waterblok/koeling setup verbeteren

Pagina: 1
Acties:

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ik heb nu al een WC setupje draaien, die houd mijn duron1000@1250 op 37 graden idle en 40 stressed. het koelblokje wat erop zit is een dragon orb waarvan ik het fannetje eraf heb gehaald, en daarna een soort O erin heb gefreesd.
in het midden steekt dus nog een paal van 1cm diam. uit, en daaromheen stroomt het water. niet echt een zeer goede koeling, maar voor die prijs werkt het perfect.
aangezien ik het geluid van dat kleine fannetje van mijn leadtek gf4 ti 4200 wel een beetje zat ben, en meerendeels omdat het leuk vind ben ik van plan om die ook te gaan waterkoelen.

voor de procc. koelblok zat ik op school in a-cad een betje te tekenen, maar ik kon hem niet meenemen op diskette ofzo zodat ik hem hier kon posten, vandaar effe snel wat in asci gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
  |    | |   |  |   /\     |
  |    | |   |  |   | |    |
  |    | |   |  |   | |    |
  |    \/    |  |   | |    |
  |           \/    | |    |
  |                 | |    |
  |________________/___\__/|

zoals je ziet is het en Z vorm waar het water doorheenstroomt, in het midden dan ook weer een pin die uitsteekt zodat de warmte van de core over een groter oppervlak word verspreid.

het blokje wil ik als het mogelijk is op school gaan frezen, daar hebben ze geloof ik ook een cnc frees.
maar wat denken jullie van dit ontwerp? ik kan misschien ook een ander blok zoals van danger den namaken. maar mij lijkt dit wel makkelijk en qua effectiviteit schijnen alle blokjes wienig uit te maken toch (ik kijk niet op de graad nauwkeurig).
en dan nog een ontwerp maken voor me GF4:

ik wil sowieso me GPU waterkoelen, aan het ram geheugen twijfel ik, dat betekend nog 2 blokjes maken. en deze zijn lastig te bevestigen voor zover ik weet op mijn leadtek gf4 ti4200. uiteraard kan daar wel wat getweakt voor worden. maar ik zat te denken om het ram ordinair te luchtkoelen en het dan aleen op de GPU te houden. daar moet ik nog een ontwerpje voo maken. ik denk een soort U vorm, dus de 2 aansluitingen naast elkaar, en daartussen een schotje.
makkelijk en klein te houden.

verder komt de hele setup in een mooie plexicase, waarin een window komt van dubbel plexiglas, met daartussen het water, errug :9~ :9~ dus, vooral als het water met neonlicht gaat oplichten door de neonvloeistof.
in de case komt dan een errug grote radiator, namelijk een dubbele, dees heb ik uit een volvo katterug, ik geloof dat ie 12x14x26cm was. en de lucht moet erin komen door een 12cm fan, bestuurd door een temperatuur controller die ik nog heb liggen. zodat als de watertemp. stijgt de fan harder gaat draaien.
dat was het tot nu toe zo'n beetje, ik zal proberen snel wat tekeningen te maken.

wie heeft er verder nog ideen over het koelblok ontwerp en over het koelen van mijn gf4?

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
fote post

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
hmz, niet veel intresse in dit topic?
toch maar effe me devinitieve schetsen posten:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fredjuhh/plaatjes/blokjes1.JPG
komende week effe langs de leraar die gaat helpen met t frezen. vragen of het zo goed is, maar eerst nog effe meten of ik de maten goed heb enzo, anders past t straks niet

Verwijderd

K denk dat we allemaal in spanning afwachten op een gereed en getest blokje en je dan overspoelen met bestellingen ;)

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Misschien een id om wat finnen erop te plaatsen zoals op een heatsink. Dat zie je bijna nooit op waterblokken maar zou toch nog beter moeten koelen :) Ziet er voor de rest goed uit lijkt me :)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ik heb momenteel vinnen op me waterkoeler, om te laten zien dat t een dragon orb was. maar denk niet dat het uitmaakt, want het water neemt de meeste warmte al op.
Pagina: 1