Toon posts:

Compaq Ipac -> Max mobo :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb een compaq Ipac Desktop staan, echt een mooi design ding. Maar een klein beetje traag... (500 MHz) Nu wou ik deze upgraden, ik heb een P3 1000 liggen, en een Celeron 1100. Maar ik heb verhalen gehoord dat je moederborden op kunt blazen etc. als je niet de juiste CPU gebruikt. Het is overgins wel S370

Ma okej, ik heb dus met google gezocht, ik heb op de Compaq (HP) gezocht (wat een klote search...)

Dus heeft iemand zo'n ding en papier er bij :? Dan kan ik hem wat upgraden zonder risico...

Verwijderd

Google klote search :? Je kunt zoeken of je kunt het niet he ;)

Een mobo (moederbord) blaas je niet op doormiddel van een zwaardere cpu erop te zetten.
Wat voor CPU is die 500mhz :?
Welk type mobo zit erin :?

Verwijderd

Denk dat je max P3 1000 er in kan stoppen dat was rond die tijd het limiet. Anders schroef je hem open en kijk wat op het mobo staat.

Verwijderd

Topicstarter
Het moederbord is zo'n vaag eigengemaakt compaq ding, zit geen PS/2 op een com1 geen LPT alles USB dus... maar die is dus ook in overmaat beschikbaar (5x)

• mythos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-01 11:50

mythos

attack of the gummieberen!!

Ik heb dezelfde thuis staan (4x usb achter, 2x voor) ook met celly500@66mhz en xtra mem, als je een tijd terug op de compaq site had gekeken had je kunnen zien dat de specs tot celly700 doorlopen, en daarna als ik mij niet vergis P3 1Ghz o.i.d.

zolang het idd socket370 is zit je in principe goed, maar kan zijn dat ie een 66mhz max heeft voor de bus (geloof het niet, std. 810 of 815 chipset op custom mobo geloof ik)

dus ik zou zeggen probeer het gerust moet geen probleem zijn :)

en indien het werkt gaat de celly700 van server > ipaq, en P3 in server :)

p.s. enige wat ik je wel wil zeggen is dat het best mogelijk is dat de FSB vast @ 66mhz staat.
als die P3 dan @ 133mhz draait maar boot @ 66 heb je welgeteld geen snelheidswinst :)
maar ik geloof dat ze zoiezo 100mhz bus supporten, dan zou een P3-1Ghz @ 750mhz draaien (7.5multix66mhz=500mhz proc spd)

ook bananen zijn rond, maar dan hoekig <blegh>

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik dacht altijd dat een ipaq een pda was :X ik zit nu op een compaq evo N1000v :D p4 2.2 met een ati radeon (laptop)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
DAMAGE schreef op 14 november 2002 @ 14:23:
ik dacht altijd dat een ipaq een pda was :X ik zit nu op een compaq evo N1000v :D p4 2.2 met een ati radeon (laptop)
offtopic:
Ik zit hier op een compaq Evo T20. Er staan hier zo 66 van de terminals met citrix. Werkt tamelijk klote.
Pagina: 1