OpenOffice openen ipv Word vanuit Exact

Pagina: 1
Acties:

• Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 14:22

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Op de zaak wil ik graag MS Office 97 vervangen voor OpenOffice. (centen kwestie)

Ik kom echter één groot probleem tegen.
We hebben de module E-Verkoop van Exact. Vanuit deze module kun je brieven, faxen e.d. genereren. Hierbij word automatisch MS Word geopend.
Nu ik MS Office wil vervangen kan dat dus niet meer. Er zit echter geen instelling in Exact waarbij je kunt kiezen welke tekstverwerker er geopend dient te worden.

Weet er iemand een manier om OpenOffice te laten openen ipv Word?

Ik heb al geprobeerd om bij bestandstypen ".doc" te laten openen door OpenOffice, maar Exact opent dan toch Word.

Ook heb ik geprobeerd om in de Office directory een snelkoppeling naar OpenOffice te laten verwijzen en deze snelkoppeling "winword.exe" genoemd, maar dan krijg ik een OLE foutmelding. (niet echt een slim idee, maar het was te proberen)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je in Exact nergens de Office lokaties opgeven? (Dit kan/moet in Exact Financials C/S iig wel).

Zo niet, wis dan eens (na het maken van je backup):

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.doc

en kijk eens wat Exact dan doet.

• Yabadab

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Je kunt inderdaad directory's opgeven voor Documents en Templates, maar dat zegt niets over met welke toepassing de .doc documenten geopend worden.

De tip in het register probeer ik morgen ochtend ('s nachts word altijd de back-up gemaakt).

• Yabadab

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
[b]Zo niet, wis dan eens (na het maken van je backup):

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.doc

en kijk eens wat Exact dan doet.
Heb dit gewijzigd en heb in mapopties ingesteld dat .doc bestanden geopend moeten worden met Openoffice, maar desondanks word toch Word geopend.

Heb het vermoeden dat Exact echt winword.exe opent.
Is het niet mogelijk een soort script te schrijven met de naam "winword.exe" dat vervolgens OpenOffice opent?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat gebeurt er als je winword.exe gewoon renamed naar winword.old ?
Kan je dan nog .DOC files openen, en wat doet Exact ?

• Yabadab

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
dan reageert Exact met:
OLE automation error

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Exact gebruikt OLE automation (zoals de error al zegt :P) om met Word te lullen, dus helaas is het niet mogelijk een andere Office pakket dan MS Office te gebruiken. Maar stuur vooral je klachten door naar Exact, ik loop ook al te pushen dat ze niet trouwen met MS maar de gebruiker moeten vrijlaten in welk Office pakket ze gebruiken (en ook welke database trouwens), alleen ze luisteren niet naar me (offtopic: maar misschien komt dat ook omdat ik vroeg waarom ze voor Globe2000 een MSSQL database gebruiken, aangezien ze geen enkele feature die MSSQL biedt, gebruiken, waarom dan niet ook goedkopere db's ondersteunen)....
Ik weet niet wat Open Office voor mogelijkheden biedt om een mailmerge te doen, als ie wel xml kan gebruiken om op basis daarvan mailings te maken, moet je me maar even mailen.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Wij werken ook met Exact compact 2003 en open office. Heb nu op een computer MS office laten staan speciaal voor Exact. Daar baal ik uiteraard van.

Ik heb het meermaals aangekaard bij Exact. Volgens Exact is er geen oplossing voor en die komt er voorlopig ook niet.

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-08 14:04

Bob

Met inventor 6 (tekenprog) was het ook van dat, daar zat een excel sheet bij met data ivm vijzen, en inventor had een stukje excel nodig om aan die data te kunnen (echt dwaas).
Ik heb excel viewer dan maar geinstalleerd maar daar moest ie niet van weten. De kans is zeer klein, maar mssn moet je toch ook eens met word viewer proberen.
Pagina: 1