Toon posts:

powerbook of ibook kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een laptop kopen voor m'n studie en wat thuisgebruik. Hoeft dus niet zo heel erg high end te zijn. Nu ben ik eruit gekomen dat ik voor een apple ga, maar weet nog niet of ik de ibook of de powerbook moet kopen. Powerbook is natuurlijk stukje mooier en krachtiger, maar ook meteen een stuk duurder... Mensen die me wat advies kunnen geven?

Verwijderd

Ik heb zelf de powerbook maar tja misschien is de PowerBook beetje overkill. Ik zal denk ik een iBook nemen. Lekker goedkoop en de case is echt perfect.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
De PowerBook is wel een stuk krachtiger ja. Ligt er ook aan wat voor studie je gaat doen grafische dingen voor zware bewerkingen -> PowerBook. Studie waarbij minder power nodig is -> iBook.

Allebei ondersteunen ze QE dus OSX loopt op alle twee lekker. :)

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
studie houdt niet meer in dan wat verslagjes typen, hoewel ik voor de hobby nog weleens grafische dingetjes wil doen... Maar is het zowiezo wel verstandig om 1 van de twee te nemen? Heeft zo'n laptop een lange houdbaarheidsdatum? Daar zit ik ook een beetje mee in m'n maag namelijk, dat hij vrij snel gedateerd is. Dat heb je natuurlijk zowiezo wel met computers, maar in principe koop je met een ibook al een verouderde processor (G3)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ligt eraan hoe je het ziet natuurlijk. Mijn laptop heb ik in de eerste plaats gekocht voor school en om van het zomer lekker vanuit de tuin GoT af te struinen onder het genot van een mp3tje. Dat kan hij nu goed en ik weet zeker dat de eisen in een jaar of 3 niet zo hoog zijn dat Word en IE niet meer zullen lopen.
Dat hij over 3 jaar niet UT2006 aan kan is dan jammer, maar dat weet je vooruit met zo'n apparaat.

Flickr | Lego collectie

• Sage
De iBook kan voor verslagen maken nog heeeeeeeel lang mee, en hij kan er zelfs een MP3'tje bij afspelen ook. ;)

Maar over het algemeen gaan de PowerBooks natuurlijk langer mee omdat je betere specs hebt en daarmee ook nog toekomstige, zwaardere
progsels enzo kan draaien. Ook heeft de PowerBook een betere videokaart waardoor hij natuurlijk beter games draait. Maar daarvoor koop je neem ik aan niet de laptop. :)

Als je het geld toch hebt zo ik voor de PowerBook gaan. Wel die ene met de superdrive he ;). En met een iBook valt ook alles te doen hoor, maar niet zo snel als met de PowerBook. Wel gaat zijn batterij een uurtje langer mee, in de nieuwe versies, tot 6 uur. Misschien ook het overwegen waard. En de iBook is ook een stuk kleiner.

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe powerbook is net iets te duur voor mij. Als ik een 'oud' model 667 MHz vind met cd brander (dvd brander vind ik niet zo belangrijk) voor hooguit 2500 ben ik blij, maar ben bang dat dat niet gaat lukken...

• Sage
Je kan kijken op www.tweedehandsmac.nl

Maar ik denk inderdaad dat niemand die nog wil weg doen. Ook al zie je soms de nieuwste dingen erop staan. :)

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
heb op zich wel een goede aanbieding gezien: g4 800 Mhz, cd brander 512 Mb voor 2100 Euro. Klinkt goed, maar vraag me af of het verstandig is zo'n ding tweedehands te kopen (ding is jaar oud)

• Sage
Als er niks mis mee is, en dat moet je natuulijk altijd navragen, zou ik het wel doen. Is zeker zijn prijs waard, misschien zit er zelfs nog wel garantie op omdat hij nog niet zo oud is.

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
heb 'm gekocht :)

Apple Powerbook G4 800 MHz, 512 MB, cd/rw/dvdrom, airport, 40 Gb etc.. voor 2100 Euro

Goeie deal lijkt me toch?

(nu alleen nog uitvogelen waarom het internet niet werkt :()

• Sage
Gefeliciteerd! :Y)

Hoe zorg je dat je internet op je PowerBook krijgt?

kleurbleur.nl

Pagina: 1