Plexwriter > niet te branden

Pagina: 1
Acties:

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
Voordat ik begin en voordat jullie gaan vragen..... JA ik heb de search gebruikt en JA ik heb op internet gezocht en heb GEEN oplossing gevonden op mijn vraag.

Ik ben in het bezit van een plexwriter 8/4/32A en probeer audio cd's te branden.
Na 5 % (tijdens lead-in branden) houd de led op met branden van de cd rom en kan ik 'em ook niet meer ejecten.
Oftewel...moet met task manager die Nero uit de geheugen knikkeren.

Op zich is dit al een 'doodgewone' probleem die met search ook te vinden is, maar als ik mijn cd-rom in een andere pc stop, dan doet 'ie het weer wel !!

Ik heb op mijn eigen pc de software vernieuwd en andere lege cd's geprobeert en steeds krijg ik hetzelfde probleem.

Ik heb ook de lens schoongemaakt en de cd op een andere poort gegooid

Niets werkt !

wat te doen ?

Verwijderd

Probeer eens een andere ide kabel sinds die het op een andere het wel deed.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het werkt op een andere pc dus wel, dat houdt in dat het (logisch) aan jouw pc ligt of de installatie ervan.

Je gaat dus 1 voor 1 al je onderdelen verwisselen met een werkende pc en op die manier kijken wat de oorzaak is. Ook wil een 'clean install' wel eens helpen. Let op: Een clean install is niet: Formatteren, alle teringzooi weer op je pc zetten en dan een testcd bakken. Eerst verse installatie maken en VOOR je al je andere rotzooi terugzet brand je een cd.

Succes.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Heb je al een ander brandprog geprobeert?

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Wat voor software heb je vernieuwd? Heb je goeie drivers/firmware gefix0rd? Heb je die drive al op verschillende kabels angeschluBBen? Heb je je bios juist geconfigureerd? Staat de drive wel op DMA? Al deze zaken ff dubbelchecken, en als je niet weet hoe je dat doet, searchen...Succes! :Y)

Orange & Red

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
ik ga wel weer van scratch beginnen...

ik post wel wat er aan de hand was

Verwijderd

En mocht je de firmware niet kunnen vinden...
http://www.plextor.be/Eng...l/downld_firmw_8432T.html

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35

crisp

Devver

Pixelated

Ik had laatst hetzelfde probleem na een upgrade van Nero; lijkt me dat het probleem in Nero zit. Een image maken naar harde schijf en vervolgens de image branden ging overigens wel goed...

Intentionally left blank

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Nou... ik heb cdrwin en clonecd geprobeert en heb nog steeds hetzelfde probleem.... ligt dus niet aan de software ??

heb een epox 8k5a2+ , heb in de bios de pio mode veranderd en de udma support dissabled en heb nog steeds hetzelfde probleem...... wat kan ik nog meer proberen ?

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Heb je al bij de FAQ van Plextor gekeken en hun evt een meeltje gestuurd? Je kan het altijd proberen lijkt me...

Orange & Red

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik las gister iets over mogelijke problemen met CD-text en een hangende Nero; probeer het eens zonder CD-text...

Intentionally left blank

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Nou ,ik heb nieuwe en oude software van NEro geprobeerd.....en 'standaard' zou 'ie het gewoon moeten doen zonder verder met instellingen te prutsen....

en ook die andere 2 progs doen het niet erop....dus zal wel aan me bios settings of aan me setup liggen
Pagina: 1