[Transport Tycoon Deluxe] En-route

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-10 22:38

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Topicstarter
Ik weet niet of er nog mensen zijn die dit spel spelen, ik ben er in ieder geval weer helemaal verslaafd aan, sinds ik em onder XP aan de praat heb.

Ik zat echter met een vraagtekentje: ik heb een railsysteem zo gemaakt, dat er van 2 mines coal getransporteerd wordt naar 1 power center. Bij dat power center ligt een station met 3 sporen, 2 voor de 'inbound' treinen, 1 voor de 'outbound' trein, die up to date is (electric, 125mph), en 9 coal cars meesleurt naar een verder gelegen power center. Op het station staat de coal aangegeven als 'waiting: 500 ton coal [en-route from Blablatown]'

Nu snapte ik dus wel dat ik die lading weer door kon vervoeren naar een andere locatie die ze accepteerde, maar bij de volgende power center komt er weer te staan 'en-route from...', en bij de volgende weer. Kan ik die goederen nu eindeloos rondsjoelen over het veld, of moet ik ze gewoon laten liggen, zodat de power center ze kan opstoken?

Misschien nog een leuke tip, wat ik als 'moneymaker' ontdekt heb:
Bouw een airport in een centraal dorpje, en zet busdiensten op van nabij gelegen dorpjes naar het vliegveld, met het full load - unload systeem (zodat ze niemand oppikken op het vliegveld, alleen maar afzetten). Paar dikke vliegtuigen erop zetten (mijn favoriet: Airtaxi A21), en rake in the cash! :) Binnen no time staan 1000+ man te wachten op de airport :)

Als je wilt dat je een booming town krijgt, moet je 2 buurdorpjes verbinden met bussen, met in elk dorpje minimaal 2 busstations.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:33

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

DynaMikeY schreef op 11 november 2002 @ 17:29:
...
'waiting: 500 ton coal [en-route from Blablatown]'

Nu snapte ik dus wel dat ik die lading weer door kon vervoeren naar een andere locatie die ze accepteerde, maar bij de volgende power center komt er weer te staan 'en-route from...', en bij de volgende weer. Kan ik die goederen nu eindeloos rondsjoelen over het veld, of moet ik ze gewoon laten liggen, zodat de power center ze kan opstoken?
...
Gebruik je toevallig TTDpatch met de feederservice op on?
Als je dan een unload opdracht geeft wordt de lading van een trein op een station gedumpt en niet aan de fabriek/stad gegeven.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe hebbie hem onder xp aan de praat gekregen dan ??
is dat moeilijk ofzo. Heb hem hier nog ergens liggen, en als het niet al te veel problemen kost gooi ik hem er meteen op...

is overigens wel de Dos versie. Ik las ergens dat (nog) die niet kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:48
_nooit_ de unload functie gebruiken voor je treinen tenzij je het over wilt gooien op een andere trein. dit icm de ttdpatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 22:06:
hoe hebbie hem onder xp aan de praat gekregen dan ??
is dat moeilijk ofzo. Heb hem hier nog ergens liggen, en als het niet al te veel problemen kost gooi ik hem er meteen op...

is overigens wel de Dos versie. Ik las ergens dat (nog) die niet kan...
die dos versie kun je werkend krijgen via een omweg.
gloof dat je dan een soort van windows 98 moet draaien in xp(hoe het heet waar je het kan downloaden weet ik niet meer weet alleen dat ik dat hier op tweakers heb gelezen)

ps windows versie kan je wel laten werken, om er achter te komen moet je ff via de search zoeken na ttdeluxe was hier ooit is een groot topic over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

DynaMikeY schreef op 11 november 2002 @ 17:29:
Misschien nog een leuke tip, wat ik als 'moneymaker' ontdekt heb:
Bouw een airport in een centraal dorpje, en zet busdiensten op van nabij gelegen dorpjes naar het vliegveld, met het full load - unload systeem (zodat ze niemand oppikken op het vliegveld, alleen maar afzetten). Paar dikke vliegtuigen erop zetten (mijn favoriet: Airtaxi A21), en rake in the cash! :) Binnen no time staan 1000+ man te wachten op de airport :)
Heb je dit ook vaker dan 1 of 2 keer geprobeerd ? Ik heb namelijk ook wel eens gewone busstations met 500 man er op, en op een busstation 10 hokjes verder staan er 0... En daarbij, als jij mensen ergens enkel dropt maar niet ophaalt, logisch dat het er dan heel veel worden, dat vliegtuig komt maar eens in de zoveel tijd. Door het droppen van mensen op een station (dus als je er geld voor krijgt) komen er echt niet (veel) meer mensen op dat station !

Ohja enneh : Transport Tycoon Deluxe onder WinXP! :9

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ceaser schreef op 12 November 2002 @ 00:42:
[...]

die dos versie kun je werkend krijgen via een omweg.
gloof dat je dan een soort van windows 98 moet draaien in xp(hoe het heet waar je het kan downloaden weet ik niet meer weet alleen dat ik dat hier op tweakers heb gelezen)

ps windows versie kan je wel laten werken, om er achter te komen moet je ff via de search zoeken na ttdeluxe was hier ooit is een groot topic over
Ja, die over windows had ik al gevonden. Dus heb ik maar de windows versie mijn gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Topicstarter
TheLunatic schreef op 12 november 2002 @ 09:59:
[...]

Heb je dit ook vaker dan 1 of 2 keer geprobeerd ? Ik heb namelijk ook wel eens gewone busstations met 500 man er op, en op een busstation 10 hokjes verder staan er 0... En daarbij, als jij mensen ergens enkel dropt maar niet ophaalt, logisch dat het er dan heel veel worden, dat vliegtuig komt maar eens in de zoveel tijd. Door het droppen van mensen op een station (dus als je er geld voor krijgt) komen er echt niet (veel) meer mensen op dat station !

Ohja enneh : Transport Tycoon Deluxe onder WinXP! :9
Jawel...sterker nog: ik heb een heel imperium opgebouwd, met dat principe als fundament. Momenteel heb ik een stadje met een large airport, waar ~4000 mensen & 500 bags mail staan te wachten (dit is wel extreem, normaal zit ik met airports tussen de 500-1000 man). Deze worden vanuit omliggende plaatsen aangevoerd. Er gaat geen moment voorbij dat niet een van de 30 vliegtuigen (Airtaxi A21, capacity 260) aan het laden/lossen is op een van de vliegvelden. Dus nooit lege stoelen bij DynaMike Transport :)

Uiteraard is het wel zo dat (zoals met alle Sim en Tycoon spellen) het een het ander kan beinvloeden. Dit zijn de richtlijnen die ik zo'n beetje volg:

1) Zorg ervoor dat je een verbinding tussen 2 stadjes hebt, met in elk stadje minimaal 2 stations.
2) Zorg dat je rating goed is (of 'outstanding' zoals ik), dit doe je door voor elke boom die je omgooit een nieuwe te planten op het grondgebied van de stad, en door adequaat personenvervoer te hebben.
3) Gebruik de 'local authority' optie om de lokale economie te boosten:
a) 'Fund new buildings' : nieuwe commerciele gebouwen, werkt maar eenmalig, zinloos op grote plaatsen.
b) 'Build statue of owner' : zorgt voor 10% hogere inkomsten in die plaats
c) 'Small/medium/large advertising campaign' : Je ziet meteen het effect hiervan, meer mensen op de stations
d) 'Bribe local authority' : Zorgt voor hogere tarieven, maar zorg ervoor dat je niet betrapt wordt, want dan ben je meteen je rating kwijt. (mijn ervaring is dat je 1 op de 5 keer betrapt wordt)
e) 'Buy exclusive transport rights' : Beetje flauw, en erg duur, maar wel effectief als je een concurrent kapot wilt krijgen in een plaats.
4) Als er ergens mensen staan...probeer ze zsm weg te krijgen! Mijn ervaring is dat hoe meer mensen je vervoert, des te meer komen er (= meer inkomsten :)
5) Bij vervoer over land (trein): zorg voor snelle treinen, die maximaal 20-30 zones rijden. Liever door een tunnel/brug dan door stijgingen/dalingen. Deze zorgen er nl. voor dat een trein sneller slijt, en meer onderhoud nodig heeft.

Ik zal vanavond eens kijken of ik een mooi screenshotje kan maken en hier posten, ik zit nu op mijn werk. ;)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Topicstarter
THW Arie schreef op 11 november 2002 @ 21:48:
[...]

Als je dan een unload opdracht geeft wordt de lading van een trein op een station gedumpt en niet aan de fabriek/stad gegeven.
Hmm..ik gebruik wel de ttdpatch uiteraard, om hem onder XP te draaien. Maar ik vind het vreemd dat ie dat dan alleen doet met coal en passengers, en niet met bijvoorbeeld oil en iron ore.

Ik neem aan dat ik gewoon de config file van ttpatch kan aanpassen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THW Arie schreef op 11 november 2002 @ 21:48:
[...]

Sorry, het is een oud topic, maar even een vraagje: waar zet ik bij de instellingen van TTDpatch de feederservice uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readme ofzo lezen, anyway ttdpatch.cfg ff zoeken erop en je vind het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah thanx het is gelukt.. dank u zeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

omg.. ik ben traag....

[ Voor 80% gewijzigd door WJP op 12-01-2004 19:18 ]

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze kan wel dicht denk ik :)

In [rml][ PC] Het Transport Tycoon topic[/rml] kan je verder praten over TT(DX) en TTDpatch, in SPV kun je je vragen kwijt

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 19:42 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.