Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Vraag over suckhole

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik ben in het bezit van, jawel, een AOpen HQ08... nu ben ik bezig met wat mods, maar ik ben best een n00b op dat gebied. Lekker simpel begonnen dus, met het kopen van rounded cables, en nu ben ik bezig om de kabels van mijn voeding bij elkaar te binden, daar zal ik binnenkort hier wel effe pics van posten (als 'ie dan nog open is :).

Maar goed, in de planning staan dus nog een window (ik heb al een neon :P), en een suckhole. Echter, de voorkant van de kast is bol. En mijn plan was, het maken van een gat in het kunststof en in het metaal, en er dan een basstube in te plaatsen met daarachter een fan met ledjes (dat idee heb ik niet zelf bedacht overigens ;)).

Mijn vraag is nu : Gaat het op een mooie manier lukken, om zo'n basstube te installeren in een gat, als de voorkant van de kast bol is ?

Mother, will they like this song?

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Ja, gaat zeker lukken. Denk alleen goed na bij positioneren. B) Ik heb zelf eerst op het plastic mn gat getekend, ff goed controleren of ie precies op de goeie plek zit natuurlijk. Toen netjes uitgezaagd. Het gat in t ijzer heb ik gepositioneerd mbv het gat in de voorkant. Dan zitten ze mooi op lijn. Voor die bas tube kan je ook een kartonnen proefmodelletje maken. Heb ik ook gedaan. Je pakt een stuk karton (bv fruit doos van je supermarkt, das mooi stevig spul). Daarna vermenigvuldig je de diameter van het gat dat je wilt maken met Pi, en knip je het karton op maat en buig je het rond. Zorg dat als je het karton dan erin steekt hij iets buiten de kast komt. Nu kan je met een potlood het contour van het plastic volgen en het karton precies op maat snijden. Verder is het handig om de diameter van het gat in het ijzer iets kleiner te maken dan die in het plastic. Nu kan je het karton er tegenaan schuiven, en heb je een mooie blowhole. :Y)

Orange & Red

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik kan momenteel effe geen plaatje vinden van zo'n tube (iemand ?)... maar, het probleem is dus, dat je de rand van de tube niet kan buigen, en dus zal die volgens mij nooit aansluiten op het pastic van je kast ! De tube is namelijk een cilinder, met aan de 'bovenkant' een uitstaande rand, ik gaat effe tekenen in Paint :P

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/file.jpg

Kijk, het rode is dus de tube, die hier door de bolling van de kast een stukje afstand houdt aan de onderkant, als de bovenkant wel de kast raakt... Dat is dus waar ik bang voor ben, die opening (speling) die je houdt !

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb dezelfde kast en ik zat te denken om een stuk PVC-buis te gebruiken. Dan kan je de ronding aftekenen op de buis en dan afzagen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:56
Wat is een suckhole? Moet je daar je .. erm.. in steken? :+

NAh, PVC of een woofer outlet werkt prima hoor :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

En daana die luchtpijp netjes afveilen zodat hij met de ronding van de kast meegaat :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-11 16:32
Ja ik ben precies het zelfde van plan en heb hetzelfde probleem(wel andere kast) :P FF in de gaten houden dus....

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11 22:06

tie-rep

nu met ir. !

kom op jongens! een beetje creatief graag :)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pieter/_dump/bass_tube.gif

Basstube zit stevig vast aan het metaal en de PVC-buis sluit aan tegen de achterzijde van het kunststof.
En ja de lengte van de pvc-pijp kan je natuurlijk altijd aanpassen zodat je niet ziet dat er 2 buizen in elkaar zitten.

Verwijderd

Ik denk dat hij direct zn fan aan het metaal wil vast zetten en dan de ruimte tussen metaal en plastic opvullen met die bass-tube, zodat je bij het vooraanzicht vd kast (plastic) die bolling ziet van die bass-tube om het plastic heen.. (of nie :?)
Dit gaat moeilijk omdat t plastic bol loopt en in die bass-tube is geen beweging te krijgen/niet mooi rond te buigen.

Atmoz heeft hier ooit es een super mod :9 gepost en die heeft t erg mooi afgewerkt, moet je ff aan hem vragen anders.

Ik heb laatst een suckhole in mn Aopen hx08 gemaakt en die front loopt lang niet zo bol als jou Hq08, een of ander pvc achtig iets van de praxis tussen gezet, ziet er cool uit.. ( http://members.home.nl/floriz )

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
floriz, jouw eerste alinea is precies wat ik bedoel ! Maar, aangezien het dus waarschijnlijk niet zo makkelijk gaat worden (... en ik geen rasechte modder ben !) ga ik denk ik aan de zijkant een suckhole maken. Waarschijnlijk heeft mijn moeder (:+) een goed bedrijf gevonden voor te laseren, en kan ik een mooie hole laten laseren... ook best leuk :9

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
volgens mij zijn al die aopenkasten op hetzelfde frame gebouwd... (er zit waarschijnlijk dus ook een kleppie met daarachter je usb, mic, koptelefoon) om dit te kunnen plaatsen zit de "bol" dus een heel eind van het frame af. Waarom gebruik je de fan niet als opvulling, dus plaats hem aan de andere kant van het metaal :) dan kun je gelijk een mooi gat op het plastic tekenen door simpelweg een stift door de 4 schroefgaten de drukken dodat je 4 mooie puntjes hebt... leg hier vervolgens een fingerguard op en teken het rondje over...
Dremel...
ter opvulling van het kiertje dat ontstaat kun je je eerdere plan in het klein uitvoeren.... opvullen met randje pvc of karton.

succes
Pagina: 1