Toon posts:

[Notebook] Hoe BIOS setup wachtwoord verander/verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
M'n pa mag de oude laptop van z'n werk houden, en nu wil ik die gaan gebruiken. Echter staat er een wachtwoord op de setup van de bios, en wij weten dus nietw at dat wachtwoord is. (en blijkbaar ook niemand bij de technische dienst).

Hoe kan ik dit wachtwoord verwijderen? Ik weet dat dat bij pc's gewoon met een jumpersetting kan, maar hoe doe je zoiets bij een laptop?

Het gaat om een HP Omnibook 4150. (300mhz, 64mb ram, best leuke dingen mee te doen...).

Verwijderd

For Award BIOS’ try these backdoor passwords:

AWARD_SW
j262
HLT
SER
SKY_FOX
BIOSTAR
ALFAROME
Lkwpeter
j256
AWARD?SW
LKWPETER
syxz
ALLy
589589
589721
awkward
CONCAT
d8on
CONDO
j64
szyx

For AMI BIOS’ try these backdoor passwords:

AMI
BIOS
PASSWORD
HEWITT RAND
AMI?SW
AMI_SW
LKWPETER
A.M.I.
CONDO

For PHOENIX BIOS’ try this backdoor password:

phoenix

Verwijderd

al die w8w proberen is wel erg omslachtig, gewoon een bios crack downen, die doet het voor je. probeer gewoon eens via google

Verwijderd

ik vrees het ergste die hp notebooks zijn erg goed beveiligd wel raar dat de systeem beheerder van het bedrijf niet het wachtwoord weet maar goed,

wat je ook nog kunt doen als je er helemaal niet meer uit komt is een stroomstoot door het mobo tejagen maar hierbij kan ook je mobo overlijden

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:25
opsturen naar HP met een kopie van je eigendomspapieren. Dan reset HP je biossettings voor je. Zelf resetten is net als bij Dell onmogelijk. (goede doefstal ontmoediging :+)

Laatst was hier iemand op GoT die bij zijn "eigen" toshiba tecra niet eens wist hoe hij in het bios kon komen als hij het password al had. |:(

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
PROnline schreef op 11 november 2002 @ 18:15:
opsturen naar HP met een kopie van je eigendomspapieren. Dan reset HP je biossettings voor je. Zelf resetten is net als bij Dell onmogelijk. (goede doefstal ontmoediging :+)

Laatst was hier iemand op GoT die bij zijn "eigen" toshiba tecra niet eens wist hoe hij in het bios kon komen als hij het password al had. |:(
Ja, de beste oplossing is idd om gewoon contact op te nemen met HP, dan gaat alles netjes via garantie.

Lukt het niet zo, kan je nog kijken met de search of iemand een andere oplossing er voor heeft. Het schijnt dat je de BIOS van een Laptop kan resetten naar z'n standaard instellingen (dus zonder het password) door bepaalde pins te connecten op de parallele poort. Dit ken ik alleen bij Toshiba laptop's, maar misschien is er wel ergens te vinden hoe dat werkt bij HP laptop's dus.

offtopic:
Hm, weer eens te laat op Vestuur bericht geklikt en geen F5 gebruikt :{

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 17:57:
al die w8w proberen is wel erg omslachtig, gewoon een bios crack downen, die doet het voor je. probeer gewoon eens via google
Allemaal proberen? nee hoor gewoon ff kijke welke bios je hebt en meestal 1 van de eersten doen het al ;)

Verwijderd

Topicstarter
Die backdoors deden het niet, die had ik al geprobeerd.
Ik kan 'm via de systeemmanager van het bedrijf wel laten fixen, duurt alleen weer een maand....is alleen m'n laatste toevlucht.

Morgen HP maar ns bellen.....

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:13

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Er is altijd een 'reset'. Soms is dat heel omslachtig (Compaq) moet je kortsluiting maken via een pooltje aan de ene kant naar de andere kant enzo.

Sinds die dingen massaal gejat worden zijn er mensen die er een sport van maken. Het moet dus te vinden zijn lijkt me. Zou ook alvast geheugen gaan bestellen als je toch bezig bent :) dan heb je er nog veel meer plezier van :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

nouw ik heb mijnes verwijderd op de volgende manier

ik heb een desktop computer GEEN NOTEBOOK!
1. zon platte batterij eruit halen en dan bij de CMOS met een schroevedraaier ff aan condensator zitten zodat de stroom weg loopt en dan de batterij er weer in en TATA geen password
Pagina: 1