[gamecube] breedbeeld zinvol?

Pagina: 1
Acties:

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
mijn vraag: is een breedbeeld bij een gamecube zinvol of benut hij dan niet het hele scherm? en krijg je van de zwarte balken.

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik weet niet of dit kan met een Cube, maar met een Xdoos kan het wel:
Start de console op zonder een spel erin, en ga in het menu naar de video opties, en verander 4:3 naar 16:9. Op de Xbox wordt het beeld dan al 'breedbeeld' naar de TV gestuurd.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

De meeste breedbeeld TVs kun je zelf kiezen of je hem in breedbeeld zit of gewoon beeld, bij veel TVs is het dan ook nog 's zo dat in breedbeeld formaat (bij non-breedbeeld gebruik) in het midden gewoon blijft (waar je je ogen op focust, en de zijkanten wat meer wordt uit gerekt...
Zelf denk ik dat de GameCube wel breedbeeld ondersteund... :)

Verwijderd

met een gamecube benut je het hele beeld en heb je geen zwarte randen

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 17:50:
met een gamecube benut je het hele beeld en heb je geen zwarte randen
Dit ligt niet aan de kubus maar aan hoe de spellen zijn geconverteerd naar PAL systeem. Ik geloof dat alle kubusspellen trouwens wel geoptimaliseerd zijn voor de euro versie maar ik weet het niet zeker. Zelf heb ik een playstation 2 en daar heb je bij sommige spellen balken, maar mijn breedbeeld werkt die weg dus ik heb daar geen last van.

edit:

Ik zou trouwens WEL een breedbeeld kopen als ik jou was want echt waar, je hele consolebelevenis wordt er zoooooooooo gigantisch veel mooier van ik zweer het je. Ook zou ik kijken of er een betere kabel beschikbaar is voor de kubus zodat het beeld ook scherper wordt en last but not least, als je een stereo op je kamer hebt sluit het erop aan en you are good to go :)

TMAXTINT