Hej,
Gisteren heb ik Watercooling geinstalleerd:
Mijn Temps zijn nogal hoog vindt ik zelf, ik paste hieronder twee screenshots, 1 idle en 1 onder load..
De temps staan rechtsbovenin de screenshots, heb even een simpel scrippy gemaakt om ze op die manier weer te geven, zit nu zelf niet achter die bak anders had ik gkrellm wel laten zien (gaat niet echt lekker over wanadoo:-)
De temps zijn wel met mijn papst fan op laagste stand, voltage weet ik niet precies ik gebruik een potmeter om hem af te regelen...
Wilde dus even zien hoe het ging in zijn stilste stand na een tijdje maar ik ga zo dus maar een shutdown geven, logisch als je naar de temps van mijn HD's kijkt ;-) Moet er dus elk geval al een fannetje bij nemen voor de hd's want zo gaat het fout; ze zijn idle bij deze temps !!
Ok dit is idle:

En dit is onder load, heb de load gemaakt door "cat /dev/urandom |bzip2 -c -9 > /dev/null" (zie xtermpje):

Ik heb geinstalleerd:
1 innovatek/klaxx REV. 3 cpublok (aangepaste fittingen naar 12mm)
1 innovatek/klaxx graph-o-matik (aangepaste fittingen naar 12mm)
(NB blokje zou ik ook hebben maar heb een Geforce4 ding gekregen, moek ruilen)
1 Eheim 1048 (standaard fitting, heb deze fitting dus op alle blokken gezet)
1 maxxpert radiator (8mm dus
... )
1 reservoir (home made van een electro doosje, zie topic "wat voor reservoir heb jij?)
Ik kan twee redenen bedenken waarom de temps zo hoog zijn:
1 arctic silver I : hier kwam niet echt een uniform iets uit, beetje dunne zooi eerst..
2 maxxpert rad is zwaar klote, flow is te laag.. (flow is niet al te heftig)
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Ik heb dus helaas geen pics dus ik kan niet laten zien wat ik geklooid heb, de temp lees ik uit door diode onder cpu, ik heb er een kwak pasta overheen gedaan om de lucht-temp buiten te sluiten... dit reaggeert heel goed/snel, voorheen kwam de temp ook ong. op 55 graden met luchtkoeling dit was;
xp1700+ @11x145@1.70Vcore (1595MHz)
nu is het:
xp1700+ @11.5x145@1.85Vcore (1672MHz)
Ik zat eigenlijk meer richting de 35 graden te hopen !!
PS met fan op MAX is het ong 54~55 C Max op de CPU, dat scheelt dus niet veel terwijl de CFM wel heel veel scheelt...
Ik hoop dat een ervaren iemand me een schop in de goeie richting kan geven!
Thnx
Gisteren heb ik Watercooling geinstalleerd:
Mijn Temps zijn nogal hoog vindt ik zelf, ik paste hieronder twee screenshots, 1 idle en 1 onder load..
De temps staan rechtsbovenin de screenshots, heb even een simpel scrippy gemaakt om ze op die manier weer te geven, zit nu zelf niet achter die bak anders had ik gkrellm wel laten zien (gaat niet echt lekker over wanadoo:-)
De temps zijn wel met mijn papst fan op laagste stand, voltage weet ik niet precies ik gebruik een potmeter om hem af te regelen...
Wilde dus even zien hoe het ging in zijn stilste stand na een tijdje maar ik ga zo dus maar een shutdown geven, logisch als je naar de temps van mijn HD's kijkt ;-) Moet er dus elk geval al een fannetje bij nemen voor de hd's want zo gaat het fout; ze zijn idle bij deze temps !!
Ok dit is idle:

En dit is onder load, heb de load gemaakt door "cat /dev/urandom |bzip2 -c -9 > /dev/null" (zie xtermpje):

Ik heb geinstalleerd:
1 innovatek/klaxx REV. 3 cpublok (aangepaste fittingen naar 12mm)
1 innovatek/klaxx graph-o-matik (aangepaste fittingen naar 12mm)
(NB blokje zou ik ook hebben maar heb een Geforce4 ding gekregen, moek ruilen)
1 Eheim 1048 (standaard fitting, heb deze fitting dus op alle blokken gezet)
1 maxxpert radiator (8mm dus
1 reservoir (home made van een electro doosje, zie topic "wat voor reservoir heb jij?)
Ik kan twee redenen bedenken waarom de temps zo hoog zijn:
1 arctic silver I : hier kwam niet echt een uniform iets uit, beetje dunne zooi eerst..
2 maxxpert rad is zwaar klote, flow is te laag.. (flow is niet al te heftig)
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Ik heb dus helaas geen pics dus ik kan niet laten zien wat ik geklooid heb, de temp lees ik uit door diode onder cpu, ik heb er een kwak pasta overheen gedaan om de lucht-temp buiten te sluiten... dit reaggeert heel goed/snel, voorheen kwam de temp ook ong. op 55 graden met luchtkoeling dit was;
xp1700+ @11x145@1.70Vcore (1595MHz)
nu is het:
xp1700+ @11.5x145@1.85Vcore (1672MHz)
Ik zat eigenlijk meer richting de 35 graden te hopen !!
PS met fan op MAX is het ong 54~55 C Max op de CPU, dat scheelt dus niet veel terwijl de CFM wel heel veel scheelt...
Ik hoop dat een ervaren iemand me een schop in de goeie richting kan geven!
Thnx