Toon posts:

poortscans

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg van ZoneAlarm vaak een melding van een bepaald adres op poort 139. Dit gebeurt steeds als ik een verbinding heb gelegd (dial-up). Nou heb ik een mailtje geschreven met de vraag waarom dit gebeurt vanaf die PC. Als antwoord kreeg ik dat dat een normale funktie is van een MS server bij wijze van een netwerkcheck.. Wat moet ik hiervan denken en waarom krijg ik deze meldingen dan niet van al die andere miljoenen computers op het net?

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

port 139 is Netbbios SSN.
Kan geen kwaad. Zet 'em gewoon dicht en onderdruk de melding...

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:06

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

is het een uitgaand signaal of een inkomend?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een inkomend signaal en het kan inderdaad bij mij geen kwaad vanwege de firewall. Maar mensen die dit niet hebben draaien en bestandsdeling aan hebben staan lopen wel degelijk gevaar volgens mij? Poort 139 wordt toch gebruikt voor je "interne" netwerk?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 16:40 schreef frame31 het volgende:
Het is een inkomend signaal en het kan inderdaad bij mij geen kwaad vanwege de firewall. Maar mensen die dit niet hebben draaien en bestandsdeling aan hebben staan lopen wel degelijk gevaar volgens mij? Poort 139 wordt toch gebruikt voor je "interne" netwerk?[/quote]Dan moeten die mensen bestands en printerdeling ook niet aanzetten voor de netwerk interface die ze voor internet gebruiken.