CPU cooler aan het overlijden?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• zwiebel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Nou elke keer als ik mijn computer aan zet, lijkt net of er een straaljager opstijgt. Nou blijkt dit dus die "cpu cooler" te zijn. Zo'n klein ding van 40 bij 40. En zo'n teringherrie. Ligt dat eraan dat het nou kouder is hier in mijn kamer (bedoel dan kouder dan in de zomer). En maakt het uit als daar geen koeling zit?? Want zie het nut er zoiezo niet echt van in.
Als je ook nog foto moet hebben als je niet weet wat ik bedoel dan roep maar.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ligt eraan wat voor computer je hebt enzo, geef eens wat info en een plaatje zou ook heel leuk zijn jah!

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Is de koeler stofvrij en drukt er niets tegen aan? Pics zijn idd handig.

• zwiebel
PC info:
asus a7v266-E
Waterkoeling.
Geforce3 TI-200
Stond trouwens ook onderaan de post maja
Hier zijn wat pics
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~s.berkers01/foto1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~s.berkers01/foto2.jpg

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Ziet er stoffig uit, haal datr eerst eens weg en kijk hoe ie het dan doet. Stof tussen je lagers is niet optimaal he. En anders vervangen zou ik zeggen.

Meh ...

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
das een cooler voor je chipset jah.. maak hem schoon en test het eens..... wel watercooling maar geen verstand van luchtkoeling ?

Verwijderd

uhm?? volgens mij is het je chipset cooler maar goed

en ik zie dat je een asus bord heb ik heb een a7v133 die chipset coolers zijn echt brakke dingen die asus er opzet dus waarschijnlijk moet je een nieuwe gaan halen

btw wie weet dat ie het weer ff doet maar neem van mij maar aan dat ding is overleden dus gewoon een nieuwe chipset cooler halen

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Precies, ff schoonmaken en anders een zalman passieve koeler er op. Werkt perfect

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
WhizzCat schreef op 11 November 2002 @ 18:11:
Precies, ff schoonmaken en anders een zalman passieve koeler er op. Werkt perfect
hier ben ik het helemaal mee eens, ik heb ook een zalman koelblokje erop gezet (ik had ook asus a7v266 en het is idd de chipset cooler, alleen asus vind dat er een stick met cpu cooler op moet :?)

schoonmaken had bij mij btw ook geen nut

• zwiebel
ok thanks, Maar dat ding moet er dus wel zeker op blijven zitten? :D
En ja wel waterkoeling. Maar aan dat ding heb ik nog nooit aangezeten. Zit er wel aan te denken om waterkoeling om GF3 te zetten. Maar heb nog geen tijd gehad om een koelblokkie ervoor uit te zoeken. Misschien dan ook maar meteen zo'n chipset koeler. We zullen zien

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 21:46

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0212/nb32j1.gif

deze dus , en geen straaljager meer in je pc :)

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• zwiebel
Ik ben even bij price watch aan het kijken, maar welke is dat. type nummer graag. Alleen aan plaatje heb ik niks. sorry heb hem al. Het is de Zalman ZM-NB32J
Thanks voor de tips.

Verwijderd

zwiebel schreef op 11 November 2002 @ 18:15:
ok thanks, Maar dat ding moet er dus wel zeker op blijven zitten? :D
En ja wel waterkoeling. Maar aan dat ding heb ik nog nooit aangezeten. Zit er wel aan te denken om waterkoeling om GF3 te zetten. Maar heb nog geen tijd gehad om een koelblokkie ervoor uit te zoeken. Misschien dan ook maar meteen zo'n chipset koeler. We zullen zien
hij kan ook zonder draaien dat is mij ervaring met de a7v133

maar toch dat ding zal er niet voor niks opzitten dus er zit bij mij weer een chipset cooler erop

Verwijderd

die cooler eraf halen inclusief koelhuis naar winkel gaan pentium 1 cooler met heatsink halen en die op je bord monteren heb ik ook gedaan en heb geen herrie meer
mijn fan was ook na half jaar versleten

Verwijderd

RZB schreef op 11 november 2002 @ 18:16:
[afbeelding]

deze dus , en geen straaljager meer in je pc :)
mee eens :) ik heb die ook alleen moet hem er nog even inzetten een keer :P

ff geen zin om me mobo eruit te halen om de oude nb koelblok eraf te halen :P

• zwiebel
Moet je er je hele mobo uithalen om die chipsetkoeler te vervangen. Heb net ook al ff zitten kijken. zeg me dat het niet waar is. Blergh daar heb ik dus totaal geen zin in

Verwijderd

Ik heb bij mij (A7V266) het stekkertje er gewoon uitgetrokken, ding deed al vaag na 3 maanden wel 24/7 maar toch..

• _MaLa_
zwiebel schreef op 11 november 2002 @ 19:49:
Moet je er je hele mobo uithalen om die chipsetkoeler te vervangen. Heb net ook al ff zitten kijken. zeg me dat het niet waar is. Blergh daar heb ik dus totaal geen zin in
jij hebt waterkoeling en je weet geen eens hoe je een simpel koelertje moet vervangen :? lol

of die pc is niet van jouw dat denk ik eerder :X

• zwiebel
_MaLa_ schreef op 11 november 2002 @ 19:53:
[...]

jij hebt waterkoeling en je weet geen eens hoe je een simpel koelertje moet vervangen :? lol

of die pc is niet van jouw dat denk ik eerder :X
Nou ik weet wel hoe ik zo'n ding moet vervangen. Duh. Heb die waterkoeling ook zelf ingebouwd. Nou dat is moeilijk. :Z Maar das zo'n gekut je mobo eruit halen. Enja hoor die PC is wel degelijk gewoon van mezelf. :*)

• _MaLa_
zwiebel schreef op 11 november 2002 @ 20:00:
[...]

Nou ik weet wel hoe ik zo'n ding moet vervangen. Duh. Heb die waterkoeling ook zelf ingebouwd. Nou dat is moeilijk. :Z Maar das zo'n gekut je mobo eruit halen. Enja hoor die PC is wel degelijk gewoon van mezelf. :*)
hehe lol .. ok maar voor dat coolertje hoef je echt niet je hele mamaplank eruit te halen hoor of hij moet vastgekit zitten >:)

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

* dawuss was wat lui en heeft niet het hele topic gelezen
Maar zo'n straaljagergeluid maken goedkopere coolertjes wel vaker als ze koud zijn, maar dit is niet direct bedreigend ofzo. Een nieuw koelertje kost echter niet veel, dus dan ben je meteen van de herrie af.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
OMG wel flink met watercooling bezig maar bij een piepende fan ben je radeloos? :+ Give me a break. Ding schoonmaken, vervangen of beter nog een grote heatsink zonder fan had je zelf ook wel kunnen bedenken (is ook wel redelijk vaak aan bod geweest hiet overigens ;) )als je ook al aan WC op je GF3 denkt :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.