Toon posts:

[Divx onder windows] Zoem en soms zelfs helemaal geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met het afspelen van Divxjes op een PIII500, namelijk dat sommige films een zoem hebben en sommige zelfs helemaal geen geluid. Ik gebruik de nieuwste Divx codec van divx.com met de standaard settings, in deze computer zit een soundblaster16 van creative met standaard driver van windows XP. Ik heb het probleem in alle media players namelijk Windows Media Player en Divx Player. Wat kan het probleem zijn voor de vervorming van het geluid?

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-02 22:24
Het missen van een bepaalde audio codec kan het zijn. AC3 codec bijv

Leeg

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Nimocodexpack installeren omdat je AC3 geluid niet goed werkt?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
codecpack staat dr op met alle audio codecs maar nog steeds het zelfde probleem

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-02 22:24
Installeer gewoon XP eens overnieuw. Zit gewoon iets niet goed in je instellingen denk ik.

Leeg

• bigahoona
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-03-2023
Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 18:12:
Ik heb problemen met het afspelen van Divxjes op een PIII500, namelijk dat sommige films een zoem hebben en sommige zelfs helemaal geen geluid. Ik gebruik de nieuwste Divx codec van divx.com met de standaard settings, in deze computer zit een soundblaster16 van creative met standaard driver van windows XP. Ik heb het probleem in alle media players namelijk Windows Media Player en Divx Player. Wat kan het probleem zijn voor de vervorming van het geluid?
Ik zou het eerst afspelen met bv Zoom Player of BS Player. Je kunt dan wat gemakkelijker zien welk direct show filter gebruikt wordt tijdens het afspelen van je divixjes. Zodat je die desnoods of nieuwe installeert of registreert (dat laatste kan ook via de instellingen van Zoom Player aangepast worden).
Je moet eerst achter zien te komen om welke soort muziek compressie het gaat binnen avi container. (bij een ac3 file hoort een goed werkende ac3 filter bv. eentje van Intervideo (producent van windvd), bij een mp3 file een mp3 dshow etc).
Via eigenschappen van WMP 6 (zit standaard in het mapje van windows player in program files en heet mplayer 2) kun je achter komen wel direct show filter aangesproken wordt tijdens het afspelen van een video fragment

......nog voordat je overgaat tot formatteren 8)7

- if you want to succeed, double you failure rate -

Pagina: 1