HDD checken zonder driveletter

Pagina: 1
Acties:

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Is er een progje dat onder Windows draait dat een HDD kan checken zonder dat 'ie een driveletter/mountpoint heeft? Het gaat hier om een HDD op een Promise 100TX controllertje onder Windows 2000. En nee, ik wil niet dat de PC down gaat :)

En met "checken" bedoel ik dus testen op bad sectors

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
kan je zo'n schijf onder 2k niet partitioneren en formatteren in windows zelf?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Met het tooltje van de HDD fabrikant kan dat. Linkjes staan in de OM FAQ onder het kopje "mijn HDD doet vaag" :)

• Battle Bunny
kan je zo'n schijf onder 2k niet partitioneren en formatteren in windows zelf?
Tuurlijk kan dat. Maar hij hangt in software RAID (5), en Windows zegt dat 'ie een uitroeptekentje is. Daarom kan ik er nu niets mee
Met het tooltje van de HDD fabrikant kan dat.
Je sais. Maar dan moet ik rebooten. Dat moet toch zonder reboot kunnen? Gewoon direct vanuit windows?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 17:06

Bergen

Spellingscontroleur

Waarom mag die pc niet uit gaan dan? Als ie een keertje vastloopt gaat ie toch ook uit? Of als over een uur de stroom uitvalt?

• Battle Bunny
Waarom mag die pc niet uit gaan dan? Als ie een keertje vastloopt gaat ie toch ook uit? Of als over een uur de stroom uitvalt?
Omdat 'ie bezig was met twee RAID5 sets te rebuilden... En hij hangt aan een UPS, dus stroomstoring maakt niet zoveel uit.

Het probleem is al opgelost, maar toch ben ik erg benieuwd naar zo'n tooltje (for future use)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:07
Wat voor schijf is het precies? Seagate heeft een tool die online je schijf kan checken. Al weet ik niet of dat dan ook bad-sectors doet. Dat is namelijk nogal een lange bezigheid.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:14

Valkyre

Kitesurf FTW!

een beetje een vaag topic maar goed,
met Norton Utilities zit eem progje dat heet DISK DOCTOR en die kan ook je HDD sjekken in windhoos, maar ik weey niet zeker of die ut ook doet zonder drive letter? (volgens mij wel)

iRacing Profiel

Pagina: 1