GTS/R
Lotus Esprit 2002
Audi Sports Quattro
Caspita Jiotto
Zeg maar als je niet weet van welk merk sommige wagens zijn, waar zie je dat dan? Zoals die Tipo bv.