Toon posts:

2 netwerkkaarten, Novell & Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil op mijn werkplek de kabelverbinding gaan delen met 5 werkstations. De eerste heb ik al voorzien van een 2e netwerkkaart (Sitecom). Bekabeling is aan gelegd en na het configureren van de router kan ik het internet op. Nu komt het probleem: Op de een of andere manier kan ik beide netwerkkaarten die in de PC zitten niet gelijktijdig gebruiken, hierdoor kan ik niet meer aanloggen op het Novell-netwerk terwijl ik wel gewoon kan internetten. Ik heb al gekeken of er conflicten zijn tussen deze kaarten maar dat is niet het geval. Beide hebben een eigen IRQ en geheugenadres. De kaart voor het internet is volgens de handleiding van de router ingesteld (Automatisch IP en DNS), de kaart voor de LAN heb ik zo gelaten zoals het was (Vast IP etc.).

De beide PCI netwerkkaarten zijn van dezelfde fabrikant (Sitecom), zou dit de oorzaak zijn dat e.e.a. niet werkt ?

Kan iemand me helpen ?

Mocht er te weinig info zijn zeg het dan even, ik lees mee.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:55

Predator

Suffers from split brain

Gebruik Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif om je post te edit'n ipv van onnodig het topic naar omhoog te schoppen.

Schoprichtlijn:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#not-done
minimaal 24h dus

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

mischien eens een ander PCI slot gebruiken :?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
de default nic volgorde om draaien ? en waarom heb je 2 nics in je pc en niet in de server ofzoiets

inet -> server -> lan ?

En dan op de novell server bordermanager installeren ?

Verwijderd

Topicstarter
raymonvdm schreef op 11 November 2002 @ 22:12:
de default nic volgorde om draaien ? en waarom heb je 2 nics in je pc en niet in de server ofzoiets

inet -> server -> lan ?

En dan op de novell server bordermanager installeren ?
Nou, ik wil de server er vooralsnog niet bij betrekken (Uit veiligheidsaspecten) dat komt later wel.

Ander PCI-slot heb ik ook al gebruikt.

Maar ik heb het aan het werken gekregen, ik heb dus nu Novell-login en internet op de bewuste machine, dit heb ik gedaan door (heel vreemd) een afwijkende IP-Range te nemen :?. Nu heb ik een probleem met de netwerkomgeving, hier zie ik ineens geen computers meer, ik kan ze wel op IP pingen, vanaf een ander werkstation kan ik ook op de computernaam van de probleem-machine zoeken, maar hij verschijnt niet in netwerkomgeving. Bestandsdeling staat ook aan, maar niks.

Als ik ons centrale Assurantiepakket start komt de melding:

"Een andere PC fungeert als Gateway en u kunt deze PC niet bereiken via TCP/IP"
Iemand een oplossing ?

Verwijderd

Een (linux-)router de verbinding met internet laten delen, ipv je werkstation. En een tweede kaart in die router via een hub aan de rest van het netwerk hangen, waaronder de novell-server. Zo heb ik dat al eens gedaan.
Pagina: 1