Toon posts:

500 @ 550 ....... VAAG

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de multiplier van m'n processor veranderd naar 5.5 x 100 alleen zie ik in SiSoft Sandra 501 mhz staan.... vreemd (bij de Processor benchmark)
O ja ik heb gelezen dat je voor UT beter een snelle processor kan hebben dan een snelle videokaart... weet iemand of dit waar is en heeft het dan nut dat ik m'n proc naar 650 mhz overclk?
o ja als ik m'n pc opstart staat er in DOS ook PIII @ 500 MHz...... errug vaag
ik heb een MSI 6156 moederbord... misschien ligt dat daaraan?

Verwijderd

Dat verschil komt, omdat de snelheden van je CPU/moederplank nooit exact zijn. Ik heb zelf een Celly 366 op 550, en in CPUid krijg ik ook 551.7 MHz, dat komt gewoon omdat je FSB iets van 100.23 is in plaats van exact 100.0 MHz.

En een snelle processor heeft idd veel zin in UT. Veel meer zin dan een snellere videokaart kopen.

Ow sorry, dat ging niet echt over de vraag, kan je nagaan hoe slecht ik lees als ik van de kaart ben :)

Verwijderd

Topicstarter
jah dat bedoel ik eigenlijk niet... er staat 501 MHz wat normaal is voordat ik 'm overgeklokt heb.. en daarna zegt 'ie nog steeds 501 terwijl ik 'm toch duidelijk op 550 heb gezet
btw ik heb al een snelle vdeokaart en ik baal ervan dat UT slecht loopt... :(

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
P3's zijn gelocked
als je de multiplier veranderd gebeurt er nix

• DBA907
  • Laatst online: 14-10-2025
als je wilt o/c moet je de fsb verhogen
ik heb die van mij van 100 naar 133 gezet
dus p3 450@600
moet je videokaart het wel aankunnen, want
de AGP bus is dan 2/3 * 133 = 89 MHz

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 16:31 schreef xDeLiriuMx het volgende:
O ja ik heb gelezen dat je voor UT beter een snelle processor kan hebben dan een snelle videokaart... weet iemand of dit waar is en heeft het dan nut dat ik m'n proc naar 650 mhz overclk?[/quote]Meer mhz heeft altijd voordeel, zeker als je je busspeed hoger zet. Inderdaad de multipliers zijn gelockt tegenwoordig, maar dat maakt toch niet uit, want busspeed roels en multiplier boeit niet, al is het wel gemakkelijk bij overklokken

Wat UT betreft, ik denk persoonlijk dat je meer hebt aan een goede videokaart dan aan 100mhz meer van je CPU. Natuurlijk is het weer onzin als je van geforce 1 naar 2 gaat. Dat zou ik weer niet doen

Verwijderd

Topicstarter
euhm ja maar ik heb al een GeForce 2 :)
alleen hoe moet je dan je core ipv multiplier veranderen? Volgens mij kan dat niet op mijn moederbord :(
MSI6156

• _mARCO_
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Volgens mij heb je gelijk:

http://www.msicomputer.com/products/detail.asp?ProductID=37

Hier staat dat je hem alleen maar op 66 of 100 Mhz kunt zetten, niks ertussen of erboven. Da's wel pech hebben.....

mARCO

sigloos

Pagina: 1