[DVD] slecht beeld op TV

Pagina: 1
Acties:

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01 15:04
Ik heb deze DVD speler : http://www.marantz.com/p_...60&cont=e&line=dvd&cat=hf
Als ik deze thuis aansluit via mijn Marantz versterker is alles ok, maar nu had ik hem meegenomen naar mijn vriendin om ff een DVDtje te kijken. Ik heb hem rechtstreeks op haar TV gehangen (coax -> coax), maar mijn beeld is helemaal fucked up. Het scrollt eigenlijk heel snel over de TV uit als jullie me begrijpen. Ik hoop hier snel een antwoord te kunnen krijgen zodat we toch nog ons DVD'tje kunnen kijken. Sorry mods als dit al gevraagd is, ik heb ff gezocht maar vond niks een aangezien dit dringend is wil ik het toch ff vragen. Daarna mogen jullie het gerust verwijderen van mij. Bedankt!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
zet die coaxingang eens op composiet in plaats van svideo of rgb

• codemann
Er zijn maar 3 switchkes achteraan de DVD speler :
1) PAL/NTSC/AUTO (heb auto en pal geprobeerd
2) RGB/S-VIDEO (rgb?)
3) internal/external remote control (internal maar maakt niet uit)

Of moet ik dit op een andere manier aanpassen?

• NightOwlNL
zet je dvd op rgb of svideo
en je tv ook
zorg voorderest dat je dvdspeler op pal staat
of neem een scartkabel

• codemann
Hij staat op PAL & RGB en ik gebruik een scart kabel, zou normaal toch moeten werken ???? Of ligt het misschien aan die scart kabel ???

• NightOwlNL
uhm, heb je een volledig bedrade scartkabel?? enne, staat de TV wel goed?? kijk daar eerst eens naar
als de TV verkeerd staat zal t niet werken, wat je ook aan de DVD verandert
dit probleem is dus niet met alleen je DVD speler op te lossen, je zal ook naar de instellingen van de TV moeten kijken

• codemann
Ik heb mij snel snel een scartkabel meegenomen van thuis dus het zal dat wel zijn. De TV valt heel weinig aan in te stellen, er hangt een videorecorder aan die toch ook PAL moet zijn en dat werkt wel, dus normaal moeten de instellingen van de TV wel juist zijn denk ik.
Nuja, het zal een gewoon VHSke worden voor vanavond. Jammer, kheb juist die special edition van Lord Of The Rings binnen khad hem graag willen kijken. Soit dat zal dan voor morgen zijn, weliswaar zonder m'n vriendin ;-)

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:00

rammes

koekebakker 1e klas

hij gaat toch niet via de videorecorder he ?? lijkt wel macrovision je probleem.

Ik zou het doen!

• codemann
Neen, er zijn 2 scart uitgangen aan m'n DVD speler (TV en AUX), ik gebruik logischerwijze de TV scart uitgang en die kabel gaat dan rechtstreeks naar de scart uitgang op mijn videorecorder.
Wat is dat macrovision eigenlijk?

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

codemann schreef op 12 november 2002 @ 10:32:
Neen, er zijn 2 scart uitgangen aan m'n DVD speler (TV en AUX), ik gebruik logischerwijze de TV scart uitgang en die kabel gaat dan rechtstreeks naar de scart uitgang op mijn videorecorder.
Wat is dat macrovision eigenlijk?
dat klinkt niet best, van je dvd scart rechtstreeks op de UITGANG van je videorecorder :? Macrovision is een kopieerbeveiliging die het beeld betrefd, om te voorkomen dat je de dvds gaat opnemen op vhs. Sluit je dvdspeler eens rechtstreeks op je tv aan.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
tjah dat gaat dan niet echt werken nee, tenzij je dvd speler macrocvision (proof/vrij ?) is.

Divide and conquer.

• codemann
Euhm sorry, foutje van mij... Ik bedoelde dus dat de kabel rechtstreeks van de DVD naar de TV ging, niet naar de videorecorder...

• mfrancke
  • Laatst online: 01-03 11:31
Zorg er voor dat alleen de scart van de dvd speler in de televisie zit. Andere apparaten kunnen storen

• codemann
Ah dat kan het misschien geweest zijn... De videorecorder was via coax verbonden en de DVD via scart. Soit, vanavond sluit ik hem thuis opnieuw aan via de versterker, da werkt wel :-)
Pagina: 1