Ik heb 2 movieclips die in één scene allebei op frame 1 staan.
De ene movieclip bevat 3 buttons (genaamd buttons) en de andere bevat de animaties voor deze buttons (genaamd animatie).
Deze andere is als volgt opgebouwd:
Frame 1-10 is de animatie voor button 1.
Frame 11-20 is de animatie voor button 2.
Frame 21-30 is de animatie voor button 3.
Kijken we naar de animatie voor button 1 dan is:
Frame 1-5 de lead in.
Frame 6-10 de lead out.
Op Frame 1, 5 en 10 staan stops.
Hoe krijg ik het nou voor elkaar dat wanneer ik bijvoorbeeld op button 2 klik, en de animatie staat op frame 5, dat hij eerst de lead out van button 1 afspeeld en vervolgens naar de lead in van button 2 gaat.
Letterlijk zou er bij button 1 moeten staan:
Wanneer er geklikt word en _root.animatie staat op 5, dan stop
Wanneer er geklikt word en _root.animatie staat op 15, dan play en ga vervolgens naar 1 en play.
Wanneer er geklikt word en _root.animatie staat op 25, dan play en ga vervolgens naar 1 en play.
Letterlijk zou er bij button 2 moeten staan:
Wanneer er geklikt word en _root.animatie staat op 15, dan stop.
Wanneer er geklikt word en _root.animatie staat op 5, dan play en ga vervolgens naar 11 en play.
Wanneer er geklikt word en _root.animatie staat op 25, dan play en ga vervolgens naar 11 en play.
Letterlijk zou er bij button 3 moeten staan:
Wanneer er geklikt word en _root.animatie staat op 25, dan stop.
Wanneer er geklikt word en _root.animatie staat op 5, dan play en ga vervolgens naar 21 en play.
Wanneer er geklikt word en _root.animatie staat op 15, dan play en ga vervolgens naar 21 en play.
De ene movieclip bevat 3 buttons (genaamd buttons) en de andere bevat de animaties voor deze buttons (genaamd animatie).
Deze andere is als volgt opgebouwd:
Frame 1-10 is de animatie voor button 1.
Frame 11-20 is de animatie voor button 2.
Frame 21-30 is de animatie voor button 3.
Kijken we naar de animatie voor button 1 dan is:
Frame 1-5 de lead in.
Frame 6-10 de lead out.
Op Frame 1, 5 en 10 staan stops.
Hoe krijg ik het nou voor elkaar dat wanneer ik bijvoorbeeld op button 2 klik, en de animatie staat op frame 5, dat hij eerst de lead out van button 1 afspeeld en vervolgens naar de lead in van button 2 gaat.
Letterlijk zou er bij button 1 moeten staan:
Wanneer er geklikt word en _root.animatie staat op 5, dan stop
Wanneer er geklikt word en _root.animatie staat op 15, dan play en ga vervolgens naar 1 en play.
Wanneer er geklikt word en _root.animatie staat op 25, dan play en ga vervolgens naar 1 en play.
Letterlijk zou er bij button 2 moeten staan:
Wanneer er geklikt word en _root.animatie staat op 15, dan stop.
Wanneer er geklikt word en _root.animatie staat op 5, dan play en ga vervolgens naar 11 en play.
Wanneer er geklikt word en _root.animatie staat op 25, dan play en ga vervolgens naar 11 en play.
Letterlijk zou er bij button 3 moeten staan:
Wanneer er geklikt word en _root.animatie staat op 25, dan stop.
Wanneer er geklikt word en _root.animatie staat op 5, dan play en ga vervolgens naar 21 en play.
Wanneer er geklikt word en _root.animatie staat op 15, dan play en ga vervolgens naar 21 en play.