Ik had al een tijdje een netwerkje liggen met daarin verschillende computers (o.a. een w95 en een w2k), maar nu is daar een XP computer bijgekomen. Het internet-sharen via SyGate werkte gelijk prima op de XP computer, maar hij kan met geen mogelijkheid gedeelde mappen van de w2k bekijken. De w2k computer en de gedeelde mappen zijn wel zichtbaar, maar als je dubbelklikt op een van die mappen dan krijg je de boodschap dat deze niet toegankelijk zijn. Vanaf de w2k computer kan ik wel toegang krijgen tot de XP. Ik heb al alle permissies opnieuw ingesteld, maar nog steeds werkt het niet. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen???
heb je de guest account op de w2k computer wel ingeschakeld?
Nee, ik heb de guest account niet ingeschakeld maar ik heb de xp computer wel de juiste permissies gegeven en meerdere malen opnieuw ingesteld. De workgroup zit ook wel goed, want ze kunnen elkaar wel zien, de xp kan zelfs de gedeelde mappen zien, hij kan er alleen niet in. Kan het er aan liggen dat NetBEUI niet bij xp zit?
hebben bijv de administrator accounts wel hetzelfde wachtwoord op beide pc's?
Ik geloof dat je ergens bij Windows 2000 "allow remote logon" o.i.d. bij de rechten van gebruikers moet aanvinken.
stel eens een wachtwoord in, waarschijnlijk werkt het dan wel (uit ervaring)Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 21:17:
Op beide geen wachtwoord
Verwijderd
Je moet het guest account toch maar eens aanzetten. De administrator op de ene pc is niet dezelfde gebruiker als de administrator op de andere machine (beide local namelijk). Volg de volgende stappen maar eens dan moet het werken.
1) Enable het guest account op de pc waar de informatie staat die je wil hebben.
2) Neem nu plaats achter cd XP machine en kies in control panel administrative tools en eenmaal daar open Local Security Settings.
3) OPen de map Security Options bij Local Policies.
4) dubbelklik op het veld met : Network access: sharing and security model for local accounts. en zorg dat de waarde daarvan is: Guest only - Local users authenticate as guest.
5) herstart Windows XP en BINGO
je share op de Windows 2000 is accessible.
Succes
1) Enable het guest account op de pc waar de informatie staat die je wil hebben.
2) Neem nu plaats achter cd XP machine en kies in control panel administrative tools en eenmaal daar open Local Security Settings.
3) OPen de map Security Options bij Local Policies.
4) dubbelklik op het veld met : Network access: sharing and security model for local accounts. en zorg dat de waarde daarvan is: Guest only - Local users authenticate as guest.
5) herstart Windows XP en BINGO
Succes
Pagina: 1