ImageMagick Installatie overzetten

Pagina: 1
Acties:

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-05 00:13

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ik heb twee Cobalt webservers. Op één daarvan staat ImageMagick geïnstalleerd. Nu wil ik dat ook op de andere cobalt zetten.. Aangezien ze qua hardware identiek zijn dacht ik dat ik de bestanden wel zou kunnen overzetten. Ik heb (voor zover ik kan nagaan) alle bestanden die met ImageMagick te maken hebben overgezet en in dezelfde dirs gezet. Als ik nu een imagemagick prog start (bijv mogrify) dan krijg ik:

./mogrify: error in loading shared libraries: ./mogrify: undefined symbol: InitializeMagick

Waarom? En waarom word er niet bijverteld welke shared library...

Zie ik iets over het hoofd?

En opnieuw compileren doe ik liever niet... Ik compileer liefst zo weinig mogelijk, het is tenslotte een server waar sites van klanten op draaien en hoe minder gekut hoe beter...

Eigenlijk heb ik alleen maar mogrify nodig... Om jpeg's te verkleinen. Zijn er misschien andere (simpelere) alternatieven daarvoor?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Is het niet meer gekut om IM met alle libs over te zetten dan gewoon ff IM te installeren en meteen te zorgen dat de deps kloppen?

Ik vind het juist prutswerk om dat allemaal te kopieren, erg foutgevoelig trouwens ook zoals je ziet.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-05 00:13

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ik denk dat ik 't nog makkelijk voor elkaar heb: een rpm bestand.... In plaats van dat ik die nou als eerste probeer voordat ik moeilijk ga lopen doen en lastige vragen ga stellen......

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Verwijderd

Ik kan je aanraden om CheckInstall (google) te gebruiken.. is wat meer werk om alles te installeren, maar het betekent wel dat ALLES wat je installeert wordt geinstalleerd als een RPM (en dus wordt geregistreerd in de RPM database) en heel makkelijk kan worden gedelete of worden over gezet naar een ander systeem.

Is vooral een aanrader wanneer je veel software rechtstreeks uit een cvs haalt..

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:13

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

ldd Imagemagick en je weet welke lib's je nog mist

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem